בנעליו: "צוחקים עלי שהעריסה שלי הייתה בעצם קופסת נעליים"

אלכסנדר בירמן, שגדל במפעל הנעליים המשפחתי ובגיל 19 כבר הוביל מותג משלו, הפך למעצב נעליים החביב על סלבס מריס וויתרספון ועד ג'יזל, ומגיע עכשיו גם לישראל

"גם בנפרד מהעסק המשפחתי, אני באמת ובתמים אוהב נעליים ואת תהליך העיצוב שלהן". אלכסנדר בירמן (צילום: Brad Barket, Getty Images IL)
"גם בנפרד מהעסק המשפחתי, אני באמת ובתמים אוהב נעליים ואת תהליך העיצוב שלהן". אלכסנדר בירמן (צילום: Brad Barket, Getty Images IL)
גולדי הון בבירמן, קייט מידלטון במותג הנעליים הראשון שלו, Schutz, ובירמן עם אשתו והמוזה שלו, ג'ואנה (צילום: Kevin Winter, Matt Dunham,Fernanda Calfat/GettyImagesIL)
גולדי הון בבירמן, קייט מידלטון במותג הנעליים הראשון שלו, Schutz, ובירמן עם אשתו והמוזה שלו, ג'ואנה (צילום: Kevin Winter, Matt Dunham,Fernanda Calfat/GettyImagesIL)
"רצינו ללכוד את הזוהר, מוסר העבודה הגבוה והגישה מלאת החיים של העם הברזילאי. התוצאה הייתה סנדלי עקב כסופים מעור פיתון". ג'יזל בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו (צילום: Ezra Shaw/GettyImagesIL)
"רצינו ללכוד את הזוהר, מוסר העבודה הגבוה והגישה מלאת החיים של העם הברזילאי. התוצאה הייתה סנדלי עקב כסופים מעור פיתון". ג'יזל בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו (צילום: Ezra Shaw/GettyImagesIL)
העיצובים הנשיים של בירמן חביבים על סוללה מרשימה במיוחד של סלבריטאיות מעבר לים. למטה: ריס וויתרספון, השחקנית זוכת האוסקר לופיטה ניונגו (12 שנים של עבדות) ועורכת האופנה אנה דלו רוסו (צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)
העיצובים הנשיים של בירמן חביבים על סוללה מרשימה במיוחד של סלבריטאיות מעבר לים. למטה: ריס וויתרספון, השחקנית זוכת האוסקר לופיטה ניונגו (12 שנים של עבדות) ועורכת האופנה אנה דלו רוסו (צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)

"חברים ומשפחה נוהגים להתלוצץ איתי שהעריסה שלי הייתה בעצם קופסת נעליים", צוחק מעצב הנעליים אלכסנדר בירמן (42) מברזיל. ואכן, מי שמפעל הנעליים המשפחתי שימש עבורו כתחליף לג'ימבורי, מתקשה להפריד בין בחירה במקצוע לבין כניסה לנעליים הגדולות שתמיד חיכו לו שם, גם כשרגליו היו ממש קטנות.

 

ילדי הפלא החדשים של עולם האופנה >>

 

"אבי ייסד את Arezzo & Co (אימפריית הנעליים המשפחתית שכוללת חמישה מותגים, ובהם מותג ההנעלה שנושא את שמו של בירמן; רח"ש) בשנות ה־70", מספר בירמן, "ומאז נעליים היו חלק מרכזי בחיי. אבל גם בנפרד מהעסק המשפחתי, אני באמת ובתמים אוהב נעליים ואת תהליך העיצוב שלהן, ולכן יש פה התאמה מושלמת עבורי".

 

בירמן בודק את הקולקציה החדשה במפעל:

 

את המותג הנושא את שמו ייסד בירמן בשנת 2009, 14 שנים אחרי שהקים את מותג הנעליים הראשון שלו, Schutz, שקם כשבירמן היה רק בן 19. הצלחתו המטאורית של המותג הראשון הוכיחה לאב שהבן הרוויח ביושר את הצטרפותו לחברה המשפחתית, ובהמשך גם את קבלת המושכות העסקיות שלה. "גם אם לא הייתי הופך למעצב נעליים, הייתי מעורב איכשהו בתעשיית הנעליים", מסכם בירמן, "אבל אם זה לא היה הולך, אני חושב שהייתי עושה משהו בתחום הספורט, אולי טריאתלונים".

 

ממש האיש שנולד עם נעל ביד:

 הסיבה שלשמה כינסנו את בירמן לשיחה צפופה על עקבים, סלבריטאיות ומדיה חברתית משמחת במיוחד: את הנעליים הסקסיות שלו אפשר להשיג מעתה בארץ, ברשת פקטורי 54. העיצובים הנשיים של בירמן, שחביבים על סוללה מרשימה במיוחד של סלבריטאיות מעבר לים, עושים את קו ברזיל־ישראל בשיא הטבעיות והסטייל.

 

דגם לוליטה. שגריר זוהר של המותג (צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)
    דגם לוליטה. שגריר זוהר של המותג(צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)

     

    שני דגמים מוכרים ואהובים במיוחד שלו - "לוליטה" ו"קלריטה" – הפכו לשגרירים הזוהרים ביותר של המותג, כשהם מפרידים בין המדרכה לבהונות של איי־ליסטריות כדוגמת ריס וויתרספון, קנדיס סוונפול, ונסה הדג'נס וג'יזל.

     

    קולקציית הקיץ של בירמן. משמאל: דגם קלריטה (צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)
      קולקציית הקיץ של בירמן. משמאל: דגם קלריטה(צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)

       

      אתה יכול להצביע על אלמנט מסוים שגורם לנעליים מסוימות להתבלט במיוחד?

      "ה'קלריטה' מתבלטות בגלל מוטיב הקשר המיוחד סביב הקרסוליים והאצבעות ובגלל שהן נעליים פשוטות מאוד ובו זמנית גם נשיות וסקסיות במיוחד. כשהן נוצרו הן היו ייחודיות בהשוואה לעיצובים אחרים שהיו בשוק בהיותן כל כך ורסטיליות ומתאימות לכל אירוע".

       

      האם השורשים הברזילאיים שלך נוכחים בדנ"א של המותג?

      "הם לגמרי שם. זו הארץ שבה נולדתי ואני לחלוטין מושפע ממנה. כשאני חושב על ברזיל אני חושב על צבעים חזקים, אנרגיה, גיוון ואטיטיוד. אני מנסה להטמיע את האיכויות האלו בעיצובים שלי, ואני חושב שזה מהדהד בקרב הלקוחות".

       

      דגם קלריטה עם אבני סברובסקי (צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)
        דגם קלריטה עם אבני סברובסקי(צילום: אלכסנדר בירמן / פקטורי54)

         

        אם כבר מדברים על לקוחות ועל שורשים ברזילאיים, תוכל לספר לנו קצת על הנעליים שעיצבת לג'יזל לטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בריו?

         "היה לי חשוב ליצור נעלי עקב אלגנטיות שייצגו את המהות של המדינה. רצינו ללכוד את הזוהר, מוסר העבודה הגבוה והגישה מלאת החיים של העם הברזילאי. התוצאה הייתה סנדלי עקב כסופים מעור פיתון".

         

        הראיון המלא עם אלכסנדר בירמן – בגיליון החדש של Gostyle

         

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד