גמרתי להכין את כל השיעורים: ילדי הפלא החדשים של עולם האופנה

מעצב הנעליים ניקולה ברטה האיטלקי הציג קולקציית ביכורים בגיל 16. פייר קזמארק הצרפתי עיצב קו חולצות מצליח בגיל 15. שני מותגים עולים מפתיעים בגילם ובכישרונם

פייר קזמארק (Pierre Kaczmarek), מי שעומד מאחורי המותג בעל השם האירוני  AFTER HOMEWORK, "אחרי שיעורי הבית", עורר תשומת לב רבה בשבוע האופנה האחרון בפריז. ללא כל ידע מקצועי פורמלי יצר פייר קו חולצות בעלות מסר ביקורתי בגיל 15 בלבד, כאשר את כל המידע הוא רוכש בעיקר מהאינטרנט ומאִמו, מנהלת חנות בגדים ברובע הראשון של פריז.

 

 

אחרי שהחולצות הראשונות נחטפו החל הנער בן ה-17 לשדרג את השפה האמנותית של המותג וכבר זכה להציג פעמיים במסגרת שבוע האופנה היוקרתי של פריז. יחד עם חברתו הסטייליסטית Elena Mottola יצרו השניים קולקציה שעוסקת בפרשנות למעמד הפועלים מנקודת מבט עכשווית.

 

משתמש בחומרים להעברת מסר חברתי

נער הפלא זכה לתשבחות רבות ואנשי מפתח רבים בתעשייה העולמית, כמו קנזו טקאדה, הם אורחי כבוד בתצוגות שלו ולוטשים עיניים לפרטים ולשפה האמנותית שלו. מגזינים רבים כמו W, "אינטרוויו" ו־nss ראיינו אותו ושיבחו את עבודותיו. המגזין HERO ציין כי למרות פועלו בתעשייה שבה קורות החיים שלך והרזומה המקצועי שלך הם שמקנים לך הכרה, הצליח פייר לקבל חשיפה בעיקר בזכות שפה עיצובית מעניינת ובועטת. חבריו הקרובים, כמו הדי־ג'יי MMX Delta, יוצרים לו מוזיקה מקורית עבור התצוגה, ונראה שיותר מכל משקפות עבודותיו את האג'נדה וסגנון החיים של צעירים וצעירות רבים בעולם ואת המיניות בשלל מגדרים.

 

 

פייר משתמש בחומרים כדי להעביר מסר חברתי: הוא בחר בבד כחול המשמש לריפוד רכבי רנו כביקורת על מחאות הצווארון הכחול בצרפת, הוא השתמש בבד שחור הנפוץ לשימוש בחקלאות כדי להזכיר את מאבק החקלאים בצרפת, נעל האולסטר הכפולה נוצרה כתגובת נגד לכך שכאשר נסע במטרו בפריז לא היה מקום ואנשים דרכו לו על הרגליים וזה עצבן אותו, ולדבריו הגזרות הקרובות לגוף נועדו כדי להזכיר לצעירים בני ימינו את הדיכוי של אוכלוסיות שונות מסביב לעולם (למשל, תנאי הרעב באפריקה).

 

 

אופנה היא אמנות לפני שהיא עסק כלכלי, אומר פייר, ולכן השפה הצורנית חשובה לו מאוד. לדבריו, הקולקציה שלו למעשה מקפלת בתוכה בליל של חוויות שהיו לו בששת החודשים האחרונים שבהם עבד עליה. אחד הדברים המרכזיים שהקנו לפייר תהילה רבה בשלב מוקדם כל כך הוא היכולת של כל אחד מהפריטים שהוא מייצר לספר סיפור. באופן לא מפתיע, המעצב האהוב עליו הוא מרג'יאלה, ובאמת ניתן למצוא זיקה אסתטית לאוונגרדיות המרדנית והאקסצנטרית של בית האופנה הוותיק.

 

מנולו בלניק, מאחוריך

גם לאיטלקים יש תגלית צעירה העונה לשם ניקולו ברטה. מהצצה קצרה באינסטגרם שלו, ברטה, מעצב נעליים מבטיח, הולך לתת פייט לא קטן לסופיה וובסטר ושרלוט אולימפיה, הידועות בנעליים הצבעוניות שלהן.

 

A photo posted by Giannico (@giannico_official) on

 

 את קולקציית הביכורים שלו, ששמה ג'יאניקו (Giannico), הציג כבר בגיל 16 והתחבב במהירות על מיטב הפאשניסטיות בעולם, ובראשן ליידי גאגא, שנועלת את עיצוביו בזה אחר זה. האיטלקי הצעיר מציב סטנדרטים חדשים להגדרת אמביציות, העזה וחוסר פשרה בדרך למטרה.

"אף אחד לא התייחס אליי בגלל הגיל הצעיר שלי"

כשהיה בן 15 הציג את הפורטפוליו שלו למנולו בלניק, שהפציר בו להוציא את רעיונותיו לידי ביצוע. ברטה מצידו לקח את ההצעה ברצינות וחיפש במשך שנה מפעל שיסכים לייצר את דגמיו. בראיון ל"ווג" שנתן לפני כשנה הוא מסביר: "כתבתי מאות אימיילים וטלפנתי להמון אנשים. אף אחד לא התייחס אליי בגלל הגיל הצעיר שלי, אך לבסוף העקשנות שלי עזרה".

A photo posted by Giannico (@giannico_official) on

 

הוא מצא מפעל מחוץ למילאנו שמייצר עבור כריסטיאן לובוטין ומנולו בלניק שהסכים לייצר בעבורו. בשנת 2015 הוא נבחר למעצב הנעליים הטוב ביותר על העיצוב הסקסי שלו שמכניס הרבה הומור והשראות מתרבות הפופ, משום שמבחינתו: "להתלבש פירושו ליהנות".

 

גיליון מגזין Gostyle החדש - עכשיו על המדפים:

 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
    (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד