צילום: אמיר יהל

קרוספיט: חמישה מיתוסים מופרכים על שיטת האימון הלוהטת

הקרוספיט הופך אתכם לשרירנים? מזיק לגוף? מתאים רק לאנשים תחרותיים? לא לטבעונים? מאמן הכושר רון כפרי יעזור לכם לבדוק האם אתם פיט לקרוספיט

שלושה אימוני קרוספיט בשבוע לא ינפחו לכן את השרירים אלא פשוט יעשו אתכן חטובות יותר (צילום: Shutterstock)
שלושה אימוני קרוספיט בשבוע לא ינפחו לכן את השרירים אלא פשוט יעשו אתכן חטובות יותר (צילום: Shutterstock)
חוששים לנסות אימוני קרוספיט מתוך מחשבה שהגוף שלכם לא יעמוד בזה או שתהפכו לשרירנים אימתניים? רון כפרי, מאמן כושר והמנהל המקצועי של אליפות ישראל בכושר גופני, מפריך כמה מיתוסים שפרחו סביב שיטת האימון הלוהטת הזאת ומסביר למה זה לא ממש מה שאתם חושבים:

 

עוד קרוספיט במנטה:

 

1. רק מי שבכושר יכול לעשות קרוספיט

לא נכון. כשם שלא חייבים להיות מסי כדי לשחק כדורגל בשכונה, כך גם בקרוספיט אתם לא צריכים להיות בכושר שיא, או אפילו בכושר בכלל, כדי להתחיל. האימונים ניתנים לוויסות ולהתאמה לכל מתאמן מבחינת רמת הקושי והעומס, וגם רמת האינטנסיביות אינדיבידואלית - ה־100% של מתאמן קרוספיט ותיק יהיה שונה מה־100% של מתאמן בתחילת הדרך. האימון הראשון שתעשו אולי יהיה קשה, אבל הכושר ייבנה ויחד איתו תעלה גם רמת הקושי.

 

2. הקרוספיט מזיק לגוף

לא נכון. גם כאן ויסות היא מילת המפתח. נזקים גופניים נגרמים כתוצאה מאינטנסיביות גבוהה מדי ומתנועות לא נכונות. האימונים הראשונים הם אימוני יסודות בסיסיים שבהם הדגש הוא על למידה של תנועתיות מדויקת. לא מדלגים מיד מאימוני הבסיס להרמת משקולת של 100 ק"ג - האימונים נבנים באופן שיטתי והדרגתי, והמטרה הראשונית היא ללמוד את התנועות הנכונות כדי להגן על הגוף. העומסים יהיו נמוכים בתחילת הדרך כי הדגש הוא על איכות ולא על כמות.

 

3. הקרוספיט הופך אתכם לשרירנים.

נכון חלקית. המיתוס הזה נולד מתוך התייחסות לספורטאים ולספורטאיות מקצועיים שנמצאים בחוד החנית של הקרוספיט העולמי, והם אכן שריריים למדי. האם זה מה שיקרה לכם אם תתאמנו בקרוספיט? כנראה לא, אלא אם כן תשאפו לשם. נשים רבות חוששות לפנות לקרוספיט, ממש כשם שהן נמנעות מהרמת משקולות בחדר הכושר משום שהן לא רוצות להתנפח. אלא ששלושה אימוני קרוספיט בשבוע לא ינפחו לכן את השרירים אלא פשוט יעשו אתכן חטובות יותר.

 

4. טבעונים לא יכולים לעשות קרוספיט.

לא נכון. יש שתי גישות תזונתיות שמשויכות לקרוספיט - פליאו ו־Zone. שתיהן אמנם שמות דגש על צריכה גבוהה של חלבונים מהחי, אבל גם מי שאינו צורך מזון מהחי יכול להתאמן בקרוספיט כל עוד הוא יודע להשלים את החלבונים מהצומח. באופן כללי הדגש בקרוספיט הוא על תזונה נכונה, לא בהכרח על פי שיטה מסוימת, ותמיד רצוי להתייעץ עם איש מקצוע.

 

5. אתם חייבים להיות תחרותייים.

נכון חלקית. הקרוספיט בנוי על אינטנסיביות. זה לא אומר שאתם צריכים לתת 100% מעצמכם בכל אימון אבל כן לשמור על מאמץ של 80% מהיכולות שלכם לפחות. לא מדובר בחדר כושר שבו אפשר "לקחת את הזמן". הרעיון באימוני הקרוספיט הוא לבוא ולתת עבודה, כך שהתחרותיות עם חברי הקבוצה היא חלק מהדרייב כדי לגרום לכם לרצות לעבוד קשה יותר, אבל היא אינה בגדר חובה. מה שחשוב באמת הוא לרצות לעבוד קשה.

 _______________________________________________________

"לא האמינו שאצליח": מ-184 קילו ל-31 עליות מתח, הקליקו על התמונה: 

המהפך של שניר גואטה - איך הוא נראה היום? הקליקו על התמונה (צילום: תומר פולטין)
המהפך של שניר גואטה - איך הוא נראה היום? הקליקו על התמונה (צילום: תומר פולטין)

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד