שמתי לי פודרה: למה מותגי האיפור מעדיפים גברים כפרזנטורים?

אחרי שהפכו למובילי דעת קהל ברשת, שמלמדים נשים להתאפר, הביוטרים הגברים מחליפים את הדוגמניות בקמפיינים של החברות הגדולות. הכירו את השמות החמים

איתי יעקב

|

15.01.17 | 09:07

גם בישראל: מאפר MAC ליאור פינגלה מדגים איך לטפל בעור הפנים
צילום: ליאור פינגלה
"הבחירה בי מראה כי ענף האיפור הולך לכיוון נטול מגדר, ומאפשר שוויון הזדמנויות לכולם". ג'יימס צ'ארלס בקמפיין של קאבר גירל
"הבחירה בי מראה כי ענף האיפור הולך לכיוון נטול מגדר, ומאפשר שוויון הזדמנויות לכולם". ג'יימס צ'ארלס בקמפיין של קאבר גירל

באוגוסט 2015 השיק הדוגמן ובלוגר האיפור ג'יימס צ'ארלס את חשבון האינסטגרם שלו, שמשך אליו עד היום 1.3 מיליון עוקבים. חצי שנה לאחר מכן השיק ערוץ יוטיוב פופולארי, אשר כיום מונה למעלה מחצי מיליון מנויים, בו הוא מציג את הטרנדים החדשים באיפור המיועדים לנשים שרוצות ללמוד איך להתאפר נכון. בעידן שבו מובילי דעת קהל צעירים מושכים אחריהם עדת מעריצים גדולה ברשתות החברתיות, צ'ארלס הוא סיפור הצלחה.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

כעת הוא חתום גם על המהפכה העכשווית בתחום האיפור, כשלפני כשלושה חודשים נבחר לגבר הראשון שמוביל את קמפיין האיפור של המותג האמריקאי Cover Girl, שמאז הקמתו בשנת 1961 פנה לנשים באמצעות נשים. בראיון נרגש בתוכנית האירוח של אלן דג'נרס, סיפר צ'ארלס כי יצא מהארון מול משפחתו כבר בגיל 12, ובגיל 16 החל לאפר את עצמו ולהעלות תמונות לאינסטגרם. "ההורים שלי קיבלו אותי בצורה חיובית מאוד, וכך גם בבית הספר", אמר צ'ארלס, שגדל בעיירה בית לחם במדינת ניו יורק.

 

 

הקידום מבלוגר לפרזנטור התרחש לאחר שב-5 בספטמבר 2016 העלה צ'ארלס לטוויטר את תמונת המחזור שלו מבית הספר, שאותה צילם בעצמו. צ'ארלס לא אהב את האופן שבו עצמות הלחיים המאופרות שלו הבריקו בתמונה המקורית, וביקש מבית הספר לצלם את עצמו מחדש כשהוא משתמש בפנס התאורה הטבעתית שמשמש אותו לצילומי האינסטגרם שלו. ההד התקשורתי שלו זכה הסיפור ברשתות החברתיות הבהיר למנהלי קאבר גירל את הפוטנציאל הגלום בבלוגר הצעיר, והם מיהרו להחתים אותו כפרזנטור של המותג לצד קייטי פרי, הזמרות פינק וזנדאיה, ומובילות דעת קהל נוספות. "האופן שבו משתמש צ'ארלס במראות איפור דינאמיים כדי להציג לראווה צדדים שונים של האישיות שלו, יכול לשמש השראה לכל מי שחושש לעשות זאת", נכתב בהודעה מטעם החברה.

 

 

"הבחירה בי מראה כי ענף האיפור הולך לכיוון נטול מגדר, ומאפשר שוויון הזדמנויות לכולם ללא הבדל גזע, מין ומגדר", אמר צ'ארלס בראיון לניו יורק טיימס, "אני מקווה שגברים שרואים אותי וחושבים 'אוי, הוא רק ילד בן 17 שהתחיל עכשיו לאפר ולהתאפר', יתמלאו מרץ וירגישו בנוח להתאפר ולהביע את עצמם באופן חופשי". כשנשאל האם לדעתו גברים רבים רוצים לנסות להתאפר אבל חוששים מהאופן שבו הדבר יתקבל בחברה, ענה צ'ארלס כי בסביבתו הפיזית והווירטואלית העניין נמצא בפריחה. "נוכחותם של גברים בענף גדלה, וככל שיותר ויותר גברים יצאו לאור, התגובות השליליות יתמעטו. אני מאמין שבעתיד גברים מאופרים יהיו עניין שכיח".

 

 

המקרה של צ'ארלס היה עלול להיתפס כקוריוז, אלמלא שני קמפיינים נוספים של מותגי איפור וקוסמטיקה אמריקאיים מובילים שנחשפו במהלך השבוע החולף, שליהקו גם הם גברים לשורותיהם. חברת האיפור Milk Makeup צילמה את הדוגמן הישראלי, שמעתה מבקש להיקרא הדוגמנית הישראלית, סתיו סטרשקו, כולל סרטון וידאו שבו היא מדגימה כיצד להתאפר; בעוד חברת מייבלין הכריזה על "שׁגריר" חדש למותג: בלוגר הביוטי מאני גוטיירז, שנבחר להוביל את קמפיין המסקרה Big Shot של המותג. עם שלושה מיליון עוקבים באינסטגרם ולמעלה משני מיליון מנויים ביוטיוב, גוטיירז בן ה-25 הוא כוכב רשת נוסף שעשה את הקפיצה מביוטר לפרזנטור.

 

שלושה מיליון עוקבים באינסטגרם ולמעלה משני מיליון מנויים ביוטיוב. מאני גוטיירז בקמפיין של מייבלין
    שלושה מיליון עוקבים באינסטגרם ולמעלה משני מיליון מנויים ביוטיוב. מאני גוטיירז בקמפיין של מייבלין

     

    מעתה הוא מגדיר עצמו כאישה. סתיו סטרשקו בקמפיין של Milk Makeup  (צילום: מתוך milk makeup.com)
      מעתה הוא מגדיר עצמו כאישה. סתיו סטרשקו בקמפיין של Milk Makeup (צילום: מתוך milk makeup.com)

       

      צ'ארלס וגוטיירז הם חלק מתופעה רחבה של גברים שהפכו למובילי דעת קהל בתחום האיפור דרך הרשתות החברתיות. לצדם בולט הבלוגר המפורסם ג'פרי סטאר בעל השיער הוורוד והפנים העדינות, שכבר מינף את מיליוני העוקבים שלו למותג הנושא את שמו. עם זאת, ברשת תמצאו עוד שלל ביוטרים מצליחים לא פחות, כמו וויין גוס, ברנדון ג'ורדן, פטריק סטאר ואחרים.

       

      A photo posted by Jeffree Star (@jeffreestar) on

       

       

      בישראל המגמה עדיין בחיתוליה, אך באינסטגרם ניתן לפגוש ביוטרים כמו המאפרים יוני שיין וליאור פינגלה (מדריך שטח של חברת MAC), אשר מצלמים את עצמם בתהליכי האיפור. במקרה של פינגלה, הזיפים והגוף השרירי משמשים כאנטיתזה לדימוי הנשי לכאורה של גבר שמתאפר, כפי שאפשר לראות גם אצל יוצרים כמו אוריאל יקותיאל וזמר האופרה אושר סבג.

       

       

       

      למרות ההצלחה של הביוטרים ברשתות החברתיות, הבחירה בגברים על פני דוגמניות לקמפיינים בינלאומיים של איפור משקפת שלב חדש בתהליך, שמעביר את התופעה מהאינטרנט אל כלי השיווק הממוסדים. "יש תחרות גדולה בענף האיפור והיופי", הסביר דומיניק סמלס, מנכ"ל סוכנות הטאלנטים הבריטית Gleem המייצגת ביוטרים גברים ונשים, בראיון ל-Digiday. "נער או גבר מאופר במדיה החברתית, יקבל תשומת לב גדולה יותר מאשר אישה".

       

       

       

      בעוד צ'ארלס מאמין כי האיפור הגברי יכבוש אט-אט את המרחב הציבורי, חשוב לזכור כי שלושת הקמפיינים החדשים לאיפור בכיכובם של גברים מיועדים למכור מוצרים לנשים, אשר על פי בדיקה של Digiday, גם מהוות 95 אחוז מהעוקבים של אותם ביוטרים גברים. הנתון הזה בולט לנוכח חוסר הנתונים לגבי מספר הגברים (שאינם מאפרים מקצועיים) אשר רוכשים מוצרי איפור, אם כי על פי ההערכות – עדיין מדובר באחוז זניח בהשוואה לנשים.

      _______________________________________________________

       

      ואיך הפך בוי ג'ורג' לפרזנטור של חליפות גברים בגיל 55? 

      לחצו על התמונה כדי לגלות איך נראה לאורך השנים
      לחצו על התמונה כדי לגלות איך נראה לאורך השנים

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד