מוחמד עלי, רעידת האדמה באיטליה, הפיגוע בפריז, הפיגוע באורלנדו, הברקזיט בבריטניה, פרינס מת, דיוויד בואי מת לפניו, הנובל של בוב דילן, ברק אובמה, ליידי גאגא וריהאנה, הבחירות בארה"ב, הילרי קלינטון וטראמפ, טראמפ ועוד טראמפ -- סיפקתם המון עבודה, אתגרים יצירתיים, ולא מעט כאב ראש לעורכי ומעצבי העיתונים והמגזינים. מתוך מאות, ריכזתי את אסופת השערים המעניינים והחזקים שהתפרסמו השנה, זו שתעזוב אותנו לטובה בעוד כמה ימים. המגזינים הטובים מבינים את תפקידו וכוחו של השער, את היכולת לספר סיפור מורכב באופן פשוט, ואת תפקידם הקריטי שלהם בעולם התקשורת המורכב והבלתי יציב במיוחד שהתגלה השנה. זו 2016 שהייתה אצלם:
:
--
שערי פורטרטים (דיוקנאות)
--
--
השערים הטיפוגרפיים
--
--
שערי "טבע דומם"
--
--
השערים המאוירים
--
--
שערי האדריכלות
--
--
שערים של צילומי אקטואליה
--
--
קטגוריית "עושים פוזה"
--
--
ואחד לשנה הבאה
--
ממגזיני לייף סטייל מושקעים ומדריכי ערים, דרך מגזיני כלכלה ועד עיתונים יומיים שמודפסים במאות אלפי עותקים - יצירתיות לא נגמרת בבתי הספר לעיצוב או תקשורת. העולם האמיתי נמצא ביום שאחרי, כשיש מוצר ביד וקוראים לו "עיתון", עם קהל-יעד דעתן ובלתי צפוי שקוראים לו "הקוראים". 90 השערים הללו מציגים לא רק כישרונות אדירים או מחשבות מחוץ לקופסה; יש כאן אומץ לייצר אמירה חדשה ומדויקת. ברוב המקרים, לא תמצאו כאן פחד מקהל מסוים שלא יאהב, מפוליטיקאי כזה או אחר שיכעס, או מפרסומאי שיחליט להחרים.
מערכות עיתונים רבות מנסות כל יום למתוח את גבולות הז'אנר הוותיק (שרק בארץ, נדמה שכלום לא משתנה בו עוד טיפה). שער טוב לא רק מצליח לספר סיפור שאולי יגרום לך לקנות את העיתון, אלא מצליח לעורר מחשבה שממשיכה איתך הלאה.
שנה טובה,
ממשיכים הלאה.
ועוד הרבה עיצוב גרפי, מיתוג ותקשורת חזותית בבלוג של עודד בן יהודה. לחצו על התמונה