לסטייל אין גיל: ג'יין בירקין
מככבת בקמפיין חדש בגיל 69

האישה שהפכה לאייקון אופנה בשנות ה-60 ולסמל של יוקרה ושיק חסר מאמץ, מספקת הזדמנות נדירה לחזות בה כדוגמנית בקמפיין אביב 2016 של סאן לורן

איתי יעקב

|

30.03.16 | 14:37

לכל מי שהתגעגע. ג'יין בירקין בקמפיין החדש של סאן לורן
לכל מי שהתגעגע. ג'יין בירקין בקמפיין החדש של סאן לורן
שמרה על מעמדה כאייקון אופנה לאורך השנים. בירקין, 1970 (צילום: gettyimages)
שמרה על מעמדה כאייקון אופנה לאורך השנים. בירקין, 1970 (צילום: gettyimages)

מעטות הן איקונות האופנה שמצליחות לשמור על מעמדן גם לאורך השנים והטרנדים המתחלפים. העונה, באופן מפתיע, מככבות שתיים מאותן נשים יוצאות דופן בקמפיינים חדשים: סופיה לורן בת ה-81 מפרסמת את הבושם החדש של דולצ'ה & גבאנה, בעוד את ג'יין בירקין בת ה-69 תמצאו בקמפיין אביב 2016 של סאן לורן, שפורסם אמש ומאז מציף את הרשת בתמונות של אגדת האופנה והמוזיקה. בשתי תמונות הקמפיין בשחור-לבן שצולמו על ידי הדי סלימאן, המנהל הקריאטיבי של בית האופנה, מופיעה בירקין לבושה בחולצה לבנה מכופתרת וז'קט טוקסידו שחור מקו ה'לה סמוקינג' הנודע של המותג, שהיה בשנות ה-60 לפורץ דרך.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

בקמפיינים: מוזיקאיות מבוגרות; על המסלול: דוגמניות צעירות מאוד. בירקין לסאן לורן
    בקמפיינים: מוזיקאיות מבוגרות; על המסלול: דוגמניות צעירות מאוד. בירקין לסאן לורן

     

    לדברי סלימאן, הבחירה בבירקין היא חלק מקמפיין המוזיקאים שמפרסם בית האופנה בשלוש השנים האחרונות מאז מונה לתפקיד. גילה של בירקין תואם את ממוצע גילאי הפרזנטוריות האחרונות של סאן לורן – מג'וני מיטשל, 72, דרך מריאן פיית'פול, 69, ועד צעירות יותר כמו קורטני לאב בת ה-51 וקים גורדון בת ה-62. מעניין לגלות כי בעוד רוב מובילות הקמפיין הן מוזיקאיות שעברו את ה-50, רוב הדוגמניות בתצוגות האופנה של סאן לורן עדיין לא חגגו 18 – מה שעלול להצביע על פער בין הדימוי הבועט והצעיר שמנסה סלימאן להפגין על המסלול, לבין הלקוחות המבוגרות שרוכשות את הבגדים. במקום כמו ישראל, שבו נטען לאחרונה כי השחקנית איילת זורר בת ה-46 מבוגרת מדי בשביל להיות פרזנטורית, אנחנו מחכים למותג שישכור את שירותיה של המוזיקאית ג'וזי כץ בת ה-75.

     

    זוג בלתי נשכח. סרג' גינסבורג וג'יין בירקין (צילום: gettyimages)
      זוג בלתי נשכח. סרג' גינסבורג וג'יין בירקין(צילום: gettyimages)

       

      בלי פוטושופ: ג'יין בירקין בתצוגה של הרמס, 2010 (צילום: gettyimages)
        בלי פוטושופ: ג'יין בירקין בתצוגה של הרמס, 2010(צילום: gettyimages)

         

        הקמפיין החדש זכה לתהודה בינלאומית לא רק בגלל גילה של הפרזנטורית החדשה, אלא מכיוון שהוא מספק הזדמנות נדירה יחסית לחזות בבירקין כדוגמנית. למרות ששם משפחתה הפך לכינוי נרדף לאופנת עילית, ע"ע תיק הבירקין של הרמס, עד היום הצטלמה השחקנית והזמרת הבריטית לשני קמפיינים בלבד: בשנת 1978 לקמפיין של חברת הג'ינס הבריטית לי קופר, ובשנת 2015 לחברת האופנה הצרפתית La Redoute לצד בתה לו דויון, בצילומים של עוד אחת מבנותיה – קייט בארי. באופן טבעי, כל בנותיה של בירקין – שרלוט גינזבורג, דויון ובארי – נחשבות לממשיכות דרכה הסופר קולית ונינוחה, ולנשים בעלות סטייל מובחן ונערץ.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד