ליל חניה

מה עושה פולקסוואגן, שלא מוצאת מקום למכוניות החדשות שלה? בונה להן מגדל

לירון מילשטיין

|

12.03.12 10:43

פולקסווגן מגדל חניה
פולקסווגן מגדל חניה (לא נרשמו מקרים של פחד גבהים. 16 קומות של חניון ממוחשב)
פולקסווגן מגדל חניה
פולקסווגן מגדל חניה ( )
פולקסווגן מגדל חניה
פולקסווגן מגדל חניה (הזרועות בפעולה. המכוניות נכנסות ויוצאות במהירות של 2 מטרים בשנייה)
 

מגדלים גבוהים קמים כדי לנצל מינימום שטח למקסימום דירות או משרדים, ואת הפתרון הזה כולם כבר מכירים. בוולסבורג, שבגרמניה, החליטו שאם זה עובד ברמת בני האדם, כדאי להטמיע את הפתרון גם בנושא החניה - לא של תושבי העיר, אלא של ענקית הרכב "פולקסוואגן", שזקוקה למקום אחסון למכוניות החדשות שהיא מייצרת שם. המכוניות הטריות תופסות שטחים נרחבים במרכז הלקוחות עד שישוגרו לרחבי העולם. פקק התנועה הזה אינו פולט עשן, אך הוא העיק על החברה. 

 

צילום: gettyimages
פולקסווגן מגדל חניה (צילום: gettyimages)

 

מה שהוקם במתקן הייצור ובמרכז השירות של פולקסוואגן, Autostadt, הפך לאטרקציה תיירותית לחובבי רכב ותחבורה. בשני מגדלים של זכוכית ופלדה מגולוונת, הנישאים לגובה 48 מטרים, פרושות 16 קומות שכולן מיועדות לחניה. מסוע מעביר את המכוניות הטריות מקו הייצור של המפעל הסמוך אל מרתפי המגדלים, וזרועות מכאניות מסתובבות ורצות לאורך הקורה המרכזית, מוציאות ומכניסות את כלי הרכב אל מפרצי החניה ומהם במהירות של 120 מטר בדקה, עם קיבולת כוללת של 400 מכוניות. כאשר אדם בא לרכוש מכונית, זו יורדת אליו מהמגדל ועוברת דרך מנהרה תת-קרקעית, מקבלת לוחית רישוי ויוצאת לדרך עם עוד לקוח מרוצה.

 

וכך זה נראה:

  

וכך קושטו המגדלים בפסטיבל אורות:

 

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד