התפריט מכאן, האדריכלים גם: מסעדת The Duchess החדשה באמסטרדם

באולם המונומנטלי של בנק לשעבר הושקה המסעדה של מלון W היוקרתי, בתכנונם של האדריכלים הישראלים אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג. השף חיים כהן אחראי על הים תיכוניות

שרון היבש

|

08.07.15 04:13

מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ (המסעדה תופסת את האולם המרכזי של מה שהיה בנק KAS, בבניין שנבנה באמסטרדם ב-1908 והוכרז לשימור מחמיר. גובה החלל 12 מטרים, וכדי ליצור אוויר אינטימית יותר הזמין מעצב התאורה רן טרוים 3 גופים ספירליים עצומים, שתלה בגובה 6 מטרים. הם מייצרים מעין תקרה נוספת בלי להסתיר את תקרת הזכוכית הצבעונית. גם הפסל שבצילום נשאר מימי הבנק)
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ (דלפקי אבן שחורה ששימשו את הכספרים הוצבו בגבן של ספות מרופדות בקטיפה ירוקה. הרצפה, מאריחים מקוריים שיוצרו בעבודת יד, נשמרה בקפידה)
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ (על הקיר מאחורי הבר הוזמנה עבודה מיוחדת מהאמן אילן גריבי (לגלריה ''טאלנטס''): 15 מטרים רבועים של פלדת אל חלד דקה, שאותה קיפל ידנית, מעשה אורגימי)
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ
מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ (האורלוגין גם הוא שומר מימי הבנק, ואת הפתחים בקירות מכסים וילונות אטומים שעליהם נתלו מסכי led ממוסגרים במסגרות עתיקות, ובאמצעותם מוקרנות עבודות וידאו ארט של אמנים הולנדיים עכשוויים)
 

ביום חמישי שעבר חגגו אלף מוזמנים, ביניהם הנסיך ברנרד, את השקתה של The Duchess, המסעדה החדשה של מלון W באמסטרדם. המלון, שעתיד להיפתח באוקטובר, תופס שני בניינים היסטוריים וכולל 64 חדרים וסוויטות בבניין אחד ועוד 174 חדרים וסוויטות בשני. על עיצובו הופקד המשרד הישראלי ברנוביץ-קרוננברג, שעבד בצמוד למשרד המקומי winhov, האחראי לתוספות הבנייה ולשימור הבניינים. אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ (שמכונים בהולנד BK) מעצבים את המלון, כולל ספא, מתחם קניות ושתי מסעדות. זהו לא הפרויקט הראשון שלהם באמסטרדם: הם כבר עיצבו את מלון סר אלברט בעיר, ואת המסעדות  izakaya,momo ו-the butcher.

 

לפרויקט יש עוד שותפים ישראלים: השף חיים כהן אחראי על התפריט, נורית קוניאק על המיתוג, מעצב התאורה הוא רן טרוים ואת קיר האוריגמי הנוצץ שמאחורי הבר יצר אילן גריבי. אמנם התפריט הוא ברוח ים-תיכונית, אך העיצוב אירופי ומונומנטלי, בהשראת הבניין – מבנה לשימור מחמיר, שנבנה בשנת 1908 עבור בנק KAS ומתאפיין במראה מוסדי שכולל חזית אבן טבעית, תקרות גבוהות, חלונות זכוכית ואלמנטים מקוריים בסגנון האר-נובו.

 

מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ

 

המסעדה נמצאת באולם המרכזי של הבניין, בקומת הכניסה. היא משתרעת על פני 500 מ"ר, מתנשאת לגובה של 12 מטרים וכוללת 120 מקומות ישיבה. צוות העיצוב עבד תחת תנאי שימור מחמירים והשאיר בחלל אלמנטים מקוריים – תקרת זכוכית צבעונית, רצפה מאריחים שיוצרו בעבודת יד וכוסו במהלך עבודות השיפוץ בלוחות צמנט, פסל שהודגש באמצעות גוף תאורה ספירלי, פנסי זכוכית מקוריים על הקירות ואורלוגין עתיק.

 

דלפקי האבן השחורים ששימשו את הכספרים הוצבו לאורך הקירות, גב לספות מרופדות בקטיפה ירוקה. מולן הוצבו שולחנות עם פלטות שיש ירוק ורגלי עץ מפוסלות וכסאות עור. שיש שחור מופיע גם בשולחנות עגולים במרכז המסעדה, שסביבם כיסאות עגולים מעץ ועור. גם ספסל ההמתנה הדו-צדדי המקורי של הבנק הוסב למקומות ישיבה לאחר שהונחו עליו מזרונים מרופדים בקטיפה.

 

מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ

 

המטבח סגור בקוביית זכוכית, שקוף לסועדים. אירועים מיוחדים אפשר להזמין בתוך המטבח עצמו, על שולחן שף שמוגבל לעשרה סועדים. הקיר האחורי של הבר חופה בעבודת אוריגמי שהוזמנה במיוחד: 15 מטרים רבועים של פלדת אל חלד דקה, שקופלו ידנית בידי אילן גריבי. אחר כך ניקב עליהם דיוקן עצום של ''הדוכסית'' - דמות שהומצאה במהלך העבודות. "ברנוביץ-קרוננברג החזירו את נושא העבודות המוזמנות לחלל ייעודי", אומר גל גאון, מבעלי גלריה ''טאלנטס'', שבאמצעותה הוזמנה העבודה. "החלל והעבודה נבנו ביחד, כמו שהיה מקובל ברנסאנס. זה כבר לא קורה היום, תמיד מלבישים על החלל עבודות מוכנות".

 

מסעדת duchess אמסטרדם קרוננברג ברנוביץ

 

פתחים בקיר הוסתרו בווילונות אטומים שעליהם נתלו מסכי led ממוסגרים במסגרות עתיקות, ובהם מוקרנים עבודות וידאו ארט של אמנים הולנדיים עכשוויים. "מדי כמה חודשים יוחלפו העבודות המוקרנות. אמנים הולנדים התלהבו מהקונספט וכבר פנו לאוצר של המלון בנושא", מספרת קרוננברג.

 

איך יצא שאתם מתכננים הרבה באמסטרדם?

 

"לפני תשע שנים קיבלנו את ההזדמנות הראשונה לעבודה בהולנד, הוזמנו לעצב את המומו. גילינו שההולנדים בעלי חוש הומור, מפותחים בשפה העיצובית שלהם ויחד עם זאת 'אנטי וואו' - הם אוהבים עיצוב בגובה עיניים. המומו הפך להצלחה מסחררת ומאז אנחנו עובדים שם".

 

הארת החלל הייתה אתגר מיוחד בשל גובהו ובשל האלמנטים הרבים שנמצאים בו. שלושה גופי תאורה ספירליים שנתלו בגובה של שישה מטרים מורכבים כל אחד משלוש טבעות, ומייצרים מעין תקרה נוספת. "הם מייצרים אינטימיות בחלל הגבוה, בלי להסתיר את הסקיי לייט שבתקרה", מסביר רן טרוים, שתיכנן את התאורה. את השולחנות מאירים פסי צבירה עם ספוטים, שמאפשרים גמישות.

 

 

הרשמה לניוזלטר אדריכלות

 

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד