ענת פלדמן

(צילום: Shutterstock)

בחודש האחרון לפחות חמישה לקוחות שלי שלחו לי את הסרטון הבא שמסתובב ברשת. "את תאהבי ממש, חייבת לצפות, כל כך את, מדהים". וכל זה למה?

בשנות האקדמיה הרבות שעברו עלי באונ' ת"א בתחום של חקר השיח, ארגומנטציה ורטוריקה חקרתי את כוחה של המילה. את היותה לא רק אוסף של הברות שיוצרות משמעות אלא תדר אנרגטי של ממש. Quand dire c'est faire או How to do things with words (בגרסה האנגלית) של ג'ון אוסטין הוא כבר קאלט של ממש בקרב הרטוריקנים. "כשלומר זה לעשות", כשלמילה יש כוח מניע, מקדם, היא גם יוצרת מציאות. היא גם יוצרת הוויה. "חיים ומוות ביד הלשון" אם תרצו.


וכבר ירדתי זה מכבר ממגדל השן האקדמאי על מנת לקחת את כל התורה הגבוהה הזו וליצור לה תקפות ממשית בחיינו הגשמיים.


כך גם חשבו כנראה בחברת הפרסום הבריטית purplefeather בניצוחה של אנדראה גרדנר ההוליסטית שמאמינה בתאוריית ה"סוד" וביכולת הקסומה של המחשבה למגנט מציאות. ביחד עם חבורה של קופירייטרים שעובדים בשביל חברות מכל התחומים היא יודעת כמה אסופה של מילים סביב חזון מוגדר יקחו אתכם לאן שתרצו.

"אני עוור, אנא עזרו לי" אומר השלט של הקשיש העוור. לעומת "זה יום יפה, ואני לא יכול לראות אותו" מה יוצר השינוי במילים? צפו בסרטון המרגש.

והמסר שלי:עשו גם אתם שימוש חכם במילים שלכם. דאגו שתיקחנה אתכם רק למקומות טובים, שימטירו עליכם שפע אמיתי, כמו מבול של מטבעות. אמן.