למעלה מ-20 אלף תמונות כבר תויגו בחודשים האחרונים תחת ההאשטג HMBALMAINATION, לקראת השקת שיתוף הפעולה בין בית האופנה הצרפתי בלמן וענקית האופנה השבדית H&M.

מאז נחשף שיתוף הפעולה לפני חמישה חודשים, הבאז סביבו צובר תאוצה ברשתות החברתיות. תורמים לכך מעמדו של המנהל האמנותי של בית האופנה, המעצב בן ה-30 אוליבייה רוסטאן, אבל הקרדיט המרכזי מגיע דווקא לחברותיו, הדוגמניות החמות של הרגע קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד וג'ורדן דאן, שמסייעות להפצת הקולקציה, כפרזנטוריות בקמפיין הרשמי ובחשבונות האינסטגרם עתירי העוקבים שלהן.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

ביום שלישי בלילה הן גם עלו על המסלול בערב ההשקה של הקולקציה, שנחשפה במלואה בתצוגה שהתקיימה בחלל בנק ישן בוול סטריט, מנהטן, לעיני תקשורת מכל העולם וסלבס כמו דיאן קרוגר, אלכסה צ'אנג, בלה חדיד ואייקון האופנה בהתהוות קיילי ג'נר, שהופכת מיום ליום לדומה יותר לאחותה הגדולה קים קרדשיאן, פרזנטורית בלמן לשעבר, שנעדרה מהאירוע.

באירוע ההשקה של הקולקציה: דיאן קרוגר, קיילי ג'נר, רוזי הנטינגטון וויטלי ואלכסה צ'אנג (צילום: הנס מוריץ)
באירוע ההשקה של הקולקציה: דיאן קרוגר, קיילי ג'נר, רוזי הנטינגטון וויטלי ואלכסה צ'אנג (צילום: הנס מוריץ)

החברות בין רוסטאן לצבא הדוגמניות הקבוע שלו חורגת מיחסי מעצב-מוזה וחולשת על החיים הפרטיים והמקצועיים כאחד – יחד הם יוצאים לימי צילום משותפים, וגם לחופשת קיץ במיקונוס. "אני מאוד אוהב את ג'יג'י וקנדל", מספר רוסטאן בראיון ל-Xnet לקראת השקת הקולקציה ב-5 בנובמבר. "הן חלק מאוד חשוב בסיפור שלי בבלמן, לכן כשהחלטנו לשתף פעולה עם H&M ידעתי שאני רוצה שהן יהיו חלק מהקמפיין".

רוסטאן מסביר כי הייחוד של חדיד וג'נר הוא חוסר הניסיון שלהן לנסות להיראות כמישהי אחרת. "ג'יג'י וקנדל הן דוגמניות אמיתיות ונשים אמיתיות, שמשתפות את החיים שלהן עם מיליוני עוקבים מסביב לעולם. אני מאוד אוהב את האטיטיוד שהן מביאות איתן, ותמיד כיף איתן. כשצילמנו את הקמפיין היו לנו רגעים נפלאים, ועבורי זאת אנרגיה חיובית שבאה לידי ביטוי גם בתצלומים ובקולקציה".

עם רשימת כוכבות הכוללת את ג'ניפר לופז, סינדי קרופורד וקים קרדשיאן, שמצליחות להשתחל אל שמלות מיני רקומות שלא משאירות מקום לדמיון, ה-DNA הסקסי של בלמן לא נפקד גם מהפריטים שיצר המעצב בשיתוף הפעולה הנוכחי. כשנשאל רוסטאן כיצד מתרגמים שמלות סקסיות שנלבשות על ידי חברותיו הקרובות לקהל לקוחות של רשת אופנה מהירה, הוא מודה כי המותג מזוהה עם שמלות סקסיות, אבל טוען כי "בכל קולקציה של בלמן אני מעצב פריטים שכל אחת יכולה ללבוש, שמופיעים גם בשיתוף הפעולה הנוכחי".

"בכל קולקציה של בלמן אני מעצב פריטים שכל אחת יכולה ללבוש, שמופיעים גם בשיתוף הפעולה הנוכחי". רוסטאן עם קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום: gettyimages)
"בכל קולקציה של בלמן אני מעצב פריטים שכל אחת יכולה ללבוש, שמופיעים גם בשיתוף הפעולה הנוכחי". רוסטאן עם קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום: gettyimages)

מי שהתרגל לסגנון הלבוש הסקסי עתיר הרקמות שמציע רוסטאן בקולקציות של בלמן מאז מונה למנהל הקריאטיבי של המותג בשנת 2011, יקבל אותן כאן במנות גדושות שטרם נראו בשיתופי פעולה קודמים של H&M. הקולקציה מתכתבת עם מגמות וצלליות מסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, תור הזהב של צללית שעון החול עם כתפיים רחבות ומותניים צרים, ופריטים כמו מכנסי הרמון רחבים מסאטן, שנלבשו עם מקטורנים ארוכים.

בתצוגה שהתקיימה השבוע נצפו על המסלול שמלת מעטפת שחורה עם רקמת פסי כסף, שמלת מיני כחולה בדוגמת מעוינים רקומים עם צווארון חבלים כחולים, שנראו כמו קריצה לטבעות הזהב של נשות שבט ארוכות הצוואר, ואוברול שחור ללא שרוולים שחלקו העליון נראה כמו ז'קט מחויט ללא שרוולים.

"שיתוף הפעולה עם בלמן כולל כמה מהיצירות המורכבות ביותר לביצוע בכל שיתופי הפעולה שלנו עד כה", אומרת אן-סופי יוהנסון, המנהלת הקריאטיבית של H&M (צילום: הנס מוריץ)
"שיתוף הפעולה עם בלמן כולל כמה מהיצירות המורכבות ביותר לביצוע בכל שיתופי הפעולה שלנו עד כה", אומרת אן-סופי יוהנסון, המנהלת הקריאטיבית של H&M (צילום: הנס מוריץ)

מאז אביב-קיץ 2015 חתום רוסטאן גם על קו הגברים של בלמן, ובשיתוף הפעולה עם H&M הוא שלח אל המסלול דוגמן לבוש אוברול מעור עם רוכסן היורד עד קו המפשעה, ומקטורני טוקסידו שחורים עם חפתים רקומים בזהב.

"אני מאוד אוהב את מעיל האוברסייז הגברי וכתפיים בעלות מראה מחויט חזק, היוצרים סילואט מלא כוח", מצביע רוסטאן על הפריטים הפייבוריטים מבחינתו, ביניהם גם מכנסי העור שיעניקו ללובשת מראה של לוחמת אורבנית. "אני רוצה שנשים מכל רחבי העולם ימצאו בקולקציה פריטים שהן ירצו ללבוש מדי יום, ושיהפכו להיות חלק מהחיים שלהן. אופנה צריכה להיות לכולם, לא רק לכוכבות בשטיח האדום".

הדבר הבולט ביותר בקולקציה היא עבודת הטקסטיל המרשימה והמורכבת, שוודאי אתגרה את שני הצדדים בשת"פ. "שיתוף הפעולה עם בלמן כולל כמה מהיצירות המורכבות ביותר לביצוע בכל שיתופי הפעולה שלנו עד כה", מודה אן-סופי יוהנסון, המנהלת הקריאטיבית של H&M. "כשהחלטנו על שיתוף הפעולה עם בלמן, ידעתי שנצטרך לעבוד קשה כדי ליצור פריטים מסוימים בקולקציה. במהלך השנים יצרנו יחסים מצוינים עם הספקים שלנו, והם התרגשו מהאתגר ליצור פריטים אלה. אני מאוד גאה בקולקציה הזאת".

האם בעידן שבו מושקים עשרות שיתופי פעולה אופנתיים בשנה, לא מרגישים ב-H&M שהקהל כבר שבע מהמגמה? אם שואלים את יוהנסון התשובה כמובן שלילית. "הלקוחות שלנו מאוד אוהבים לרכוש פריטי מעצבים משיתופי הפעולה שלנו, כאלה שאין באפשרותם לרכוש מבית האופנה", היא אומרת. "בשנתיים האחרונות אנחנו עובדים עם הדור הבא של המעצבים (יוהנסון מתכוונת לאלכסנדר וונג, א"י). זה מדהים לחשוב שאוליבייה המתין בעבר בתור לרכוש את אחד משיתופי הפעולה שלנו. אני מקווה שאיפשהו בעולם, בתחילת התור לקולקציה של בלמן ל-H&M, עומד מעצב מתחיל עם חלום לעצב עבורנו קולקציית קפסולה ולדחוף את האופנה קדימה אל העתיד".