מעצבת האופנה תמרה סלם, שהגיעה לתחום מעולם הטלוויזיה וזכתה לחשיפה רחבה בשבוע האופנה האחרון בתל אביב, לא נחה על זרי הדפנה. אם עד היום היא הוגדרה כמעצבת מינימליסטית בשל הקווים הנקיים של עיצוביה, הרי שכעת היא משכללת את המינימליזם ומעלה אותו מדרגה – פריט אחד במקום 24. אתמול (ראשון) התפרסם פרויקט גיוס המונים באתר קיקסטארטר של מותג חדש שהקימה, בשיתוף עם היזם והיועץ האסטרטגי ברק קירשנר. למותג קוראים Morf, והוא מבוסס על פטנט אחד בלתי רגיל שרשום על שמה של סלם - חולצה יומיומית פשוטה למראה ובעלת שרוולים ארוכים, שמורכבת מארבע שכבות דקות של בד כותנה ומודל, אלא שבפועל מדובר בפריט חכם שניתן ללבוש אותו בלא פחות מ-24 דרכים שונות, כפי שניתן לראות בסרטון המציג את הפטנט, בכיכובה של אלכסה דול מהמירוץ למיליון.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

לדברי סלם, הרעיון לחולצה נולד כבר לפני מספר שנים, כשישבה לתפור חולצה במתנה לחברה ומצאה שאפשר ללבוש את החולצה ביותר מדרך אחת. היא ישבה ופיתחה את הרעיון לעומק, והגיעה לחולצה שניתן ללבוש בדרכים רבות. החולצה תפורה ללא רוכסנים או דבקים, מה שמגדיל עוד יותר את עוצמתו של הפטנט, ובניגוד למצופה היא לא תופיע עם חוברת הוראות המפרטת את דרכי הלבישה השונות שלה, משום שהרעיון הוא שהלקוחה תגלה את מגוון האפשרויות בכוחות עצמה, כחלק מחוויה ייחודית של לבישה.

תמרה סלם בביתה. המינימליזם תמיד היה באג'נדה שלה (צילום: איתי סיקולסקי)
תמרה סלם בביתה. המינימליזם תמיד היה באג'נדה שלה (צילום: איתי סיקולסקי)

"רישום הפטנט הוא תהליך ארוך, שלקח מספר שנים וכלל גם פגישה במשרד הפטנטים האמריקאי בוושינגטון", אומרת סלם, השוקדת בימים אלו על פיתוח מוצרים נוספים המושתתים על הפטנט, שמאחוריו עומדת גם חשיבה אקולוגית וחברתית-כלכלית. בקרוב, היא מגלה, יתפתח המותג גם לתחום בגדי הילדים, שם הוא צפוי לקצור הצלחה גדולה, בשל המענה שהוא מעניק לאמהות על צורך להלביש את הילדים במגוון דרכים, בלי לשלם על זה הון.

סלם וקירשנר מצפים לגייס באמצעות קיקסטארטר 25 אלף דולר לטובת פיתוח המותג ומוצרים נוספים - סכום לא גדול במונחים של גיוס המונים, בטח לא בתחום האופנה. תמורת 49 דולר תוכלו לקבל חולצה אחת עשויה 95 אחוז כותנה ו-5 אחוז אלסטן, המיועדת לנשים ולגברים, שתסופק לכם בעוד מספר חודשים. אם אתם להוטים לקבל חולצה מיד בתום הגיוס, תמורת 80 דולר תוכלו להיות בין אלף הראשונים שילבשו את החולצה העשויה כותנה ומודל, מהסדרה הראשונה לנשים שכבר יוצרה. מי שישקיע 120 דולר יקבל שלוש חולצות בשלושה שילובי צבעים שונים, ותמורת 150 דולר תקבלו שמלה. יש עוד מספר אפשרויות להשקעה בפרויקט, כשהמקסימלית שבהן היא 3,000 דולר, תמורת עיצוב אישי של החולצה וייצורה ב-10 עותקים. בשלב זה ניתן להזמין את החולצה רק דרך האינטרנט.