ויווה גלאם, קרן האיידס של חברת האיפור MAC, כבר זכתה בלא מעט פרזנטוריות מפורסמות כמו ליידי גאגא וניקי מינאז', אבל קשה לחשוב על בחירה מוצלחת יותר מהפנים החדשות של קו השפתונים שהכנסותיו משמשות כתרומה לנפגעי מחלת האיידס ברחבי העולם – מיילי סיירוס. "אני רוצה להתחיל שיח גלובלי בנושא סקס בטוח, מה נכון ומה מיתוס בכל הקשור באיידס וב-HIV", אומרת סיירוס ל-Xnet בראיון מיוחד. "מיניות ולהיות נשא HIV לא אמורים ליצור אי נעימות או בושה, ואני משתמשת בפלטפורמה הגלובלית ובקול שלי כדי ללמד את המעריצים שלי מסביב לעולם".

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

קשה לחשוב על כוכבת עכשווית העוסקת בדימויים מיניים יותר מסיירוס, שהפכה תוך שנים ספורות מאהובת הילדים לאימת הוריהם. בגיל 22 היא עשתה יותר ממה שרוב האנשים מספיקים בחיים שלמים, ולא תמיד לטובה. התקשורת עקבה בהשתאות אחר האנה מונטנה המתוקה, שאט-אט החלו להיחשף סדקים בתדמיתה עד שהתגלתה מחדש כזמרת פרובוקטיבית עם תספורת בלונדינית קצרה שלא חוששת לעשן סמים קלים מול המצלמה, להעלות תמונות עירום על בסיס כמעט יומיומי באינסטגרם ולנהל רומנים מול המצלמה – מהארוס לשעבר ליאם המסוורת' ועד בן הזוג הנוכחי, פטריק שוורצנגר. וזה עוד בלי להתייחס ללשון המזדקרת מפיה בלי הפסקה ולריקוד הטוורקינג השנוי במחלוקת עם הזמר רובין ת'יק בטקס פרסי הווידיאו של MTV.

עוד בערוץ האופנה

סיירוס, מצדה, מאמינה שאין צורך בגבולות כל עוד מדברים על הכול בפתיחות – מסקס ועד סמים. "אני חושבת שגראס זה הסם הטוב ביותר בעולם", אמרה בראיון למגזין רולינג סטון. "הוליווד היא עיר הקוקאין, אבל גראס הוא הרבה יותר טוב. וגם MDMA. אלה סמים שמחים, סמים סוציאליים. הם גורמים לך לרצות להיות עם חברים. אתה בחוץ בעולם הפתוח, לא בשירותים. אני לא אוהבת קוק, זה כל כך מגעיל ואפל".

A photo posted by Miley Cyrus (@mileycyrus) on

גם להתנהגות הקיצונית שלה, המשלבת רמיזות מיניות בוטות עם מאפיינים ילדותיים, יש לה הסבר פשוט. "היה לי משקל כבד על הכתפיים כשהייתי צעירה יותר, אז אני אומנם בת 22, אבל לפעמים אני מרגישה כמו בת 12 או 13, בגלל שלא תמיד יכולתי להיות בת 12 או 13 כשבאמת הייתי בגיל הזה", אמרה לאתר refinery 29.

עם ההתבגרות והשערוריות, התהדק גם הקשר של סיירוס אל עולם האופנה. אנה ווינטור אומנם ביטלה את השער שלה למגזין ווג בשנת 2013 לאחר שצפתה בהופעה גרוטסקית של הזמרת, אך המעצב מארק ג'ייקובס אימץ בחום את הילדה הרעה שלא עושה חשבון לאף אחד. סיירוס הצטלמה לקמפיין אביב 2014 של המעצב הנחשב וגם בחולצת טי שעיצב עם הסלוגן "שמור על העור שאתה נמצא בו" כחלק מקמפיין גיוס תרומות למכון סרטן העור באוניברסיטת ניו יורק.

על השטיחים האדומים היא בוחרת בבגדים פרובוקטיביים וחושפניים עם נגיעות ילדותיות, וניכר שהיא אוהבת להשתעשע באופנה בלי לקחת את הנושא יותר מדי ברצינות. בשנה האחרונה זכתה גם להציג תכשיטים צבעוניים בעיצובה בתצוגת האופנה של מוסקינו ולצעוד על המסלול עם מעצב המותג ג'רמי סקוט.

"אני אוהבת את ג'רמי סקוט ומארק ג'ייקובס", אומרת סיירוס באופן לא מפתיע. "בקמפיין של ויווה גלאם אני לובשת אוברול וינטג' מהארכיון של The Blondes. הם מאוד מעורבים בקהילת ה-LGBT – הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים – וזה היה רק הגיוני שאקח משהו שלהם. כשהלכתי היום למרכז ה-LGBT באל.איי, לבשתי טי שירט, נעלי קונברס וסוודר פאייטים".

לא רק המלתחה שלך השתנתה. רזית מאוד מאז שהתפרסמת בתור ילדה, והיום את שדופה.

"כרגע יש לי את הדיאטה הכי גרועה בעולם. אני לא עובדת על סיבוב הופעות ואני מזמינה פיש אנד צ'יפס כל לילה. לפני כמה שנים אכלתי ללא גלוטן ועשיתי פילאטיס – אשמח לחזור לאורח חיים כזה. פעם היה לי קשה לאהוב את איך שאני נראית. כשקצצתי את שיערי זו היתה הפעם הראשונה שלא הקשבתי לאף אחד. לא היה אכפת לי. החלטתי שאם אני רוצה שהמעריצים שלי יהיו מי שהם באמת, גם אני צריכה להיות מי שאני. לא התאמנתי המון זמן ואני לא משגיחה על מה שאני אוכלת, אבל אני יוצרת איזון. אתמול בלילה אכלתי ארוחה כבדה, אז היום בבוקר שתיתי מיץ ירוק ואכלתי ביצים עם תרד".

אלף הפנים של מיילי סיירוס. "החלטתי שאם אני רוצה שהמעריצים שלי יהיו מי שהם באמת, גם אני צריכה להיות מי שאני"
אלף הפנים של מיילי סיירוס. "החלטתי שאם אני רוצה שהמעריצים שלי יהיו מי שהם באמת, גם אני צריכה להיות מי שאני"

היא אומנם הפכה לאייקון אופנה ויופי בעיני צעירות רבות שרוצות לחקות את המראה שלה, אך גם לסיירוס יש ברזומה כמה פשלות לא קטנות בתחום. "פעם אחת ביקשתי ממישהו שלא יודע לצבוע שיער, לצבוע את השיער שלי", סיפרה לאתר refinery 29. "הוא אמר שהוא יודע רק לגזור, ואני אמרתי – תעשה את זה, אני רוצה שיער בלונדיני! נו, תנסה! הוא ניסה, ואני התעוררתי עם כל השיער שלי על הכרית. למחרת היו לי צילומים עם רייצ'ל זו, ובשלב הזה היתה לי התמוטטות קלה".

איזה מסר את רוצה להעביר למעריצייך בישראל?

"MAZAL TOV! אף פעם לא הייתי בישראל, אבל זה כל כך נפלא שאני יכולה להגיע לכולם ולהסביר על החשיבות של ויווה גלאם. לדעתי הגלוס של ויווה גלאם הוא מוצר חובה בכל תיק איפור – כל שקל הולך לקרן של MAC ועוזר לאנשים בכל העולם. אני חושבת שזה מטורף שהם גייסו 350 מיליון דולר רק דרך שפתונים".