המבקרת: יעל רגב

רונן חן לימיטד

מה מוכרים לנו? קו חדש של המעצב רונן חן, שנוצר בהשראת קולקציית המסלול שהציג בשבוע האופנה האחרון וזוכה עתה לחנות קונספט ייחודית משלו שתופסת את מקומה של חנות המותג הראשית ברחוב דיזנגוף בתל אביב. קולקציית החורף החדשה מסמנת את הבכורה של הקו רונן חן לימיטד וכוללת 45 דגמים של בגדים, לצד תכשיטים, תיקים, כלי קרמיקה וכריות שנבחרו במיוחד ללוות את הקו. מטרתו של חן היא להנגיש את מראה "האמזונות הדמיוניות" שהציג על המסלול, תוך שמירה על הרעיון כי "אם תמיד הלקוחה היא בפרונט, הפעם הבגד הוא זה שבפרונט". בהיצע: גרסאות שונות לחולצה המכופתרת הקלאסית, שמלות חולצה באורכים שונים, עליוניות, שכמיות ומספר קטן יותר של חלקים תחתונים כמו מכנסי שק או ג'ינס בצביעת לק למראה דמוי עור. הצבעוניות של הקו החדש שומרת על גווני הלבן-שחור-אפור המזוהים עם המעצב, לצד נגיעות של ירוק בקבוק, נייבי וחרדל מוזהב.

האם קנינו את זה? כן. קולקציית המסלול שהציג חן בשבוע האופנה מיתרגמת היטב אל קולבי החנות, כאשר הכיוון החדש, המתוחכם והצעיר יותר בהחלט מצביע על התפתחות מסקרנת של המעצב הוותיק.

נקודות האור

השילוב בין קונספטואלי ללביש. כאשר חן מאחד בין הרעיונות היצירתיים שלו לכישרונו המובהק ליצור בגדי נשים לבישים ומחמיאים, הוא יוצר אופנה ישראלית מקורית במיטבה. גם בבואו להרכיב את הקולקציה הדרמטית יותר של הקו החדש, הוא לא שכח להתייחס אל הגוף הנשי והצליח לשלב את המינימליזם הקונספטואלי עם בחירת בדים נוחים ורכים וגזרות איכותיות.

הגזרות המקוריות. עליונית המדמה לבישת ז'קט על הכתפיים ברישול בלי להכניס את הידיים לשרוולים, חולצת קובייה עם צווארון המציגה גרסה נשית לחולצה הגברית המכופתרת, וטוניקת אוברסייז עם פתחי שרוולים בגב היוצרים איסוף דרמטי של בד בחלק הקדמי – אלו רק חלק מהפריטים המדגימים שימוש מושכל בגזרות גבריות וגיאומטריות ליצירת מראה נשי ומתוחכם.

נקודת החושך

רגעי הדרמה המוגזמים. כאשר חן ממתן את הדרמה שהציג על המסלול לכדי פריטים לבישים, התוצאה מרהיבה. עם זאת, במקרים שבהם בחר להשאיר את דגמי המסלול ללא שינוי, הבגדים נראים כבדים ומסורבלים מדי. לדוגמה: שרוולי גלימה אשר עוטפים את הזרועות מאחורה ופתוחים בחלק הקדמי, שלא יחמיאו לזרועות לא מחוטבות; או שמלה בגזרת בלון, שיוצרת עודף של בד מכביד בתחתית הבגד.

מחירים: מכנסיים, 690-590 שקל, עליוניות וז'קטים, 890-590 שקל; חולצות, 790-350 שקל; שמלות, 1,100-690 שקל; צעיפים, 349 שקל; נעליים, 1,350-980 שקל; כריות ופופים, 870-315 שקל; כלי קרמיקה, 150-60; טקסטיל לבית, 240-120 שקל; תיקים, 1,250-900 שקל; תכשיטים, 550-300 שקל.

להשיג ברונן חן לימיטד, דיזנגוף 155, תל אביב.

סקופ

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף של רשת סקופ, ובה מגפיים ומגפוני זמש, מגפי גומי מודפסים, נעליים עם עקבי פלטפורמה פנימיים, נעליים עם חרטום מחודד וקישוטים של אבזמים מוזהבים, מגפי בוקרים ונעלי קנבס עם בטנות משובצות. בנוסף מציעה הרשת קולקציית קפסולה לנשים שעיצבה הסטייליסטית ליאת אשורי (אשר בעונה הקודמת עיצבה קולקציה לגברים), המבוססת על הצבע השחור וכוללת מגפיים, מגפונים ונעלי אוקספורד.

האם קנינו את זה? לא. הקולקציה של סקופ שואבת השראה מכל הטרנדים הנכונים, אך התוצאה לא חדשנית או מרעננת. אפילו הקו שעיצבה ליאת אשורי לא מצליח להוסיף את הברק הנחוץ העונה.

נקודת האור

העקבים. סקופ השקיעו החורף במגוון של עקבים שיתאימו לכל צורך או רצון: עקבים רחבים, סטילטו, נעליים שטוחות, עקבי פלטפורמה, עקבי רוקי פנימיים או עקבים מרובעים קטנים – הכול כבר נמצא בקולקציה.

נקודות החושך

הפיזור הסגנוני. הניסיון של סקופ להכניס את כל הטרנדים העכשוויים לקולקציה אחת בהחלט מובן, אך ערבוב הסגנונות העונה נראה מפוספס: מגפי עור מסיביים לצד מגפי גומי בהדפס חיות, נעלי בובה שטוחות לצד נעליים ספורטיביות. בניגוד לעונות האחרונות, הקולקציה הנוכחית נראית מעט מגובבת ולא במיוחד מזמינה. הקו שעיצבה ליאת אשורי אומנם שיקי יותר, אך מכיוון שרוב הדגמים בו מגושמים ומסיביים, הוא יתאים רק לטעם מסוים מאוד. בסופו של דבר, תוספת זו רק מגבירה את בליל הסגנונות בקולקציה, ולא ממקדת אותה.

השימוש העודף בזמש. בסקופ בחרו העונה להציע מגוון רחב מאוד של מגפיים העשויים זמש – חומר שהוא אולי טרנדי, אך מאוד לא פרקטי בחורף, בעיקר בימים גשומים. הזמש סופג את הרטיבות וכתוצאה מכך אף נוטה להפיץ ריח לא נעים, שמצריך שימוש בתרסיס מיוחד נגד הבעיה. בהתחשב בכך, אפשר בהחלט היה להסתפק בכמות קטנה יותר של מגפי זמש.

מחירים: 599.90-149.90 שקל.

להשיג בחנויות סקופ.

אלישיה קיז לריבוק

מה מוכרים לנו? קולקציה שלישית של המותג ריבוק שעוצבה בשיתוף פעולה עם הזמרת אלישיה קיז ומיועדת לעונת חורף 2014-15. הקולקציה מציעה נעלי ספורט, חלקן עם עקבי רוקי מוסתרים, וקולקציית בגדים קטנה המשלבת מראה מועדונים נועז וצבעוני עם השראות מהטרנד הצבאי ומוטיבים גבריים.

האם קנינו את זה? לא. הגעגועים לימי הזוהר של המותג הוותיק לא באים על סיפוקם בקולקציה של קיז, שמתרחקת מהאופי והמראה הייחודי של דגמי ריבוק הקלאסיים. גם קולקציית הבגדים לא מצליחה לייצר תמהיל מעניין או אטרקטיבי במיוחד.

נקודת האור

בגדי הקז'ואל. בתוך קולקציית ההלבשה של קיז ניתן למצוא כמה בגדים יומיומיים מוצלחים, כמו גופיות בייסיק כהות עם פתחי ידיים מתוחכמים, סווטשירט מבד ריבס וחולצת בטן שחורה-אפורה במראה משופשף עם צווארון סגור ושרוולים ארוכים.

נקודות החושך

ההתרחקות מסגנון המותג. מי שמתגעגע לנעלי ריבוק הנוסטלגיות, לא ימצא את מבוקשו בשיתוף הפעולה עם קיז. הזמרת בחרה במראה כבד ועכשווי יותר, שלמרבה הצער פוגע בייחוד של נעלי המותג ונראה מעט בנאלי ולא מרגש.

הבגדים המעוצבים מדי. כשקיז מתרחקת מהקז'ואל ויוצרת סריגי רשת בצבעי ניאון או וסט ניטים שחור, התוצאה נראית עמוסה, לא שיקית ובעיקר – מנותקת מהמותג שעבורו יצרה את הקולקציה.

מחירים: 600-160 שקל.

להשיג ב-Not For Sale, מרכז בעלי מלאכה 3; סניקרס בוקס, בן יהודה 225; Jiffa, בוגרשוב 64 – תל אביב.

המבקר: איתי יעקב

רימה רומנו

מה מוכרים לנו? קולקציה שלישית של המעצבת הצעירה רימה רומנו, הממשיכה להפגין את כתב ידה – אורבני קודר בגזרות רחוקות מהגוף. בניגוד לעונה הראשונה, בה עבדה בצמוד למעצב נתיב יוחאי מאור על פיתוח הגזרות, הפעם פרשה רומנו כנפיים ועבדה בעצמה על כל הקולקציה, הכוללת 30 דגמים בצבעוניות רזה של שחור, פחם, לבן וזית. בין היתר, תמצאו פה פריטי מפתח כמו חולצות כותנה לבנות, חולצות אוברסייז שחורות שנוזלות על הגוף ומקבלות את צורתו, ושורה ארוכה של מעילי צמר וז'קטים מעור. השבוע הודיעה המעצבת על שני מהלכים שהיא מתכננת בבית האופנה שלה לקראת הקיץ: פתיחת חנות ראשונה בתל אביב (בנוסף לשואו רום שבפלורנטין), והשקת קו אופנה לתינוקות וילדים בשם "רומיאו רומנו" ע"ש בנם הבכור של בעלות המותג, ציפי ורימה רומנו, שנולד לפני כחודשיים.

האם קנינו את זה? בעיקר את הז'קטים והמעילים, שהיו תפורים לעילא והאפילו על הפריטים האחרים בקולקציה.

נקודות האור

הז'קטים והמעילים. כאמור, זוהי הקבוצה החזקה והבולטת בקולקציה. רומנו יצרה מעילים בגזרות רחוקות מהגוף, בעוד הז'קטים, מצמר ועור, עוצבו בגזרות הדוקות, שמלוות את קווי המתאר של הגוף. מבין המעילים אהבנו במיוחד את מעיל הצמר הארוך עם שרוולי העור הצרים, אשר נסגר במעין איקס, וכן מעיל במראה קימונו בצבע קאמל עם שרוולים קצרים. באגף הז'קטים סימנו את ז'קט הצמר המכובס עם הצווארון המוגבה, שבו הרוכסן החשוף יוצא מקו המותניים ומסתיים מאחורי העורף. כמו כן, ראויים לציון שני הז'קטים המחויטים, ובעיקר זה עם הכתפיים המחודדות, בעל המראה הצר והסקסי, שמגיע גם בגרסה מעור.

החומרים. במותג שומרים על שימוש בחומרים עכשוויים, כמו סקובה, ניאופרן וצמר מכובס, וניכר כי נעשתה התאמה נבונה בין החומרים לגזרות. למשל, במקרה של ז'קט בומבר ספורטיבי ללא צווארון מבד סקובה דו צדדי, שרוכסנים רחבים מעטרים את שרווליו.

נקודת החושך

השמלות. רימה רומנו מכריזה על עצמה כמעצבת מינימליסטית, אפלה, מאופקת וצנועה. זה אומנם בולט בכל אחד מהדגמים שהיא מעצבת, אבל לא תמיד זה עובד כמצופה. קבוצת השמלות בקולקציה, הקטנה באופן משמעותי מיתר הקבוצות, לא הצליחה לייצר אף מראה חזק או זכור לטובה - דבר שנובע בעיקר מהבחירה לייצר שמלות מקסי צינוריות בגזרות שמחמיאות לנשים מסוג אחד - רזות וגבוהות. היינו ממליצים למותג לנסות לשים דגש על שמלות בעלות גזרה מדויקת יותר, שתזוהה עם המותג.

מחירים: שמלות, 2,200-870 שקל; ז'קטים ומעילים, 6,500-2,300 שקל; מכנסיים, 1,100-690 שקל; חולצות, 1,100-450 שקל.

להשיג בסטודיו המעצבת, ידידיה פרנקל 72 תל אביב. שעות פעילות: א'-ה' 18:00-10:00, ו' 15:00-9:00. הקולקציה נמכרת גם ב-22 בוטיקים באזור המרכז. טלפון לבירורים 054-6995000.

טרוקו

מה מוכרים לנו? את קולקציית המותג הספרדי לנשים, שנחת לאחרונה בחנויות המשביר החדש לצרכן, במטרה לרענן את בית הכלבו הוותיק. Trucco הוא מותג נשים שקיים כבר 25 שנה, המציע פריטים במידות 44-38, למי שמחפשת בעיקר גזרות טובות ופחות התעקשות על טרנדים עונתיים.

האם קנינו את זה? האמת שכן. זה אולי לא המותג בשבילנו, אבל הוא עובד נכון בתמהיל של חנויות המשביר לצרכן ולמי שמחפשת גזרות טובות ומחמיאות במחירים נוחים של עד 500 שקל למעיל.

נקודת האור

השמלות. בקולקציה מגוון רחב של שמלות, החל משמלות מידי מודפסות מבד ז'ורז'ט עם שרוולי 3/4, ועד שמלות ז'קארד במראה יותר מפוסל, עם שרוולים ארוכים ובגזרה צמודה לגוף. בחירות החומרים של המותג מתאימות לאקלים הישראלי, כך אתן יכולות להיות סמוכות ובטוחות שלא תיפלו כאן על שמלת ניאופרן שלא ניתן לנשום בתוכה.

נקודת החושך

ההדפסים. הדפסים הם אומנם עניין של טעם, אבל יש כאלה שלא משאירים מקום לספק, למשל, הדפסי נחש בשמלות, שבאטמוספירה האופנתית של היום נראים בלתי רלוונטיים בעליל. גם במקרה אחר, של חולצת שיפון עם שרוולים רחבים, בחרו מעצבי החברה בהדפס גרפי מוזר, שנראה כמו חיבור בין צבעי אדמה לחברבורות נמר, ולא הצליחו לגרות את בלוטות החשק שלנו. במילים אחרות, התמקדו בפריטים נטולי ההדפסים – יש מספיק מהם בקולקציה.

מחירים: 499-129 שקל.

להשיג בחנויות המשביר החדש לצרכן.

ריפליי

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף לנשים ולגברים של מותג הג'ינסים האיטלקי ריפליי, שהחל מהעונה הקודמת החל לייצר קו ייעודי לקהל הישראלי, שנמכר בחנויות המותג בישראל בלבד. התוצאה היא פריטים דוגמת מכנסי ג'וג ג'ינס עשויים פרנץ' טרי בצביעה של ג'ינס, שמרגישים על הגוף כמו טרנינג נינוח. כמצופה מחברת ג'ינסים בולטת וותיקה, בלב הקולקציה מצויים פריטי הדנים - החל ממכנסי ג'ינס בגזרות, שטיפות וחומרים שונים' וכלה בחולצות ג'ינס. בנוסף, תמצאו בקולקציה את קו הפרימיום We Are, ובו ג'ינסים יוקרתיים יותר עם שיבוצי אבנים, ושמלות תחרה בשילוב חומר דמוי עור.

האם קנינו את זה? את הג'ינסים והנעליים – בהחלט כן. את יתר הקולקציה השארנו בחנות, מטעמי חוסר ייחודיות.

נקודת האור

מכנסי הג'ינס. כאמור, גם העונה שמים בריפליי דגש על קבוצת מכנסי הג'ינס המגוונת והרחבה. למעט מספר דגמים בקו הגברים עם שטיפות אגרסיביות מדי לטעמנו, מרבית הפריטים בקבוצה זו מוצלחים למדי. הג'ינסים מקבוצת הפלקסיבל, למשל - ג'ינסים גמישים עם אחוזי לייקרה גבוהים יחסית, מגיעים בשתי גזרות סקיני מחמיאות שמומלץ למדוד. בנוסף, אהבנו את קבוצת הפרימיום We Are, המציעה ג'ינסים מצועצעים שאולי לא יתאימו לכל אחד, אבל לנו הם הזכירו את תקופת הזוהר של המותג בשנות ה-90. למשל, ג'ינס סקיני לבן עם שיבוץ אבנים, ודגם סקיני עם הטבעה של דוגמת זברה.

קו הנעליים. קו הנעליים של המותג לנשים ולגברים מציג מראה מחוספס, עם נוכחות בולטת למגפונים. על נעלי הסניקרס המוגבהות לנשים היינו מוותרים – מה שלא ניתן להגיד על מגפוני הטרקטור עם שרשראות מתכת, או על דגם הנעליים עם האימום המזכיר את ד"ר מרטינס, אבל בגרסה מצופה פאייטים שחורים. לגברים נמליץ לנסות את המגפונים קלי המשקל, שמופיעים במספר צבעים ודוגמאות, ובהם דגם מגפוני אוקספורד.

נקודת החושך

החלקים העליונים. מה מאכזב היה לגלות כי האנרגיה שהושקעה בקו הג'ינסים והנעליים, נגמרה כשבריפליי הגיעו לעבוד על החולצות, הז'קטים והחלקים העליונים בכלל. אומנם גם כאן הצלחנו למצוא חולצת דנים אחת מוצלחת ומעיל אופנוענים מרשים בדוגמת קווילט, אבל באופן כללי, רוב הז'קטים הספורטיביים והמחויטים לא עברו את מבחן הסף שלנו.

מחירים: ג'ינסים, 1,199-599 שקל; חולצות, 299-249 שקל; עליוניות וז'קטים, 999-349 שקל.

להשיג בחנויות ריפליי.