
שבועות ארוכים חיכתה תעשיית האופנה העולמית בציפייה לשער גיליון ספטמבר 2014 של מגזין ווג האמריקאי, אשר נחשף לבסוף ביום שבת לפנות בוקר (שעון ישראל) בתצלום שפרסם הבלוגר בריאן בוי. הבחירה להדליף את שער המגזין באמצעות חשבון אינסטגרם של אחד הבלוגרים הבולטים בתעשייה האוחז בלמעלה מחצי מיליון עוקבים, מתכתבת עם כותרת המגזין: The Instagirls – נערות האינסטגרם, אותה רשת חברתית שהפכה לכוכבות את שלוש הדוגמניות המככבות על השער: קארה דלווין, קרלי קלוס וג'ואן סמולס. מהפכת האינסטגרם אומנם אינה בשורה חדשה, אך הבחירה להקדיש לה את השער החשוב ביותר בשנה של המגזין המשפיע ביותר בעולם, היא הכרה בחשיבותה של הרשת החברתית ככלי פרסומי בעל השפעה.
השער של ווג מעניין מכמה בחינות, אשר המרכזית בהן היא חזרתן של הטופ מודלס אל שערי ספטמבר. השפעתה של עורכת המגזין אנה ווינטור, המשמשת גם כמנהלת הקריאטיבית של בית ההוצאה לאור קונדה נאסט, ניכרת גם על שערים של מגזינים אחרים בקבוצה: על שער הגיליון של Teen Vogue מככבת הדוגמנית הצעירה קנדל ג'נר ובמגזין וניטי פייר זו הדוגמנית נטליה וודיאנובה.
עוד בערוץ האופנה
- אני, עצמי ואנוכי: צילומי הסלפי הבלתי נשכחים של קים קרדשיאן
- להתלבש בשניים זה אופנתי כפליים: הזוגות המסוגננים של עולם הזוהר
- קארי ראסל: ממתולתלת עם סטייל מפוהק למתוקתקת עם שיער חלק
גם במהדורות הבינלאומיות של ווג התחזק מעמדן של הטופ מודלס: בווג בריטניה הציבו בשער את קארה דלווין, שיחד עם הופעתה על השער של ווג אמריקה מסתמנת כדוגמנית החזקה של השנה, בווג יפן ארגנו מחווה לקבוצת הטופ מודלס המקורית משנות ה-90 ובווג אוקראינה הציבו על השער את קרן אלסון. לינדזי וויקסון מפארת את שער ווג רוסיה, ובווג קוריאה הקדישו חמישה שערים שונים לחמש דוגמניות: קרן אלסון, קנדיס סוונפול, ג'ואן סמולס, אניה רוביק ולילי דונלדסון. לינדה אוונג'ליסטה, האם הרוחנית של הסופר מודלס, מככבת החודש גם על שערו של המגזין הרפר'ס בזאר.
כדאי לשים לב גם לבחירה להציב את הדוגמנית ג'ואן סמולס על שער גיליון ספטמבר החדש, בהתחשב בכך שהפעם האחרונה שבה הופיעה דוגמנית שחורה על שער המגזין היתה ב-2007, עם שער שהוקדש לדוגמנית האתיופית ליה קבדה. נכון, ביונסה, ריהאנה והגברת הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה, כיכבו מאז על שער ווג – אבל דוגמנית שחורה, לא. הבחירה בסמולס (שמופיעה גם על שער במגזין ווג קוריאה), יכולה להצביע על מגמה מתחדשת של הצבת דוגמניות שחורות על שערי המגזין. בשנה האחרונה עולה קול מחאתן של דוגמניות שחורות, והיום הן לא חוששות להצביע בפה מלא על גזענות.
הופעתה של סמולס על גיליון ספטמבר החדש מתרחשת בדיוק 40 שנה לאחר שבוורלי ג'ונסון נרשמה בהיסטוריה כדוגמנית השחורה הראשונה שכיכבה על שער ווג אמריקה באוגוסט 1974. "לא הבנתי את החשיבות אז, על אף שכולם סביבי היו נרגשים", סיפרה השבוע ג'ונסון בראיון ל-BBC. "להיות על שער של ווג הוא חלומה של כל דוגמנית. בשבילנו זה כמו טאץ' דאון בסופרבול".
ווג אמריקה: קארה דלווין, קרלי קלוס וג'ואן סמולס
השער:
אהבנו: את הבחירה בשלוש דוגמניות מובילות מהעת האחרונה, המצולמות בשמלות קוקטייל קצרות במראה קליל וסקסי, ומשדרות רוח נעורים שנפקדה מגיליונות ספטמבר של המגזין בשנים האחרונות. הבחירה בדוגמניות ולא בידועניות היא מבורכת, ומחזירה את הכוח לידיהן של בנות שצמחו מתוך התעשייה ולא מחוצה לה. בפעם האחרונה שהקדישה עורכת המגזין אנה ווינטור שער עוצמתי שכזה לדוגמניות היה זה לפני עשור בדיוק, עם גיליון ספטמבר 2004 שעליו כיכבו נטליה וודיאנובה, דריה וורבווי, ג'יזל בונדשן, קרן אלסון, ליה קבדה ודוגמניות נוספות.
מגזין W: ריהאנה
השער:
הצלמים: מרט אלאס ומרקוס פיגוט.
אהבנו: את הסטיילינג המדויק של אדוארד אנינפול, שהצליח להביא את הפן החייתי של ריהאנה באריזה מחודשת. לטעמנו, התצלומים בתוך המגזין חזקים יותר מהשער עצמו. ריהאנה מככבת גם בהפקה מרהיבה נוספת לצדן של דוגמניות העל השחורות נעמי קמפבל ואימאן, שבקלות היתה יכולה להחזיק את שער המגזין.
אל ארצות הברית: קריסטן סטיוארט
השער:
הצלם: מייקל תומפסון.
אהבנו: האמת? לא אהבנו כלום בשער הזה. לא את הצבעוניות, לא את הסטיילינג וגם לא את הלק המטאלי בציפורניים. גם עייפנו מאותה פוזה חוזרת של סטיוארט על תקן הילדה הרעה והמורבידית של הוליווד. מילא אם זה היה מוביל לתפקידי אופי מעניינים, אבל כשהפסאדה עובדת על ריק, התוצאה היא שער שלא היה מחזיק גם מגזין טלוויזיה זול.
ווג בריטניה: קארה דלווין
השער:
הצלם: מריו טסטינו.
אהבנו: כי דלווין היא קולו של דור, המנסחת בהווייתה, דמותה ונוכחותה את רוח התקופה. אין בחירה מדויקת ממנה לשערו של גיליון ספטמבר המבקש להצביע על המגמה הבוערת של הרגע.
ווג יפן: לינדה אוונג'ליסטה, נעמי קמפבל, קלאודיה שיפר, סטפני סימור ונדיה אורמן
השער:
הצלמים: לואיג'י & לאנגו.
אהבנו: את הערך הנוסטלגי של השער, שמציג גם שיעור מאלף בתיאום הפקה: איך לאגד חמש נשים יפות עם אגו עצום שחצו מזמן את ה-40 לשער משותף (ועוד עשר דוגמניות עם אגו קטן לא פחות). אנחנו מנחשים שבצוות ההפקה יש מי שעדיין זקוק לתרופות הרגעה.
הרפר'ס בזאר: ליידי גאגא, לינדה אוונג'ליסטה ופנלופה קרוז
השער:
הצלם: סבסטיאן פאאנה.
אהבנו: את העוצמה הנלווית לשער משולש של איקונות אופנה מתחומים שונים.
אל בריטניה: קייט אפטון
השער:
הצלם: מאט ג'ונס.
אהבנו: את הסטיילינג המושלם שמתייחס לאופנת שנות ה-60 ואת התצלום המפתה והסקסי, שמצליח לשמור על שפה אופנתית ומעודכנת. מצד שני, השער של קארה דלווין בווג מנצח אותו בהליכה.
טין ווג: קנדל ג'נר
השער:
הצלמת: אמה סמארטן.
אהבנו: את הסטיילינג הלא מתאמץ שהרכיבו לג'נר בשני השערים, שמשדר מראה צעיר, קליל ונינוח – כזה שקוראות המגזין יכולות לאמץ ללא מאמץ. בכלל, אנחנו בעד ג'נר ורואים בה את אחת הדוגמניות המסקרנות של התקופה, וכל התקדמות שלה – שער, קמפיין, תצוגה בולטת – מוכיחה כי היא בדרך למעלה.
גלאמור: אוליביה וויילד
השער:
הצלם: פטריק דמרשלייה.
אהבנו: במקרה הזה העדפנו את הפקת האופנה בתוך המגזין מאשר את השער עצמו, שמעיד על טון שמרני ומינימום מעוף אמנותי. אנחנו עדיין מנסים להבין את הבחירה לחנוק את וויילד בצעיף שחור עם ורד אדום.
אינסטייל בריטניה: קייט בוסוורת'
השער:
הצלם: מקס אבדיאן.
אהבנו: באופן עקרוני אנחנו מאוד מחבבים את בוסוורת', פחות את שמלת הטלאים של ולנטינו שלבשה בשער, שכבר על המסלול נראתה כמו תאונת סטיילינג מצערת ובתמונה החדשה נראית גרוע עוד יותר.