מלבד גיחה בלתי נשכחת בסרט "אינסטינקט בסיסי", קו הביקיני הנשי תמיד שימש כקו גבול שאנשי תעשיית הבידור, בעיקר זו האמריקאית והשמרנית, הקפידו שלא לעבור אותו. אומנם בסרטים אירופאים נחצה הגבול הזה לעתים די קרובות, אבל על השטיח האדום החוק היה ברור וידוע לכל – מחשופים הם עניין לפלג הגוף העליון. אלא שבעת האחרונה נדמה כי גם הטאבו הזה מתפורר לאטו, שכן לביצת הסלבס הגיע מחשוף חדש, לוהט ומבוקש - הכירי את ה-Pelvege או, בתרגום חופשי, מחשוף המפשעה. הוא אומנם לא מאפשר הצצה גניקולוגית אל האיבר האינטימי ביותר של האישה, אבל הוא בהחלט מרמז לכולם באמצעות שלל חתכים ושסעים שתחתונים הם כבר לא חלק מהמשוואה.
עוד בערוץ האופנה
- יצאנו לפרסומות: הקמפיינים המסעירים של החורף הבא
- אני אפס: האשטאג באינסטגרם המוקדש לעידוד רזון חולני
- תנו לי רוקנ'רול: המוזיקאים המזדקנים מדגמנים לבתי האופנה הגדולים
כמו לא מעט טרנדים עולים מהתקופה האחרונה, מי שהזניקה את מניותיו של מחשוף המפשעה היא בת משפחת קרדשיאן, קנדל ג'נר בת ה-18, שהופכת בחודשים האחרונים לדוגמנית רותחת שבאמתחתה תצוגות של מארק ג'ייקובס, שאנל, דיאן פון פירסטנברג, טומי הילפיגר ודונה קארן, וקמפיין חורף של ז'יבנשי. הנ"ל הגיעה להנחות את טקס פרסי המוזיקה MuchMusic 2014 בטורונטו, כשהיא מתהדרת בשמלת מחשוף מפשעה כפול. שווה להתעכב על הדוגמה החלוצית הזאת כדי להבחין בין שסע עמוק, אפילו עמוק מדי - כמו זה שהפך את אנג'לינה ג'ולי בטקס האוסקר לפני שנתיים לבדיחה מהלכת עם רגל חשופה – לבין מפתח רגל כל כך גבוה, עד שרואים דרכו את עצמות האגן.
המגמה החשופה במיוחד המשיכה גם בטקס פרסי ה-VMA האחרון, אליו הגיעו לא אחת כי אם שלוש דיוות מובילות במראה שהודיע לעולם בקול גדול כי הן השאירו את התחתונים בבית. ריטה אורה בחרה בשמלה אדומה נשפכת של דונה קארן אטלייה, בגזרה שכל משב רוח עלול לגלות את איבריה האינטימיים. ביונסה, לעומת זאת, נראתה כמעט חסודה מקדימה, אך כשעמדה בפרופיל התגלה פאנל שקוף בשמלה של זוהיר מוראד, שאישר לקהל הרחב כי היא לא לובשת שום דבר מתחת. אחרונה חביבה לחשוף היתה ג'ניפר לופז, שבחרה בשמלה עם מחשוף נמוך במותן ומחשוף גבוה ברגל, שרק פס פאייטים דק מסתיר את פיסת העור שביניהם.
אחד ממעצבי האופנה העכשוויים שמחבקים, שלא לומר מובילים את מגמת מחשופי המפשעה, הוא לא אחר מאשר הישראלי אלון ליבנה, שהלביש במראה החושפני הזה שתי כוכבות שלא סובלות מחשיפת היתר - קיקי פאלמר ופריס הילטון. שמלות רבות מקולקציית הקיץ של ליבנה מצוידות במחשופי רגל שמטפסים אל מעל לקו הירך, כאשר חלקן בהחלט נותנות מענה למגמת המפשעה החשופה.
בכלל, מדובר בטרנד שמתפתח על השטיח האדום כבר כמה שנים. הראשונה שלקחה את המראה הזה לנקודת קיצון כמעט מטרידה היתה הדוגמנית אניה רוביק, שהלכה על שמלת שסע מופרעת ללא תחתונים לטקס הגאלה של המטרופוליטן ב-2012. עוד לפניה נתנה ליידי גאגא נתנה ביטוי לחשיפה הקיצונית בטקס האמי של 2011, וגם אותה הקדימה הדוגמנית פטרה נמקובה, שעשתה את שלה כבר בשנת 2006.
אבל אחרי כל ההופעות הקיצוניות הללו מן השנים האחרונות, הגיעה קנדל ג'נר ולקחה את הבדיחה על אנג'לינה ג'ולי צעד אחד קדימה, תוך שהיא מעניקה לה תרגום חזותי לוהט.
שלב נוסף באבולוציה של המחשוף התחתון הוא דווקא מעודן יותר, תודה לאל, מכיוון שהוא מטשטש מעט את האזור החשוף באמצעות בד שקוף, בדרך כלל טול או רשת. מי שהדגימו את המראה המתון (יחסית, כן, הכול יחסי) הן ג'נה מאלון, ג'יימי אלכסנדר ופריס הילטון. גם הגרסה שעיצב אלון ליבנה לקיקי פאלמר מציגה שלב נוסף בהתפתחות היצירתית של חשיפת היתר, שבו מחשוף המפשעה נוצר באמצעות חורים שנגזרו בבגד (קאט אאוט) ולא באמצעות שסע מטפס.
השלב הבא והמתבקש בתהליך האבולוציוני המואץ הזה כבר לא נוגע לעיצוב שמלות, אלא דווקא לעיצוב תחתונים שמתאימים את עצמם לגזרה החושפנית החדשה. אנחנו צופים פיתוח חדשני של תחתונים נעלמים. שמישהו ירים את הכפפה בבקשה.