רבות כבר נכתב על המהפך של מיילי סיירוס מילדה טובה דיסני לבובה פראית עם נטייה להתפשט בכל הזדמנות, אך כעת מתגלה כי לעירום הסנסציוני יש תוצאות נוספות, שאינן קשורות בניפוח חשבון הבנק של כוכבת הפופ. מתברר כי ההתפשטויות הפרובוקטיביות של הכוכבת הצעירה הצליחו לעצבן לא מעט אנשים בתעשיית האופנה הסנובית, שמצדם מסרבים להשאיל לה בגדים לצילומים בטענה שאינם מעוניינים להיות מזוהים עם תדמיתה. אם המצב הזה יימשך, יכול להיות שבקרוב באמת לא תהיה לסיירוס ברירה אלא ללכת לכל מקום עירומה.

עוד בערוץ האופנה

היחס הדואלי של תעשיית האופנה לסיירוס זכה לביטוי מובהק בצילומים של הכוכבת לשער גיליון קיץ 2014 של מגזין Love בעריכתה של הסטייליסטית קייטי גרנד. גרנד אומנם השיגה לצילומי השער, שעליהם הופקד הצלם דיוויד סימס, פריטים של מארק ג'ייקובס, ויויאן ווסטווד ומיו מיו, אך סיפרה כי נאלצה להתמודד גם עם לא מעט דחיות. "בהתחלה לא הייתי בטוחה לגבי מיילי", פתחה גרנד את כתבת השער. "הרבה אנשים לא בטוחים עדיין לגביה. היה די מסובך להשיג פריטים לצילומים, כי הדעות לגביה מאוד חלוקות. לא מעט אנשים שאני מכבדת לא רצו להיות מעורבים. הם חשבו שיש בה משהו שטחי, אפילו מסוכן".

את הרעיון לצלם את סיירוס לשער המגזין קיבלה גרנד מהמעצב מארק ג'ייקובס, שאיתו היא עובדת כסטייליסטית באופן קבוע – כולל בצילומי קמפיין הקיץ שלו, שאותו מובילה סיירוס הצעירה. למרות שאין ספק כי לא מעט אנשים אכן מרימים גבה מול ההתערטלויות האובססיביות של הכוכבת, ההחלטה של גרנד להמשיך את שיתוף הפעולה המסחרי של הקמפיין גם על גבי שער המגזין (כולל שימוש באותו הצלם) מעלה את השאלה האם לא מדובר בפרובוקציה מכוונת? בכל זאת, ג'ייקובס כבר גזר לא מעט קופונים על ידי ניצול חכם של שערוריות (למשל, כשצילם את ווינונה ריידר לפרסומת מיד לאחר שנתפסה גונבת פריט שלו), ואין ספק כי המשך המיתוג של מיילי סיירוס כנערה בהפרעה עלול למכור גם לא מעט גיליונות.

לא חוששת משערוריות. מיילי סיירוס (צילום: gettyimages)
לא חוששת משערוריות. מיילי סיירוס (צילום: gettyimages)

מול ההתנגדות לסיירוס שמתארת גרנד, נראה כי יש לא מעט גורמים אחרים בתעשיית האופנה שדווקא רואים בה דרך למשוך קהל בקלות. הצילומים למגזין Love מתווספים לרשימה ארוכה מאוד של שערים שזכו לארח את סיירוס בשנה האחרונה – מ"קוסמופוליטן" ועד "אל", מ"הרפר'ס בזאר" ועד W – וגם המעצבים רוברטו קוואלי ודונטלה ורסאצ'ה, למשל, כבר הביעו עניין לעבוד עם הכוכבת הצעירה והפוחזת.

האם תצליח סיירוס למנף את הפרסום למעמד של אושיית אופנה מובילה, או שמא העירום יוביל לבסוף להדרתה מהתעשייה ששמה את הבגד במקום הראשון? אם לשפוט על פי תקדים קים קרדשיאן, שרק בשנה שעברה אף מעצב לא רצה להלביש לשער של "אל" ואילו עתה טוענות השמועות כי היא צפויה להופיע על שער מגזין "ווג" – לא נראה שיש לה באמת סיבה לדאוג.