תחת מטר בלתי פוסק, נפתח אמש בדרום צרפת פסטיבל קאן ה-64 עם הקרנה חגיגית של סרט הקולנוע המדובר "גטסבי הגדול". עשרות כוכבים, ידוענים, שחקניות וליאונרדו דיקפריו אחד התייצבו תחת מטריות שחורות על השטיח האדום, לקול תקתוקי הפלאשים וטיפות הגשם. הסרט, שעלה בשבוע האחרון לאקרנים ברחבי העולם (כולל בישראל), זכה לביקורות פושרות ומטה, ובהתאם, קבלת הפנים שנערכה לכבודו היתה צוננת ולא רק מהגשם. מזל שהדוגמניות הבריטיות קארה דלווין וג'ורג'יה מיי ג'אגר החליטו לכבד את האירוע בנוכחותן ולהכניס שיק ואקשן למסיבה.

הקרנה חגיגית של "גטסבי הגדול". טובי מגווייר, קארי מאליגן וליאונרדו דיקפריו (צילום: gettyimages)
הקרנה חגיגית של "גטסבי הגדול". טובי מגווייר, קארי מאליגן וליאונרדו דיקפריו (צילום: gettyimages)

על אף ש"גטסבי הגדול" התברך בתלבושות מפוארות ובשמלות ערב יפהפיות בסגנון שנות ה-20, רוב האורחות בחרו שלא להתלבש באווירת התקופה, אלא להפגין סגנון אישי משלהן. אבל כמו תמיד במקרים של סגנון אישי - יש כאלה שזה מצליח להן, ויש כאלו שכדאי שיאמצו סטייליסט עם סגנון אישי אחר. הכרטיס שלנו לאירוע אומנם אבד במייל, אבל עדיין הצלחנו להביא את הסיכום המלא של ערב הפתיחה, עם כל הטובות, הגרועות, המשעממות, האקזוטיות וכמובן – המתאמצות הרבה יותר מדי.

עוד בערוץ האופנה

הטובות

סינדי קרופורד מוכיחה שוב ושוב שגנים משובחים לא מתאיידים בגיל 47. הפעם היא הופיעה בשמלת קולר לבנה של רוברטו קוואלי, עם מחשוף וי עמוק ואורנמנט מוזהב הכרוך סביב הצוואר. בדומה להופעות נוספות שלה בשנים האחרונות, גם הפעם הצליחה הדוגמנית בדימוס לדרוך על כל השחקניות הצעירות שמפריעות לה בדרך לפלאשים, ולהראות לכולם שהיא יודעת לשחק מצוין במגרש האופנה והבידור המקדש נעורים.

הילדה הרעה של השטיח האדום. קארה דלווין (צילום: gettyimages)
הילדה הרעה של השטיח האדום. קארה דלווין (צילום: gettyimages)

למזלנו הרב, קארה דלווין, הילדה הרעה של עולם האופנה, לא מפספסת אף שטיח אדום ראוי. הפעם היא כבשה את קאן בשמלת תחרה שחורה עם משחקי שקיפויות, מבית האופנה הבריטי ברברי. דלווין הגיעה לקאן שבוע לאחר התפוצצות שערוריית "האבקה הלבנה", שהתחילה בעקבות נפילה של שקיק עם חומר לבן וחשוד מהתיק שלה. בינתיים נראה שחוץ מכמה צלמי פפראצי אף אחד לא התרגש מהתמונות, ובעיקר לא ברברי, שם היא ממשיכה לשמש כפרזנטורית באין מפריע.

גזרה מנצחת. ג'ורג'יה מיי ג'אגר (צילום: gettyimages)
גזרה מנצחת. ג'ורג'יה מיי ג'אגר (צילום: gettyimages)

הדוגמנית הבריטית הצעירה ג'ורג'יה מיי ג'אגר גרמה לנו לרעידות לב קלות כשנחתה על השטיח בשמלת ערב אדומה עם חיתוכים באזור הבטן, בעיצוב רוברטו קוואלי. השמלה הפשוטה, הגזרה המנצחת ונתוני הטבע המצויינים, הפכו את ג'אגר ג'וניור לאחת ההצלחות של אמש.

רוני מארה. מתעלמת מכללי הטקס (צילום: gettyimages)
רוני מארה. מתעלמת מכללי הטקס (צילום: gettyimages)

השחקנית רוני מארה הגיעה במערכת לבוש הכוללת מכנסיים שחורים וחולצת רבידה בשחור- לבן, שממשיכה את קו המכנסיים. הבחירה הנועזת להתעלם מכללי הטקס ולא להגיע בשמלת ערב, מסמנת את מארה כשחקנית בעלת סגנון עצמאי והיפר-קולי. אומנם כבר הכרנו בסגנונה המיוחד בזכות בחירת הסרטים שלה, אבל עכשיו אנחנו מקבלים לכך גושפנקה גם מצד הבחירות בבגדים.

הדוגמנית הבלרוסית טניה דזילבה היממה את השטיח האדום בשמלת תחרה לבנה מעוטרת אבני חן של הקוטוריסט הלבנוני ג'ורג' חובייקה. כנראה שככה זה כשאת בת 22: שמלה אחת משובחת וגוף שנוצר בקומה מינוס שלוש בגיהינום מספיקים על מנת להיכנס לרשימת המתלבשות הטובות.

הגרועות

השחקנית איילה פישר, שמככבת ב"גטסבי הגדול", הגיעה לבושה בשמלת סטרפלס אדומה של אוסקר דה לה רנטה. פישר ודאי חשבה לעצמה שאי אפשר ליפול כשבחורים בדה לה רנטה – מה שנכון ברוב המקרים, אבל לא במקרה הזה. הצבע האדום של השמלה לא החמיא לגוון עורה ולצבע שיערה, ויחד עם הגזרה המתנפנפת היא נראתה כמו מדורת ל"ג בעומר לתפארת בני ברק. מלבד השמלה, הונח על צווארה תכשיט צבעוני נטול שיק, שממש לא התאים ללוק הכללי.

מדורת ל"ג בעומר. איילה פישר באוסקר דה לה רנטה (צילום: gettyimages)
מדורת ל"ג בעומר. איילה פישר באוסקר דה לה רנטה (צילום: gettyimages)

סולאנג' נואלס אומנם מנסה להיות זמרת, אבל בינתיים היא רחוקה שנות אור מההצלחה לה זוכה אחותה ביונסה. על מנת לנחם אותה, הצלחנו למצוא ביניהן משהו במשותף: בחירה גרועה של פריטי לבוש. נואלס הגיעה בשמלה בצבע קרם פודרה של מעצב העילית סטפן רולנד, עם שובל ארוך שהגיע עד לסביח של עובד ברמת גן. עודפי הבד הרבים של השמלה הפכו את נואלס למגושמת, ורק בנס הצליחה לצלוח את השטיח האדום עד למושבה באולם.

סגנון הסובל מפיצול אישיות. לנה דל ריי (צילום: gettyimages)
סגנון הסובל מפיצול אישיות. לנה דל ריי (צילום: gettyimages)

חביבת המדור לנה דל ריי לא איכזבה גם הפעם והגיעה בשמלת סטרפלס מכוערת במראה וינטג'. כמו תמיד אצל דל ריי, סגנון הלבוש סובל מפיצול אישיות: החלק העליון היה נראה כמו מפה בולגרית רקומה ואילו החלק התחתון הורכב משאריות בד בצביעת טאי דאי, שנראה כאילו הוקפץ הישר ממאורות היפים משנות ה-70. כנראה שהשפתיים והזמרת ניסו ללכת על המראה האקלקטי, או אולי החתרני. כך או כך התוצאה הסופית היתה מתאמצת וגרוע מזה - סתם מכוערת.

המשעממות

השחקנית קארי מאליגן, כוכבת הסרט "גטסבי הגדול", היתה אמורה להיות הכוכבת הגדולה של השטיח האדום בקאן, אבל משום מה דווקא היא היתה המשעממת ביותר. עם שמלת פודרה בהירה וללא שרוולים של דיור, מאליגן נראתה כמו עוגת גבינה שנשארה על השיש מערב שבועות. הגזרה הפשוטה של השמלה – שאכן ישבה עליה נהדר - והצבע האנמי שלה, הפכו את המראה של מאליגן לשעמום מתמשך. חבל.

עוגת גבינה משבועות. קארי מאליגן (צילום: gettyimages)
עוגת גבינה משבועות. קארי מאליגן (צילום: gettyimages)

עוד שעמומון מבית היוצר של דיור: ג'וליאן מור בשמלת סטרפלס שחלקה העליון שחור, וחלקה התחתון בצבע סגול לילך. ראוי לציין כי השמלה אינה מכוערת, וכאשר הוצגה בתצוגה האחרונה של בית האופנה, היא נראתה מבטיחה. אבל בגלל העור המנומש והשיער האדמוני, מור זקוקה לצבעים חיים יותר כדי לבלוט.

השחקנית נעמי האריס הפגיזה בשמלת ערב הדוקה וכסופה של קלווין קליין. אומנם אי אפשר היה להתעלם מהשמלה, אבל מעבר לזה, היא לא שירתה את האריס בשום צורה. נראה שקשה להיראות טוב כשאת לבושה כמו כדור מראות, ועוד כזה שמכסה את הנעליים וגם חצי מהשטיח. ייתכן מאוד כי אותו בד בגזרה אחרת היה עושה פלאים.

המתאמצות

אחרי מספר הופעות כושלות, ההשקעה המדויקת של ניקול קידמן ניכרה אמש בכל פרט: השיער המטופל, התכשיטים היפים, האיפור המדויק, וגם השמלה המצוינת והמחמיאה של דיור קוטור. ואז הגיעו הנעליים הוורודות. מסקנה: אפשר להריח עודף מאמץ אפילו מבעד לתמונות.

עדיף לשכוח את הלוק הזה, ומהר. פאס וגה  (צילום: gettyimages)
עדיף לשכוח את הלוק הזה, ומהר. פאס וגה (צילום: gettyimages)

השחקנית הספרדייה פאס וגה הגיעה לשטיח האדום בשמלת תחרה חצי שקופה של רוברטו קוואלי. השמלה הורכבה מסטרפלס ומכנסונים שמעליהם הונח וילון תחרה לבן, שכיסה את וגה מכף רגל ועד ראש. משחקי השקיפויות הנפיקו בעונות האחרונות כמה מראות בלתי נשכחים, אבל את המראה הזה עדיף לשכוח ומהר. קצת מפתיע שאחרי שתי הצלחות על השטיח האדום, עם קרופורד ועם ג'אגר, קוואלי נפל חזק עם השמלה של וגה.

השחקנית קרלי סטיל היתה בין היחידות שהתאימו את השמלה לתקופה של "גוסטבי הגדול", אבל סטיל הלכה צעד אחד רחוק מדי, כשהחליטה להניח על הראש מעין תכשיט גדול שהדגיש יותר מכול את המצח הענק שלה. בפעם הבאה, ראוי לכוון את תשומת הלב למקום קצת פחות גדול.

עוד מישהי שחשבה שטיארה ושנות ה-20 זה חיבור מתבקש, היתה אשת החברה הבריטית ליידי ויקטוריה הארווי. הליידי הגיעה בשמלה לבנה ותכשיט שהזדקר מעל ראשה, ממש כמו נפרטיטי המצרייה. החיבור בין שמלה בגזרה כל כך גרועה לתכשיט ראש ענקי, הופך אותה ליקירת המתאמצות של השטיח האדום. לקייט מידלטון זה לא היה קורה.

האקזוטיות

פרידה פינטו הפתיעה בשמלת מקסי מקסימה של גוצ'י, שהתהדרה בחגורה מוזהבת. הגזרה הסקסית, הבד הנשפך וגוון הפוקסיה הוויטאלי התאימו לה בול ומיקמו אותה בצד הנכון של השטיח האדום.

השחקנית לודווין סינייה ודאי הגיעה אל קאן היישר מאשראם יוקרתי, עם חצאית שנטיפי לבנה וגופייה מעוטרת אבנים, שממנה הציצה לביקור בטנה השטוחה. הלוק הזה אולי יכול להתאים לחתונות שישי בצהריים בקיסריה, אבל הוא ממש לא קשור לשטיח האדום.

כוכבת בוליווד סונאם קאפור הביאה את סגנון הסארי-קוטור אל השטיח האדום. קאפור הפתיעה בשמלת תחרה לבנה של בית האופנה ההודי אנאמיקה חאנה קוטור, כשמעליה עליונית רקומה מזהב. המראה שהתקבל היה אקזוטי, מפתיע וצנוע, והוכיח שאפשר להיות מסמר הערב גם עם זרועות מכוסות.