>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

יפית אוחיון

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ עם דגש על בגדי ערב קלילים בהשראת שנות ה-20 הטרנדיות, מהז'אנר שילווה אתכן במגוון אירועי הקיץ הקרבים.

האם קנינו את זה? כן. המעצבת העפולאית מצליחה לתרגם בהצלחה את הטרנדים הבינלאומיים ללקוחה המקומית.

קהל היעד: צעירות בגילאים 40-20, שמחפשות פריט סופר-מעודכן לאירוע, מבלי לקרוע את הכיס, ולהתהדר בשמלות שנלבשות על ידי מיטב הסלבס הישראליות, ביניהן אגם רודברג, אילה רשף, חן שילוני ועוד.

מידות: "כל הפריטים בחנות הן וואן סייז, שווה ערך למידה 38", אומרת אוחיון. "אנחנו עושים התאמה על גוף הלקוחה, ואם היא במידה גדולה יותר, אנחנו תופרים דגם חדש".

כמה להוציא? 1,500 שקל יספיקו לכן לשמלת סטרפלס בסגנון צ'רלסטון ואוברול קצר ואופנתי – שניהם יכולים לשמש לאירועים רבים ומגוונים עם משחק נכון של אביזרים נלווים ונעלי עקב.

יפית אוחיון. פריטים סופר-מעודכנים (צילום: ראובן כהן)
יפית אוחיון. פריטים סופר-מעודכנים (צילום: ראובן כהן)

נקודות האור

היד על הדופק. את הסגנון של אוחיון ניתן להגדיר כ-H&M דה-לוקס. הבגדים שהיא מעצבת לא שונים מהטרנדים שתמצאו ברשתות האופנה – הדפסי מטפחות, השראות משנות ה-20, אוברולים וכו'. אלא שבניגוד לבגדי הקונפקציה ההמוניים של הרשתות, אוחיון מציעה את כתב ידה האישי, המותאם ללקוחה הממוצעת שלה. הבחירה לעבוד בסדרות מצומצמות משאירה אותה כל הזמן עם היד על הדופק.

השפה המגובשת. ביקור בבוטיק של אוחיון מגלה כי 70 אחוז מהפריטים בקולקציה הם שמלות ערב ואוברולים אופנתיים. קו הקז'ואל מצומצם מאוד, וגם איתו תוכלו לרקוד בחתונה של החברה הכי טובה. במילים אחרות, אוחיון יודעת בדיוק לאיזה קהל היא פונה והדבר ניכר בקולקציה ומשחק לטובתה. כחלק מהמיתוג הזה, תעזוב בקרוב אוחיון את החנות בגן החשמל, לטובת חנות רחבת ידיים ברחוב דיזנגוף, הטיילת המרכזית של נשים התרות אחר בגדים לאירועים.

נקודות החושך

טווח המידות המצומצם. הבחירה לייצר את כל הבגדים בחנות במידה אחת בלבד (38), מתקבלת כתמרור אין כניסה לנשים במידה 40 ומעלה. אוחיון מבהירה כי הבגדים עוברים התאמה אישית ללקוחות במידה נמוכה מ-38, אך לנשים במידה 40 ומעלה היא תופרת בהזמנה אישית. "יש בזה הצהרה", היא אומרת, "אבל גם ה-38 שלנו זה לא לאנורקסיות". אוחיון מספרת שהיא נהנית מהתפירה האישית לכל לקוחה, אבל כמי שפועלת בסדרות מצומצמות של בדים, זה בעיקר הופך את כל החוויה למסורבלת עבור הלקוחה, שיכולה להתאכזב במקרים בהם לא תוכל לקבל את הפריט באותו הבד המוצג בחנות.

האיכות המשתנה. אוחיון שולפת מהקולב אוברול שיפון פרחוני מרהיב שעיצבה, לדבריה, מבד של קוואלי. איכות הבד והנפילה הרכה שלו על הגוף, מאשרים כי הוא מבית טוב. אלא שלצדו, כמה עצוב, ישנם לא מעט פריטים שנתפרו מחומרים זולים יותר, כמו פוליאסטר כבד ולא נעים, או כאלה שנראים זולים מקרוב ומרחוק. חבל.

מחירים: 299-3,000 שקל.

להשיג בחנויות המעצבת: הרב לוין 2, עפולה; לבונטין 1, תל אביב.

The Hellers. שיפור מורגש באיכות הפריטים (צילום: אסף עיני)
The Hellers. שיפור מורגש באיכות הפריטים (צילום: אסף עיני)

The Hellers

מה מוכרים לנו? מראה ייחודי ואלטרנטיבי המנסה ליצור אמירה אינדיבידואלית שתבלוט בהמון דרך שילוב בין הדפסים דיגיטליים בהשראת הטבע לצלליות המתרחקות ומתקרבות לגוף. הקולקציה מתמקדת בעיקר בבגדי ערב, עם רק מעט פריטים יומיומיים, ועוצבה בהשראת דמותה הספרותית של ג'יין אייר בשילוב עם דימויים שהשפיעו על המעצבת דניה הלר בטיול שערכה בסיציליה.

האם קנינו את זה? בעיקרון כן, עם כמה סייגים קלים. המותג The Hellers ממשיך לייצר קול שונה בתוך מגוון המעצבים המקומיים, אולי בגלל שבעלי המותג, האחים דניה ויורם הלר, גדלו בארצות הברית וגרים שם גם כעת.

קהל היעד: צעירות חובבות אופנה ססגונית, שלא תמיד הולכות בתלם.

מידות: S-L.

כמה להוציא? המחירים לא זולים, ולכן כדאי להתרכז בפריט שימושי אחד כמו שמלת משי עם כתפיים חשופות בגזרה רחוקה מהגוף, שעולה 1,204 שקל אך תוכל לשרוד במלתחה במשך זמן רב.

The Hellers. מעילים בקולקציית קיץ? (צילום: אסף עיני)
The Hellers. מעילים בקולקציית קיץ? (צילום: אסף עיני)

נקודות האור

העיצוב האלטרנטיבי. השילוב בין מראה סקסי, מעט וינטג' ונגיעות קלאסיות, מציע שלל פריטים מקוריים לכל מי ששבעה מההיצע ברשתות האופנה ומהסגנון הנקי של המעצבות הישראליות.

שיפור האיכות. הקולקציה החדשה מצביעה על בגרות יחסית ושיפור באיכות של המותג, שסבל בעבר מחוסר אחידות עיצובית. אם קולקציות קודמות שילבו בין פריטים מוצלחים מאוד עם כאלו באיכות ירודה, 15 פריטי הקיץ מציגים אוסף מגובש ואחיד יותר.

נקודות החושך

הבגדים החורפיים. רבים מבגדי הקולקציה משדרים חורפיות – בצבעוניות כמו גם בעובי הבדים, ולכן לא יתאימו כלל לקיץ הישראלי. ז'קט אוברסייז עם שרוולים באורך שלושה רבעים, למשל, יישאר בארון לפחות עד נובמבר.

המחירים הגבוהים. קיים פער משמעותי בין המחירים היקרים לקהל היעד הצעיר. בעוד הפריטים מציגים ייחודיות בועטת, המחירים פונים לנשים מבוססות שיכולות להרשות לעצמן חולצת חזייה במחיר 892 שקל.

מחירים: 2,200-570 שקל.

להשיג בסטודיו המותג, החשמונאים 5, רמת גן, בתיאום מראש בטל' 054-7861005, ובאתר המותג .

H&M. זה רק נראה יקר (צילום: קספר קספרזיק)
H&M. זה רק נראה יקר (צילום: קספר קספרזיק)

H&M

מה מוכרים לנו? את קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של רשת האופנה השבדית H&M, כרגיל, הרבה לפני כולם ועם מיטב הטרנדים של הסתיו הקרוב, עם דגש על סריגים, שמלות ערב עם נוכחות והדפסים, וכן הרחבה של הקו המחויט לגברים, שזו אולי הבשורה המרעננת ביותר של המותג לעונה הקרה.

האם קנינו את זה? לרוב כן, לעתים ממש לא. הקולקציה שהוצגה לעיתונות השבוע נראית אומנם מבטיחה ויפהפייה, אבל הניסיון מלמד שבפועל בכל ביקור בחנות תצליחו לדלות פריט אחד ראוי מבין ערימות של סמרטוטים שלא הוצגו בהשקה החגיגית.

קהל היעד: כווווווולם. כולל אלה שאוהבות לספר שהן קנו את זה ב-H&M, אבל לא בארץ.

מידות: נשים, 34-42 (עם פריטים מסוימים במידות 44-46); גברים, XL-XS (כי גם לרזים מאוד מגיע).

כמה להוציא? 799 שקל למכנסי עור לנשים בצבע מוקה, בעלי גזרה מנצחת ושיק אלוהי, שילוו אתכן לנצח.

נקודות האור

קו הגברים המפותח. אחרי מספר עונות שחונות בגזרת בגדי הגברים, קולקציית הגברים של הרשת השוודית לסתיו הבא בהחלט עוררה את התפעלותנו. חולצות פלנל דקיקות עם צווארוני קורדרוי, סריגים נאים עם צווארוני ניקי, חליפה מחויטת בצבע חציל, או חולצת כותנה נאה בצבע תכלת עם כיס אפור - הם רק חלק מהפריטים היפהפיים שישרתו נפלא את הגבר הישראלי המקופח.

הסקסיות המעודנת. איפוק היא מילת מפתח בכל הנוגע למלתחה הנשית בחורף הבא, וב-H&M הקפידו לגלם זאת בקולקציה, ובעיקר בקו השמלות, ששומרות על סקס אפיל מרומז, כמו בשמלת קטיפה עם שרוולים ארוכים בהדפס נקודות צבעוניות.

נקודת החושך

זה רק נראה יקר. עם כל הכבוד ליופיים של הפריטים, כשמתחילים להפוך אותם וללטף את הבדים, מתגלה שלעתים פריטים יפים הם, ובכן, לא יותר מיפים. זה לא סוד שהחומרים של H&M הם לא מהאיכות הגבוהה ביותר, ולכן הם גם זולים מאוד. החסרון הזה בולט בעיקר בניסיונות לייצר בגדי ערב מפוארים, כמו חצאית מיני מוזהבת שנראית כאילו נתפרה משאריות בדים מתחפושת פורים.

מחירים: חולצות, 300-30 שקל; מכנסיים, 350-60 שקל; חצאיות, 350-30 שקל; שמלות, 400-60 שקל; מעילים וז'קטים, 999-119 שקל; סריגים, 500-60 שקל; אביזרים, 600-15 שקל.

O-shan. תכשיטים שמזהים מרחוק (צילום: קית גלקסמן)
O-shan. תכשיטים שמזהים מרחוק (צילום: קית גלקסמן)

O-shan

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים במראה שבטי בהשראת התרבות הפולינזית ואלמנטים ימיים ומערביים, ובשילוב מתכות עם חומרים לא שגרתיים כמו חבלי פוליאסטר וחוטי דיג, סרטי טקסטיל מודפסים, תבליטי דגים, אבנים, חרוזים וחרוזי עץ.

האם קנינו את זה? בהחלט. מעצבת המותג שלי לימור חיה כבר למעלה משנה בהוואי, ואף בילתה חודשיים עם צוות מצומצם של 20 איש באי בודד בשם פלמרה באוקיינוס השקט. אצלה השפעות שבטיות לא נובעות מהטרנד המככב על מסלולי התצוגות, אלא מניסיון חיים אמיתי. ורואים את ההבדל.

קהל היעד: הקולקציה מציעה תכשיטים קטנים ועדינים לצד כאלו גדולים ובולטים, ולכן כמעט כל אישה בגילאי 60-25 תוכל למצוא פריט לטעמה.

כמה להוציא? ב-355 שקל ניתן לרכוש סט של שלישיית צמידי פליז, שיכולים להתאים לכל מראה וסגנון.

נקודת האור

הייחודיות. ללימור שפת עיצוב מובהקת, וניתן לזהות את התכשיטים שלה גם מרחוק. נראה כי היא יוצרת מהבטן ומתוך אהבה אמיתית למקצוע, מבלי לנסות לחקות מותגים אחרים.

נקודת החושך

העומס. בשולי הקולקציה ישנם כמה תכשיטים שעיצובם הלך רחוק מדי, בעיקר בשילוב מאסיבי של חומרים היוצרים מראה עמוס ומוגזם.

מחירים: 1,950-245 שקל.

להשיג בחנות המותג, מרכז בעלי מלאכה 17, תל אביב; וברשת רזילי.

Heartbreaker. בגדים שכל אישה תשמח להוסיף לארון (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
Heartbreaker. בגדים שכל אישה תשמח להוסיף לארון (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

Heartbreaker

מה מוכרים לנו? בגדי קז'ואל אופנתיים לכל מטרה, בעיצוב פשוט, נקי ואיכותי עם נגיעות של אפיל נערי וחספוס אורבני. קולקציית הקיץ מצביעה על התרחבות של המותג – במספר הדגמים, בצבעוניות ובהדפסים. בקיצור, כבר לא רק מותג לאמהות שאוהבות להיראות טוב בשעות הפנאי, אלא בגדי בייסיק משודרגים שיתאימו לכל אישה.

האם קנינו את זה? כמובן. מי לא רוצה בארון טי שירט מושלמת, מכנסיים בגזרה מחמיאה, חולצת משי אוברסייז או שמלת טי שירט שיכולה להתאים לים אך גם לעבודה?

קהל היעד: נשים בכל גיל, שמחפשות פריטי בסיס מצוינים.

מידות: S-L, יש דגמים מעטים גם במידות XS ו-XL.

כמה להוציא? ב-395 שקל כדאי לקנות את מכנסי הגומי, שממשיכים לככב בקולקציה גם לאחר שש שנים.

נקודות האור

הוורסטיליות והמגוון. במבט ראשון אומנם נראה כי מדובר בבגדי בייסיק, אך מבט מעמיק יותר בקולקציה מגלה שהפריטים יכולים להתאים גם לאירועים. שמלת מחוך הדוקה תתאים ליום עבודה, אך תהפוך לשמלת ערב בשילוב נעלי עקב; ושמלת המקסי המנומרת בגזרת טי שירט תיראה חגיגית בשילוב חגורה ונעליים תואמות. נראה כי מעצבת המותג אורי פישרמן מצליחה לייצר תרגום אישי גם לטרנדים מוכרים כמו הדפסי חיות ואלמנטים מתכתיים.

הגזרות המדויקות. בזכות האורך הנכון, הרוחב הנכון והבדים הדקיקים הנחשקים, הקולקציה מלאה בפריטים קלילים ומחמיאים.

נקודת החושך

מחיר הפשטות. לא קל להוציא 285 שקל על טי שירט עם כפתורים או 319 שקל על חולצה בגזרת סווטשירט. הבד מעולה והגזרה מושלמת, אך המחירים גבוהים יחסית לבגדים פשוטים כל כך.

מחירים: 579-145 שקל.

להשיג בחנות המותג, דיזנגוף 203, תל אביב, טל' 03-5220131; ובקטלוג של Xnet .

Short Story MEN. כל מותגי הגברים בייבוא קבוצת 911
Short Story MEN. כל מותגי הגברים בייבוא קבוצת 911

Short Story MEN

מה מוכרים לנו? חנות פופ אפ (חנות שנפתחת מראש למטרה מסוימת ולתקופה מוגבלת) לגברים של רשת הבוטיקים Story, שמאגדת לראשונה את כל מותגי הגברים בייבוא קבוצת 911 (בעלי רשת הבוטיקים), ובהם Nudie Jeans, B.D Baggies ,Junk de Lux ,Religion ,M.Zero ואחרים.

האם קנינו את זה? פחות או יותר. מצד אחד, הבחירה להשיק חנות פופ אפ לגברים בלבד היא צעד מבורך בגזרה הדלה של אופנת הגברים המקומית (ב-Story אומרים שייתכן שהחנות תהפוך לקבועה). עם זאת, אין המצאי על הקולבים לא מחדש הרבה, היות שמרבית הפריטים נמכרים בחנויות הרשת.

קהל היעד: גברים עם סטייל, חובבי מראה הקז'ואל.

מידות: XL-S.

כמה להוציא? 500 שקל יספיקו לכם לזוג נעלי קיץ מקנבס של המותג הספרדי מאיינס, ולחולצת טי של נודי ג'ינס מהקומה השנייה של החנות, המשמשת כחנות עודפים של הרשת.

נקודת האור

סוף סוף משקיעים בגברים. חנות פופ אפ לגברים, הפתוחה לזמן מוגבל, היא אולי הפתרון השפוי ביותר שיכלו לחשוב עליו ברשת Story, משום שהטענה המושמעת לעתים קרובות על ידי יזמי האופנה היא כי אין ממש מקום לחנויות אופנת גברים בישראל. במציאות הדלה של שוק אופנת הגברים בישראל, המהלך הזה הוא ברכה.

נקודות החושך

המחירים. רשת Story המציעה מגוון מותגי פרימיום אירופאיים, מעולם לא התבלטה במחירים שווים לכל כיס, אולם לגבות 650 שקל על חולצת כותנה משובצת עם שרוולים קצרים, נראה לנו, אפעס, כמו הגזמה אמיתית – בעיקר עבור חולצה די נדושה למראה.

המבחר. הבחירה למלא את החנות בפריטי קז'ואל בלבד היא נכונה, מאחר שרוב הגברים הישראלים רוכשים בעיקר מכנסי ג'ינס וחולצת טי או חולצת כותנה מכופתרת. אולם מביקור בחנות שנפתחה השבוע עולה בעיקר תחושה של חוסר. בין היתר, חסרו לנו שניים-שלושה ז'קטים אופנתיים, או מכנסיים במראה משודרג יותר, שיאפשרו לגברברי ארצנו אאוטפיטים למגוון רחב יותר של אירועים. כמו כן, נעדרים מהחנות מותגי יוקרה כמו A.P.C ו-Opening Ceremony שמיובאים ארצה על ידי קבוצת 911 ונמכרים כרגע בקניון רמת אביב בלבד. תמהיל נכון יותר היה הופך את החנות לתחנת חובה עבור גברים.

מחירים: חולצות, 649-249 שקל; מכנסיים, 1,199-699; נעליים, 799-499 שקל.

להשיג ב-Short Story MEN, דיזנגוף 173, תל אביב, טל: 03-5221911.

לה קוק ספורטיף. פריטים חסרי מעוף
לה קוק ספורטיף. פריטים חסרי מעוף

לה קוק ספורטיף

מה מוכרים לנו? בגדי אופנה ספורטיביים בסגנון נקי ומבחר גדול של נעלי סניקרס לגברים ולנשים, שנחתו עתה בחנות הראשונה של המותג הצרפתי לה קוק ספורטיף שנפתחה בישראל.

האם קנינו את זה? רק באופן חלקי. הרוח הספורטיבית המרחפת מעל הפריטים אומנם נעימה, אך אין בבגדים עצמם שום דבר חדש. למעט כמה פריטים קלאסיים, בעיקר בקולקציית הגברים, המזוהים עם המותג מאז היווסדו ב-1882, אין כאן שום דבר מרגש.

קהל היעד: חובבי ספורט וסגנון קז'ואל ספורטיבי בגילאי 15-35.

מידות: נשים – בגדים XS-XL, נעליים 41-36. גברים – בגדים S-XXL, נעליים 47-40.

כמה להוציא? לשני המינים מומלץ להתמקד בקולקציית הסניקרס הרחבה. זוג נעלי סניקרס בסיסיות לגברים, למשל, יעלו 350 שקל.

נקודות האור

בגדי הגברים. חולצות פולו עם צווארון קטן, מכנסי ברמודה מבד פוטר ספורטיבי וחולצות פסים הם רק חלק מהפריטים שגברים רבים יהיו שמחים להחזיק בארון.

האוברולים לנשים. בקולקציה הנשית, לעומת זאת, בולטים לטובה בעיקר האוברולים הארוכים והקצרים, שמתאימים לשעות הפנאי בקיץ הישראלי.

נקודות החושך

ההיצע החיוור. בהשוואה למותגים ספורטיביים אחרים כאדידס, פומה ונייקי, פריטי אופנת הספורט של לה קוק ספורטיף נראים חיוורים ומשעממים – כאלה הפונים בעיקר למעריצים מושבעים של החברה. בעונה הבאה, הבטיחו לנו, יתרחב ההיצע, ואולי אז יהיה המותג מושך יותר.

התיקים. כל תיקי המותג עשויים מחומר דמוי עור בגזרות קופסתיות עם אפיל ספורטיבי מוכר, ואינם מציעים שום חידוש מול תיקים של כל מותג אחר.

מחירים: 900-199 שקל.

להשיג בחנות המותג, שינקין 6, תל אביב.