
>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
ביקור מקרי בחנותו של מעצב האופנה יוסף חושף את היסטריית הפרום, שנמצאת כעת בשיאה. נערה צעירה נכנסת לחנות בליווי אמה, ומתחילה למדוד שמלות. היא מעוניינת בגזרות חושפניות, ואילו האם מנסה לשדל אותה לבחור בשמלה צעירה ופשוטה יותר. לאחר לא מעט מדידות, הן יוצאות בלחץ מהחנות כדי להמשיך בחיפושים – המסע הארוך רק מתחיל.
נשף הסיום של בית הספר התיכון אינו מנהג ישראלי, אך הוא אומץ על ידי התיכוניסטים הצעירים בשנים האחרונות. מפגן הראווה הנוצץ כולל לימוזינות, מסיבות ענק וכמובן – שמלת נשף שלא היתה מביישת כלה ביום חתונתה. מעצבי האופנה מצדם, שמחים להירתם לאובססיה החדשה – שמאפשרת להם לדפוק קופה לא קטנה. באקלים הכלכלי הנוכחי, כשכל מעצב ומותג נלחמים על המשך פעילותם, אף אחד לא מסרב להזדמנות להרוויח.
אז מה בעצם לובשים לפרום, איך נערכת בחירת השמלה וכמה זה עולה? פנינו אל מעצבים ומותגים מובילים בתחום, שחשפו בפנינו את כל הפרטים – על השמלות המפוארות, על הנערות ההיסטריות, ועל הרשימות שהם מנהלים כדי לא למכור שמלה זהה לשתי בנות מאותו בית ספר.
יוסף
ההיצע לפרום:
מחירים: 1,000-700 שקל.
הלקוחות: "הן מתכוננות לפרום יותר מאשר לחתונה שלהן. אחת מהבנות רכשה אצלי שתי שמלות: לפרום ב-4,000 שקל ולחתונה של אחותה ב-1,500 שקל. משנה לשנה המודעות האופנתית שלהן עולה, אבל הצעירות תמיד מחפשות את הנועז והמיוחד, והאמהות רוצות משהו צעיר יותר".
סיפור שהיה: "שבוע לפני הפרום, שתי בנות מאותה שכבה גילו שהן בחרו אותה שמלה. שתי האמהות הגיעו לחנות, והחל קרב תרנגולות מטורף, כי אף אחת מהן לא הסכימה לוותר על השמלה. בסוף נאלצתי להציע לאחת מהאמהות הנחה על שמלה יקרה יותר, וכך פיתיתי אותה לוותר".
להשיג: דיזנגוף 213, תל אביב.
קאלה
ההיצע לפרום:
מחירים: 800-250 שקל.
הלקוחות: "הן לוקחות את העניין מאוד ברצינות, מגיעות כמה פעמים ועושות מספר מדידות שונות. יש כאלו שבאות עם אימא או עם חבורה של חברות, כי חשוב להן לקבל חוות דעת. זו בהחלט לא קנייה ספונטנית".
סיפור שהיה: "הגיעה אלינו בחורה שסיפרה שהיא קנתה שמלה לנשף בהרבה מאוד כסף, אך אז גילתה שעוד תלמידה קנתה בדיוק אותה שמלה. אז היא מהר רצה לקאלה לרכוש שמלה חדשה".
להשיג: בחנויות הרשת.
ארז עובדיה
ההיצע לפרום:
מחירים: 1,350-690 שקל.
הלקוחות: "הן מגיעות בחבורה, משתלטות על החנות, ושואלות המון שאלות. אחר כך מגיע שלב המדידות, שמלווה כמובן בסשן צילומים. כשהן כבר סגורות על השמלה, הן מגיעות עם ההורים. למרבה ההפתעה, הרבה נערות מגיעות דווקא עם האבא, ואני מגלה שהאבות מעורבים ומתמצאים לא פחות מהאמהות".
סיפור שהיה: "בשנה שעברה נכנסה נערה בת 17 וחצי עם החברות שלה, ובחרה שמלה מסוימת, שאותה הייתי צריך לקצר מעט ולהתאים למידותיה. אחרי כמה ימים מכרתי את אותו הדגם למישהי אחרת, בת שלושים ומשהו. זה ישב עליה בול, והיא לקחה אותה כמו שהיא. למחרת הן הגיעו ביחד, והסתבר שהן אימא ובת שקנו שמלה זהה כל אחת בנפרד".
להשיג: דיזנגוף 290, תל אביב.
אמה
ההיצע לפרום:
מחירים: 500-300 שקל.
הלקוחות: "לרוב הנערות קשה להסכים עם החברות שלהן, ולכן בדרך כלל הן מגיעות קודם ובוחרות כמה אופציות, ואז חוזרות עם האימא. בדרך כלל, הדינמיקה בין האם לבת דומה מאוד לזו שנוצרת בעת קניית שמלת כלה".
סיפור שהיה: "נערה נכנסה עם אמה, בחרה שמלה צהובה, והאם התעלפה מהתלהבות. תוך כדי המדידה מול המראה, היא שלחה סמסים לחברות שלה, ותוך כמה דקות קיבלה תגובות שהביאו אותה לדמעות. התברר שערב קודם היא היתה אצל חברה שאמרה לה שהיא רוצה לקנות שמלה צהובה, ועכשיו כל הבנות האחרות האשימו אותה בהעתקה. הלחץ החברתי גרם לה לוותר על השמלה, למרות שהיא היתה מושלמת עבורה".
להשיג: שינקין 32, תל אביב; סוקולוב 22, רמת השרון; קניון שרונים, הוד השרון.
בנקר
ההיצע לפרום:
מחירים: 2,000-600 שקל.
הלקוחות: "הנערות נוהגות להתחשב בדעתן של האמהות. אנו רואים שיש כמה סוגי אמהות – אלו שיש להן פנטזיה מסוימת בראש של איך הבנות ייראו והן מנסות למשוך לכיוון הזה, ואלו שזורמות עם הנערות עד לגבול שנראה להן הולם".
סיפור שהיה: "נערה נכנסה לחנות וסיפרה שאימא שלה נתנה לה מעל 2,000 שקל לקניית שמלת פרום. אך במקום לקנות שמלה, היא בחרה להתפנק בג'ינס של ג'וייס, חולצות של אמריקן וינטג' וכפכפים של אול בלאק. כששאלנו מה תלבש לנשף הסיום, היא ענתה שתסתדר עם מה שיש לה בארון".להשיג: עלמה, מתחם התחנה, נווה צדק; Banker, דיזנגוף 210 – תל אביב.