
>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
מעצבי האופנה הישראלים אומנם גילו לא מזמן את האינסטגרם, והחלו לחשוף בפנינו תמונות מתהליך עבודתם ומחייהם האישיים – אך גם מעצבי האופנה הבינלאומיים לא הצליחו לעמוד בפני קסמי האפליקציה, שמאפשרת לצלם תמונות ולחלוק אותן תוך שניות עם עשרות אלפי עוקבים (כשמדובר במעצב מפורסם, כמובן. רובנו מסתפקים בהרבה פחות). מי מהם משתמש בה כדי לחשוף את חייו האישיים? מי מעלה תמונות מילדותו? ומי רואה בה פלטפורמה שיווקית ותו לא? חיטטנו למעצבי האופנה הגדולים בעולם באלבומי התמונות, וחזרנו עם מסקנות.
הפטישיסטי: כריסטיאן לובוטן
מה:
כינוי: louboutinworld.
מספר עוקבים: 89,882.
מספר תמונות: 100.
למה לעקוב: כדי לזכות בהצצה אסתטית במיוחד לנעליים שלובוטן מעצב, וגם לקצת תמונות השראה של חפצים בקומפוזיציות מחושבות ומהוקצעות. מכיוון שאין לנו את הממון לרכוש את הנעליים היוקרתיות של המותג, אנחנו מסתפקים בחשיפה יומיומית אליהן דרך התמונות.
הפיוטי: סטפאנו גבאנה
מה:
כינוי: stefanogabbana.
מספר עוקבים: 29,922.
מספר תמונות: 159.
למה לעקוב: לפחות על פניו, נראה שחשבון האינסטגרם מצולם ומנוהל על ידי המעצב עצמו במטרה לשקף את חייו האישיים ואת השראותיו, ולא ככלי שיווקי. תמונות של אובייקטים, בעיקר סוגים שונים של ורדים, ולצדם קצת כלבים, בגדים, צילומי נוף וחפצים יפים שבהם הוא נתקל מדי יום.
האישי: מייקל קורס
מה:
כינוי: michaelkors.
מספר עוקבים: 59,493.
מספר תמונות: 129.
למה לעקוב: הזדמנות להציץ לתמונות ילדות של המעצב, לפריטים מהקולקציות שלו ולתמונות שלו ביחד עם דוגמניות, מפורסמות ונשים יפות נוספות – שכולן יחד יוצרות פרופיל מהימן ואישי של השופט הכי אהוב ב"פרויקט מסלול".
הלא רשמי: מארק ג'ייקובס
מה:
כינוי: marcjacobsintl.
מספר עוקבים: 171,853.
מספר תמונות: 192.
למה לעקוב: למרות – אולי בזכות העובדה – שהחשבון מנוהל על ידי עובדי המותג, התמונות מלאות בהווי אישי, צבעוני ומקורי. תמונות השראה ופריטים יפים מהרחוב ומהסטודיו, תמונות של מעצב האופנה מאירועים לא רשמיים ותמונות מתצוגות האופנה – מספקות כולן כלי שיווקי קליל והומוריסטי, שחושף לא מעט מפריטי המותג ומאפשר לנו להרגיש קרובים יותר אל מאחורי הקלעים.
השובב: אורבן אאוטפיטרס
מה:
כינוי: urban_outfitters.
מספר עוקבים: 197,474.
מספר תמונות: 195.
למה לעקוב: כי גם אם לא נוכל לקנות את הבגדים שלהם בארץ, לפחות כך ניתנת לנו ההזדמנות לראות את הפריטים החדשים, את המבקרים בחנויות, ואפילו תמונות קטלוגים נוסטלגיות.
המסקרן: פראבל גורונג
מה:
כינוי: prabalgurung.
מספר עוקבים: 10,664.
מספר תמונות: 417.
למה לעקוב: פרופיל האינסטגרם האישי מציג תמונות של המעצב ושל חבריו, רגעים מחייו הפרטיים ותמונות השראה ממקומות שונים בעולם. התוצאה מסקרנת לא פחות מעיצובי הבגדים של גורונג.
המתוחכם: ברברי
מה:
כינוי: burberry.
מספר עוקבים: 324,402.
מספר תמונות: 550.
למה לעקוב: הפרופיל הוא ללא ספק שיווקי, אך הוא מתעד את בית האופנה מזווית מקורית ורעננה. צילומים של מאחורי הקלעים בתצוגות האופנה, תמונות נוף, הצצה לצילומי קמפיין ותצלומים נוספים ברוח זו מספקים זווית ייחודית לעשייה של בית האופנה הוותיק.
האופנתי: גוצ'י
מה:
כינוי: Gucci.
מספר עוקבים: 62,256.
מספר תמונות: 39.
למה לעקוב: האינסטגרם של גוצ'י מצליח לשדר את היוקרה של בית האופנה גם דרך תמונות ספונטניות מהסטודיו. זה אומנם כלי שיווקי ברור, אך תמונות של דוגמניות, סלבס, פריטים יפים מהקולקציות האחרונות ומעצבת המותג הלוהטת פרידה ג'יאניני – אף פעם לא יוצאות מהאופנה.
המשעשע: קייט ספייד
מה:
כינוי: katespadeny.
מספר עוקבים: 187,499.
מספר תמונות: 1,235.
למה לעקוב: למרות שחשבון האינסטגרם של קייט ספייד משמש ככלי שיווקי, האווירה החובבנית של הצילומים מספקת תחושה אישית ומשעשעת. התמונות הצבעוניות, רבות מהן בחיתוכים לא שגרתיים, מוסיפות לפריטי המותג אפיל מחויך ורענן.
המבטיח: פרואנזה סקולר
מה:
כינוי: proenzaschouler.
מספר עוקבים: 8,626.
מספר תמונות: 5.
למה לעקוב: למרות שהמותג רק מתחיל את דרכו באינסטגרם, אפשר כבר להניח כי הוא יצבור תאוצה במהרה גם בפלטפורמה זו. התמונות הבודדות שכבר פורסמו מתמקדות באלמנטים אסתטיים, שגורמים לנו להרגיש קצת יותר קרובים לצמד המעצבים המוכשרים.