>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

בשנתיים האחרונות ביקרו אנשי העסקים עירית טל ורונן קובליס בתערוכת הלנז'רי Salon International de Lingerie המתקיימת כפעמיים בשנה בפריז. השניים הגיעו למקום בכדי לבדוק אופציות להקמת חנות בוטיק ייחודית להלבשה תחתונה, שתענה על הצרכים של טל כאישה בעלת חזה גדול. "אם את אישה עם חזה גדול - ההיצע שיש בחנויות בישראל קטן מאוד", שוטחת טל את טענותיה. אלא שמה שתפס את עיניה של טל בתערוכה לא היו כלל חזיות במידות גדולות, אלא ביתן קטן ואינטימי של חברת לנז'רי יוקרתית לגברים מגרמניה בשם אולף בנץ. בביקור השלישי בתערוכה היא כבר רכשה קולקציה שלמה לגברים, שנחתה בימים אלו בבוטיק הלנז'רי Dreams, שנפתח לאחרונה בקניון ערים בכפר סבא.

אולף בנץ הוא לא עוד מותג הלבשה תחתונה לגברים, אלא שם יוקרתי בשוק, הניצב בחוד החנית של תחתוני הגברים בעולם ומוכר בעיקר בקרב גברברי הקהילה ההומוסקסואלית, אבל לא רק. המותג שהוקם בגרמניה בשנת 1989 על ידי הצלם והסטייליסט אלפונס קראוזר, מציע פריטי הלבשה תחתונה באיכות גבוהה, העשויים פוליאמיד ואלסטן דק ונעים למגע, המתאימים במיוחד לאקלים הישראלי. את שמו בעולם קנה המותג בעיקר הודות לדגמים הפרובוקטיביים והחושפניים שהוא נוהג לנפק: תחתוני חוטיני לגברים בשלל צבעים, תחתונים בהדפסים מנומרים או עשויים חומר דמוי עור, תחתונים עם רוכסן קדמי לחובבי המשחק המקדים, תחתוני רשת חושפניים ועוד. שני הדגמים המזוהים ביותר עם המותג הם ה-פוש אפ - תחתונים שיארגנו לכם "חבילה" מורמת וגדולה יותר (בדקנו. יש דברים בגו), ותחתוני ג'וקס, עם שתי רצועות אחוריות המחזיקות את הישבן ומותירות אותו חשוף.

עירית טל. ''יש זמן לילדים ויש זמן למבוגרים'' (צילום: גבי חן )
עירית טל. ''יש זמן לילדים ויש זמן למבוגרים'' (צילום: גבי חן )

טל וקובליס הם חברים טובים כבר תריסר שנים, ובשש השנים האחרונות הם גם מחזיקים ברשת גני ילדים בהוד השרון (כן, שמעתם נכון). הגנים מופעלים על ידי גננות ומטפלות מוסמכות. "זה עסקים נטו", אומרת טל. "אבל זה כיף גדול להתחיל את הבוקר בגן הילדים, לקבל נשיקות על הלחי מילדים ואחר כך להמשיך הלאה לחנות הלבשה תחתונה".

זה נשמע כמו חיים כפולים: בבוקר את נפגשת עם ילדים מתוקים, אחר הצהריים מוכרת תחתוני חוטיני לגברים. איך את משלבת בין השניים?

"זה לא עניין של פיצול אישיות. יש זמן לילדים ויש זמן למבוגרים. שניהם תשוקות שלי. אני בת לגננת לחינוך מיוחד, וגם אני הייתי מורה במערכת החינוך במשך חמש שנים, עד שהחלטתי מתוך אידיאולוגיה לפרוש ולפתוח רשת של גנים פרטיים. בנוסף, אני גם אוהבת לקנות הלבשה תחתונה יפה, מקורית וסקסית".

רונן קובליס. השותפים העסקיים מחזיקים בחנות הלבשה תחתונה וברשת גני ילדים (צילום: גבי חן )
רונן קובליס. השותפים העסקיים מחזיקים בחנות הלבשה תחתונה וברשת גני ילדים (צילום: גבי חן )

לצד הדגמים הנועזים של המותג, נחתו בישראל גם פריטי הלבשה תחתונה מעודנים יותר, שיתאימו גם לגבר הממוצע. אבל טל מודה כי הלקוחות הם בעיקר הומואים, שאליהם פונה המותג באמצעות פרסום במגזינים של הקהילה בחו"ל. "אין ספק שהמותג מכוון לקהילה ההומוסקסואלית בעולם, כי הם מן הסתם משקיעים הרבה בעצמם ובחזות החיצונית שלהם", אומרת טל. "אבל יש לנו גם לקוחות רבים שהם מטרוסקסואלים. גברים מטופחים בשנות השלושים לחייהם ומעלה, שרוצים לפנק את עצמם. כמובן שחלק גדול מהלקוחות הן נשים, שרוכשות תחתונים וגופיות לבעלים שלהן".

איזה תגובות קיבלת?

"גבר אחד חייך ואמר: 'יש! אני אקבל הלילה'. יש גם קצת צחוקים ומבוכה וגם התפעלות רבה. גברים רבים שבאים לחנות עם חברה שלהם ורואים את התחתונים, חוזרים אחר כך לבד וקונים".

בישראל היו כבר שני ניסיונות שלא ממש המריאו להביא לארץ הלבשה תחתונה יוקרתית ופרועה לגברים. איך תגרמי לקהל היעד שלך להגיע ולרכוש?

"אני מאמינה שחלק מהסיבות שהחנויות לא הצליחו היו מבוכה של גברים להיכנס ולרכוש. כדי להימנע מזה, אנחנו גם מוכרים את כל הדגמים באתר האינטרנט שלנו. הומואים, לא הומואים, יותר קל לקנות הלבשה תחתונה באופן אנונימי".

איך מגיב בעלך כשאת מכניסה הביתה תחתוני חוטיני מנומרים?

"בעלי הולך עם אולף בנץ. אומנם עם הדגמים הקלאסיים, אבל יכול מאוד להיות שהוא יחליט להיות נועז יותר".