>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

גידי גולדפינגר – מנכ"ל חברת בריל פאשן, הזכיינית הישראלית של לי קופר – נשמע זחוח הבוקר בהשקת קולקציית אביב-קיץ 2012 של מותג הג'ינסים. אחרי לא מעט תהפוכות שעברו על המותג ועל גולדפינגר עצמו בשנים האחרונות (ובהן סכנת סגירה של חברת קונספט שיווק, המחזיקה הקודמת בזיכיון של לי קופר שגולדפינגר היה מבעליה, ומכירת המותג לבריל פאשן לפני כשנה), היום הוא מרשה לעצמו לעקוץ את המתחרים. גולדפינגר מציין בגאווה כי חברת דיזל ניסתה ללא הצלחה לנגוס בשוק הג'ינסים הישראלי, אך לי קופר ממשיכה להוביל עם מכירות של חצי מיליון זוגות מכנסי ג'ינס בשנה. "הקהל קונה אותם, וימשיך לקנות אותם – אבל לעולם לא תהיה לו תשוקה אמיתית אליהם", הוא אמר בביטול לא מצטנע על המתחרים.

  (צילום: שי יחזקאל )

דבר אחד אפשר לזקוף לזכותו של גולדפינגר – ההבנה כי חוקי השוק השתנו, ועל לי קופר להתאים את עצמה למציאות החדשה, הכוללת לצד מותגי הג'ינס הרבים גם את ההיצע של רשתות אופנה כגאפ, פוראבר 21, H&M ואמריקן איגל. אחרי שנים של בלבול עיצובי, עודף הדפסים, ג'ינסים מטופלים מדי ומראה כללי זול ונטול סגנון ברור, האסטרטגיה הנוכחית של לי קופר מחזירה אותם למוצר הישן והטוב: הג'ינס.

  (צילום: שי יחזקאל )

מלבד הדגש על קולקציית הדנים, לי קופר ממתגת את עצמה מחדש כקו צעירים טרנדי בעל ניחוח בינלאומי. בעוד כעשרה ימים יעלה בטלוויזיה קמפיין חדש שביים אסף אמדורסקי, תחת הסלוגן Crave For Jeans. בקמפיין מככבים שני הפרזנטורים החדשים של המותג: הדוגמן עידן רול, בן זוגו של הזמר הראל סקעת, ואשת יחסי הציבור דנה פרימן, בת זוגו של אמדורסקי. הבחירה בשלישייה זו אינה מקרית כמובן, והיא פונה במובהק אל קהל תל אביבי, צעיר ואופנתי. האם תצליח התדמית החדשה של לי קופר למשוך אליה עוד לקוחות? רק ימים יגידו. בינתיים, קבלו את כל הפרטים על מה אהבנו בקולקציה, מה פחות ומה קנינו בסוף – גם לבנים, וגם לבנות.

  (צילום: שי יחזקאל )

קולקציית הנשים

קו הנשים של לי קופר לקיץ הקרוב מתבסס על מערכות לבוש מינימליסטיות שבמרכזן בד הדנים: מסקיני ג'ינס עם קו מותן גבוה יחסית, דרך מכנסונים ועד שמלות ג'ינס. לצד אלו מופיעים פריטים בהשראת שנות ה-50 ושנות ה-90, המשלבים את הטרנד הפרחוני, את דוגמת הפסים ואת גווני הפסטל – הכול בנגיעות עדינות שלא משתלטות על המראה הסופי.

נקודות האור

1. חולצות מכופתרות: חולצות קטנות ומשובצות בגזרה מרובעת המסתיימת בין המותניים לירכיים, חולצות בדוגמה פרחונית, חולצות פסים ללא שרוולים וחולצות ג'ינס אוברסייז – כולן מומלצות בהחלט.

2. ז'קטים: בזכות גזרות קלאסיות ואורך נכון, הז'קטים של לי קופר ישתלבו היטב במלתחה הנשית. הז'קטים והווסטים מג'ינס, שעוצבו בהשראת עשורים קודמים, יתאימו במיוחד לעונת המעבר.

נקודות החושך

1. צמוד מדי, קצר מדי: קהל היעד של לי קופר הוא נשים צעירות בטווח גילאים של 26-16, אך זה לא אומר שהן סולדות מפריטים רפויים. לפי תצוגת הקיץ, הלקוחות של לי קופר הן נשים רזות מאוד שאוהבות בגדים צמודים מאוד, או לחלופין – קצרצרים וחושפי רגליים.

2. מגוון מצומצם: קולקציית הקיץ נעימה לעין, אך אינה מגוונת. אותם מכנסי סקיני עלו שוב ושוב על המסלול, וכך היה גם עם חצאיות המיני עם הגומי במותניים.

מה קנינו מקולקציית הנשים?

קולקציית הגברים

קו הגברים של לי קופר הציג מלתחה נקייה המורכבת ממכנסי ג'ינס, חולצות טי או חולצות כותנה מכופתרות בדוגמת משבצות, וז'קטים מוצלחים להשלמת המראה – הכול בסגנון אורבני מהז'אנר שמוזיקאים בריטים שדופים נוהגים ללבוש. בעוד המכנסיים של המותג התחזקו העונה, הפריטים העליונים נותרו עקב האכילס של חטיבת המעצבים.

נקודות האור

1. דנים: לי קופר חיזקו הקיץ את הפיתוח של בד הדנים וגזרות המכנסיים והז'קטים לגברים. מכנסיים בגזרות ישרות וצרות קופלו כדי ליצור מראה סקיני צר יותר, וגזרות הז'קטים היו מדויקות והסתיימו בקו המותניים. חלק מהמכנסיים נתפרו מבד דנים גולמי, ואילו אחרים עוצבו במראה משופשף עם קרעים מינוריים. מומלץ לשלב מכנסי ג'ינס בהירים עם ז'קט כהה, או להפך, ליצירת מראה הרמוני.

2. צבעוניות נכונה: קשת הצבעים של המותג נבחרה כראוי וכללה נגיעות של סגול, ירוק, כחול, לבן, אפור ושחור. ממכנסי כותנה בירוק מעושן ועד חולצת כפתורים משובצת בירוק-סגול-לבן – כל הצבעים הם בטונים שקטים שישתלבו היטב עם בד הדנים.

נקודות החושך

1. גזרות נמוכות: לי קופר תמיד אהבו ללכת לקיצוניות, כמו במקרה של גזרות המכנסיים הנמוכות. הבוקר בתצוגה נראה היה כי הגזרות הנמוכות מקשות גם על חלק מהדוגמנים, ולא מתאימות כלל למגמות העכשוויות באופנה. בפעם הבאה, אל תתקמצנו על עוד שני סנטימטרים של בד.

2. חולצות הטי: הצד החלש בקולקציה של לי קופר הוא לרוב הבגדים העליונים. בעוד חולצות הכותנה המכופתרות בלטו לטובה ועוצבו בדייקנות, גופיות הכותנה וחולצות הטי היו מוצלחות פחות. הסיבה, ברוב המקרים, היתה שלל ההדפסים הסתמיים והכיתובים שמתאימים אולי לילדים בני 13. לא לגברים אופנתיים.

מה קנינו מקולקציית הגברים?