>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

בדצמבר 2004 השיקה שרית חדד בובה קטנה בדמותה. היו אלה ימי הזוהר של חדד בשוק המוזיקה הים תיכונית: אלבומה המצליח "חגיגה" יצא חודשים ספורים קודם לכן ומכר תוך כחודשיים למעלה מ-80 אלף עותקים (אלבום פלטינה כפול), ולווה בסיבוב הופעות מצליח באמפיתיאטרון קיסריה. חדד היתה בשיאה. הבובה שהשיקה, לעומת זאת, נותרה מיותמת על מדפי חנויות הצעצועים.

באתר האינטרנט של חדד ניתן לרכוש כיום את הבובה תמורת 90 שקל. למתעניינים, הבובה רוקדת ושרה חמישה מלהיטיה של חדד, ביניהם "אתה תותח", "כמו סינדרלה" ו"קצת משוגעת". אלא שאם השירים של חדד מאותם ימים עומדים במבחן הזמן של חורף 2012, הרי שמבט חטוף בישות שנוצקה בדמותה מגלה שהלוק שלה - מכנסיים לבנים, ז'קט ג'ינס קצר עטור פייטים וקארה שחורדיני – כבר מזמן לא רלוונטי לתדמית האופנתית של חדד החדשה.

שרית חדד, 2002. ''אמרתי לה: אם את רוצה להיראות אישה - תתלבשי כמו גבר'', סיפר ארצי יפרח (צילום: מיכאל קרמר)
שרית חדד, 2002. ''אמרתי לה: אם את רוצה להיראות אישה - תתלבשי כמו גבר'', סיפר ארצי יפרח (צילום: מיכאל קרמר)

כעשרים אלבומים השיקה חדד עד היום. לכל אלבום לוק משלו, שלב נוסף במטמורפוזה החיצונית שעוברת חדד מאז פרצה לחיינו בשנת 1994. החל מהשבוע זכה עם ישראל במנת חדד שבועית בתוכנית הטלוויזיה The Voice (רשת), שם היא משמשת מנטורית יחידה לצד חונטה גברית וותיקה בתעשיית המוזיקה הישראלית. כאישה בפאנל גברי עם סגנון לבוש מפוקפק עד מפוהק (למעט הבלחות סטיילינג מצדו של אביב גפן), בולטת חדד כסינדרלה המצועצעת של המוזיקה הישראלית.

מי שזוהתה עד לא מזמן כפרחה במרצדס שניסתה לשנות את המקום שלה, נמצאת היום במשבצת הטובה ביותר שלה מאז התגנבה בנעוריה מדירת ההורים בגבעת אולגה אל מועדוני הופעות ברחבי הארץ. חדד של היום היא היום לא פחות מנסיכה ים תיכונית, רק מהמרצדס היא עדיין לא נגמלה (ע"ע הקליפ ללהיט "דו יו לאב מי" מאלבומה האחרון).

2006. סגנון נובורישי, צעקני ונוצץ (צילום: רונן אקרמן)
2006. סגנון נובורישי, צעקני ונוצץ (צילום: רונן אקרמן)

מבקרי אופנה מושחזים כבר ביתרו, חפרו, קרעו ותפרו מחדש את חדד על שולחן המנתחים. ואלוהים יודע כמה עבודה היתה להם. כמו בנג'מין באטן, אותו גיבור קולנועי שנולד זקן והופך צעיר יותר משנה לשנה, כך גם המראה החיצוני של חדד הופך עם הזמן לתואם יותר את גילה הביולוגי.

הצצה בעטיפות אלבומיה הראשונים - "ניצוץ החיים", "הדרך שבחרתי", ו"חוק החיים" - חושפת זמרת נטולת חושים לאופנה, שנראה כאילו קוששה את בגדי ההופעה שלה בשוק בחדרה. באותם ימים, אם למונח "טעם רע" היתה הגדרה במילון, תמונתה של חדד היתה מתנוססת שם בגאון. וסטים מג'ינס, ז'קטים מחויטים שגדולים עליה במידה, פלטפורמות אימתניות שמבצבצות ממכנסי ג'ינס רחבים ושיער מתולתל צבוע באדום אש, שעוצב כמו המזרקה של אגם בכיכר דיזנגוף.

2009. טעם אופנתי מעולם לא היה חלק מהכישורים של הזמירה (צילום: רונן אקרמן)
2009. טעם אופנתי מעולם לא היה חלק מהכישורים של הזמירה (צילום: רונן אקרמן)

עם ההכרה הגדולה במוזיקה שלה החלה חדד להעניק תשומת לב גם למראה החיצוני: השיער הפך בלונדיני, המקטורנים התרככו והגבות כוסחו לכדי פס דקיק ומעוצב. באפריל 2000, עם צאתו לאור של האלבום "לעשות מה שבא לי", חדד נולדה מחדש. השיער הבלונדיני הוחלק, קוצר וסוגנן, ובעקבותיו טופל גם הלבוש הבעייתי. טעם אופנתי מעולם לא היה חלק מהכישורים של הזמירה או של אמרגנה הכל-יכול, אבי גואטה, והשניים פנו לעזרה מקצועית - הסטייליסט ומעצב האופנה ארצי יפרח, שעיצב לחדד תלבושות להופעות בין השנים 1999-2006.

"שרית הגיעה אליי בתקופת המחוכים", אמר לי יפרח בראיון עבר שקיימתי איתו. "אמרתי לה: 'אם את רוצה להיראות אישה - תתלבשי כמו גבר, זה הדבר היחיד שיעשה אותך נשית'". אחרי שבע שנים הפסיקו השניים לעבוד יחד, בעקבות סכסוך שנתגלע ביניהם. ארצי האשים אז את חדד כי הרסה את טעמו האופנתי, אמירה מעט תמוהה לאיש שגרם לה לחבוש כובעים מטופשים על הבמה. "בפעם האחרונה שנפגשנו אמרתי לה: 'מצטער, אבל הרסת לי את כל הטעם בעיצוב'", סיפר יפרח באותו ראיון. "היא הרתיעה קהל שחשקתי בו, קהל שמבין אופנה. הקהל של שרית חדד לא מבין, זה חמולה. היא עשתה לי נזק תדמיתי גדול מאוד".

2011. ''היום היא כבר לא מפחדת להיות קשובה לאופנה'', אומרת הסטייליסטית מזל חסון (צילום: אוהד רומנו  )
2011. ''היום היא כבר לא מפחדת להיות קשובה לאופנה'', אומרת הסטייליסטית מזל חסון (צילום: אוהד רומנו )

השאלה מי הזיק למי יותר ודאי תידון בעתיד בבית המשפט לפשעים אופנתיים, אבל על דבר אחד קשה שלא להסכים: בתקופתו של ארצי עשתה חדד את השינוי החיצוני הגדול ביותר שלה. אי אפשר היה להתעלם מהסגנון שפיתחה באותן שנים – נובורישי, צעקני, נוצץ, עמוס פאייטים ואבני סברובסקי שכיסו כל פיסת בד שלבשה, הן בהופעות והן בקליפים שלה. חדד הפכה לכוכבת, אייקון אופנה, רק שהיה זה אייקון של טעם רע.

בשנים שחלפו מאז שנגמר "הרומן" עם יפרח, החליפה חדד סטייליסטים שונים. היא עבדה תקופה קצרה עם סיימון אלמלם, ולאחרונה מאכלסות את המשבצת שתי סטייליסטיות, יולי סגרדה ומזל חסון, שמלבישות אותה לסירוגין לטלוויזיה ולהופעות. המעבר לעבודה עם נשים מתחום הסטייל הוציאה מחדד צדדים רכים שנעדרו עד כה מהמראה שלה. השיער הארוך והגלי משווה מסגרת מחמיאה לפניה והאיפור המעושן מעניק לה ממד עדין יותר.

כשמציצים במלתחה שלה, נדמה כי חדד גילתה רק לאחרונה שיש לה חזה להתפאר בו, והיא החלה מרבה ללבוש חולצות וז'קטים בעלי מפתח עמוק ורחב יותר. הסטייליסטית מזל חסון מספרת כי חדד קונה היום שמלות רבות של יפית אוחיון, A+, זארה, רן צוריאל, ויקטור (ויוי) בלאיש ופרנץ' קונקשן, אותן היא לובשת עם עקבים גבוהים, בין 12 ל-14 סנטימטרים. "היום שרית מחפשת שמלות קלות, נשיות, מאוד קלאסיות", אומרת חסון. "היום היא כבר לא מפחדת להיות קשובה לאופנה".