סופר קולקציה: האופנה נכנסת לסופר-מרקטים

מלכת הכיתה היתה בטוחה שהיא בחיים לא תרד כל כך נמוך ותעמיס בגדים על עגלת הקניות שלה, לצד הירקות וחומרי הניקוי. אבל אז היא גילתה שבעצם היא הכי קהל היעד של קולקציות הסופר-מרקט החדשות. היא ושאר האנדרדוגס

יעל רגב

|

05.01.12 09:31

כותרות אופנה
כותרות אופנה ( )
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט (הנסיכה דיאנה קונה ברשת הסופרמרקטים הבריטית טסקו ב-1990. עכשיו אפשר לקנות את הבגדים ביחד עם החלב)
 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק 

 

לפחות ארבע פעמים בחודש האחרון מצאתי את עצמי מריירת מול תמונה של בלוגרית אופנה עסיסית לבושה בשמלה היסטרית, שנרכשה במותג האופנה העלום עד מאוד f&f. בדיקה מעמיקה של השם המסתורי העלתה הפתעה: לא מדובר ברשת היי סטריט חדשה ומדליקה שעתידה למצוא את דרכה למסדרונות קומה 3 בעזריאלי, אלא במותג של רשת הסופרמרקטים הבריטית Tesco.

 

 

צילום: gettyimages
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט סיינסבורי'ס סיינסבורי סופר מרקט אנגליה (צילום: gettyimages)

 

 

מעולם לא הייתי סנובית בררנית במיוחד בכל הנוגע לאופנה. מבחינתי, דין חולצה הורסת שמצאתי ברחוב הוא כדין חולצה הורסת של ארמאני. ועדיין, לא יכולתי שלא להשתנק נוכח המחשבה על "אופנת סופרמרקטים" - סלסילות בגדים ממתכת זולה, עמוסות לעייפה בטרנינגים ארוזים בניילון שקוף ומכנסי ברמודה בניחוח נפט מזוקק.

 

אז כן, אני בהחלט מסוגלת ללבוש פריטים שמיוצרים בידי בנות 12 בסדנאות יזע במקסיקו, אבל אפילו אני סימנתי לעצמי קו אדום על התפר הרופף ההוא שבין דוכן הבורקסים למקרר מוצרי החלב. עד שהתחלתי להיחשף לפריטי הסופר-שיק המדליקים האלו בבלוגים של פאשניסטות תקניות לכל הדעות.

 

 

יעל רגב טור אופנת סופרמרקט ג'ורג' בסופר מרקט אסדה asda

 

 

מסתמן שאבולוציית הגבוה-נמוך של עולם האופנה לא מתכננת לעצור בחיבור בין בית האופנה מיסוני לרשת טארגט. הטרנד שמתעתד להחליף את השת"פים בין מעצבי העל לקמעונאיות אופנה, הוא כפי הנראה שת"פים של מעצבים עם קמעונאיות מזון.

 

לתשומת לבכם, למותג George at ASDA, שממוקם בסופרים של רשת אסדה הבריטית, כבר יש ליין ייחודי שעוצב בידי לא פחות מאשר ברברה הולניקי, המעצבת הבריטית שהקימה את המותג המיתולוגי Biba והפכה את המיני לפריט הנחשק ביותר בלונדון של שנות ה-60.

 

 

צילום: gettyimages
הוט קוטור שבוע אופנה שאנל קארל לגרפלד קרל לגרפלד תצוגת אופנה 2011יעל רגב אופנת סופרמרקט (צילום: gettyimages)

  

 

מסתבר שממש כמו שבעבר הרחוק לא האמנו שיבוא היום בו קרל לגרפלד יחזיר טלפונים למישהו מהנהלת H&M, עוד יש סיכוי שנחיה לראות את היום שבו אלבר אלבז יסדר קולבים בשופרסל.

 

עלייתה של אופנת הסופרמרקטים מסמנת שלב נוסף במעבר הבלתי נמנע של העולם מבגדי מעצבים לקמעונאיות אופנה - מסמר נוסף בארון הקבורה המצער של העיצוב והאיכות כערכים עליונים בתהליך יצירת הבגד.

 

 

צילום: gettyimages
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט טסקו סופר מרקט אנגליה סניף סין (צילום: gettyimages)

 

 

החיבור בין אוכל, חומרי ניקוי ואופנה הוא טרגדיה עבור תעשייה שמנסה לבנות הילה סביב הקיום שלה. בעולם בו אושיות אופנה כמו קייט מוס, אוליביה פלרמו וקייט מידלטון מצהירות בפה מלא שהן חולות על רשתות אופנה, מעמדו הבלתי מעורער של המעצב כאוטוריטה הולך ומתדרדר. פעם זה היה החייט, ועכשיו זה זמנו של המעצב לפנות את מקומו בעצב לתור הזהב של האינדיבידואליזם המשובט והנינוח של אופנת הקמעונאות והסופרמרקטים.

 

 

צילום: splashnews asap creative
קייט מוס שטיח אדום טור יעל רגב אמצע יעל רגב אופנת סופרמרקט (צילום: splashnews asap creative)

 

 

ועדיין, לא הייתי מסתכלת על התופעה בעין טרגית כל כך. להפתעתי גיליתי שכבר בשנת 2008 אמרה מבקרת האופנה הפורשת והחשובה הילרי אלכסנדר על הליין של אסדה את המשפט הכל כך בלתי נתפס מאשת אופנה במעמדה: "סוף סוף יש קלאסיקות לנשים מעל גיל 45".

 

 

צילום: gettyimages
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט סיינסבורי'ס סיינסבורי סופר מרקט אנגליה (צילום: gettyimages)

 

 

בחורף הקודם החל המעצב גוק וואן לשתף פעולה עם רשת הסופרמרקטים סיינסבורי'ס ליצירת הליין Tu at Sainsbury's. בראיון סיפר גוק וואן שהוא רצה ליצור קולקציה "במחירים שווים לכל נפש, תפורה היטב ושתוכל להתאים לכל אישה בלי קשר למידתה". האמירה שלו, תמימה ויחצ"נית לכאורה, מציגה באור עגום אך ריאליסטי יותר את הקהל שהולך להתענג על עלייתה של אופנת הסופרים – האנדר-דוגס.

 

 

צילום: gettyimages
יעל רגב טור אופנת סופרמרקט גון וואן מעצב אופנה קולקציית TU' for Sainsbury's סיינסבורי'ס סיינסבורי (צילום: gettyimages)

 

 

אופנת הסופרמרקטים עלולה להיות המזור לכל הנשים שעולם האופנה דחה – השמנות (כמוני) והזקנות (בעתיד). ואם המודעות האופנתית של הוגי קווי הסופרמרקט תיגבר – אנחנו, האנדר-דוגס, רק נרוויח. האמירה המגובה מסחרית של וואן מבהירה כי הבעיה היא לא בקיומן של קולקציות כאלה, וגם לא בכמות הלקוחות העסיסיות והמבוגרות הנלהבות לשיק הולם במחירים סבירים, אלא בחוסר היכולת שלהן למצוא מקומות הולמים לשפוך בהם את כספן.

 

 

מדריך הסיילים HM אייץ' אנד אם קולקציית סתיו חורף 2011 2012 יעל רגב אופנת סופרמרקט

 

 

רשתות האופנה השולטות כרגע בעולם מעדיפות לוותר על כסף זקן ושמן, ובלבד שלא יאלצו לוותר על התדמית השיקית שנבנתה בעמל כה רב. ובכן, לא עוד! הפלורליזם וחוסר הפאסון המובנה של אופנת הסופרמרקטים מנפקים בקלות, ללא היסוס או שמץ של גזענות, אופנה לנשים שהעולם היה מעדיף לשכוח. כרטיס מועדון, מישהי?

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד