>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

קדחת הקניות האופפת את רחובות השופינג בעולם בימים שלפני חג המולד, שיצוין בתחילת השבוע הבא, הביאה חלק נכבד ממותגי היוקרה לייצר סרטונים ויראליים המופצים עתה ברשת. רגע לפני עונת הסיילים, שתיפתח בארצות הברית לאחר חגיגות השנה החדשה ושבוע מאוחר יותר באירופה, מותגי האופנה נהנים כעת מימי המכירות החזקים ביותר בשנה, והמלחמה על כל צרכן נמצאת בעיצומה.

חלק מבתי הכלבו בחרו למשוך את הקונים בעיצוב מחודש של חלונות הראווה. בית הכלבו הפריזאי Le Printemps, למשל, הציב בחלונו עשר בובות בדמות מעצב האופנה קרל לגרפלד, הזזות כמריונטות על רקע דגמים מוקטנים של אתרי תיירות פריזאיים (מגדל האייפל, שער הניצחון והבזיליקה סאקרה קר שבמונמארטר). מותגי האופנה, לעומת זאת, בחרו להציף את הרשת בסרטונים החוזרים על שני מוטיבים מרכזיים: האנשת חיות חמודות, והתלכדות המשפחה – המורחבת או האלטרנטיבית. כיוון שאף מותג ישראלי לא הכין לנו סרטון עם הדלקת נרות חנוכה ובליסת סופגניות עתירות קלוריות, בחרנו להתנחם בסרטונים הכי יפים שדלינו מהעולם. צפייה מהנה.

1. לנוון ועץ האשוח במלון קלרידג'ס

מה בסרטון: בזמן שעובדי בית המלון היוקרתי קלרידג'ס בלונדון מתכוננים לערב חג המולד, בובות בד מיניאטוריות הלבושות בעיצובים של לנוון קמות לחיים מתוך קופסאות מתנה של המותג. כאשר עובדי המלון מעטרים את עץ האשוח בעוגיות מקרון צבעוניות, כדורי זכוכית מנצנצים וחיות פרוותיות זעירות, עושה את דרכה בובה בדמותו של מעצב האופנה אלבר אלבז אל ראש העץ. האם תצליח? תשובות בסרטון.

אהבנו: את התסריט החגיגי, השואב השראה מסיפורי פנטזיה אך שומר על קשר ישיר לבגדי המותג ולאופי הקונדסי של המעצב העומד בראשו.

2. המשפחה האלטרנטיבית של מארק ג'ייקובס

מה בסרטון: במותג מארק ג'ייקובס בחרו לייצר חמישה סרטונים ויראליים תחת הכותרת The Marc Jacobs Family, שבהם מופיעים עובדים של המותג וחבריהם בשלל אפיזודות, חלקן מסתיימות במוצרים המשווקים לרגל החג. אורך ממוצע של כל סרטון הוא 30-20 שניות של רוח נונסנס מטופשת.

אהבנו: את רוח הנונסנס. השניים החביבים עלינו במיוחד, טיפשיים כל אחד בדרכו. בראשון שבעה צעירים, שלושה מהם בכובעי פרווה צבעוניים, ניצבים תחת פתיתי שלג מלאכותיים על רקע שלושה עצי אשוח ורודים ומביטים אל עבר נקודה כלשהי באופק בניסיון להצטלם לתמונה משפחתית מכובדת, עד שאחת מהם מתחילה לצחוק. הסרטון השני מציג צעיר המקבל את הנעליים שיצר ג'ייקובס בשיתוף פעולה עם חברת Native Shoes, ומתחיל לצרוח. מהתרגשות או מאכזבה? לעולם לא נדע.

3. דה הילפיגרס

מה בסרטון: אצל טומי הילפיגר אין הפתעות. הסרטון לוקח השראה מקמפיין החורף של המעצב האמריקאי, וממוקם בבית אחוזה רחב ידיים של משפחה החוגגת במסיבת ריקודים. כולם, כמובן, לבושים בבגדי המותג. כמו תמיד אצל הילפיגר, המשפחה האמריקאית היא רב גזעית, יפה להחריד ומלוקקת עד לקווי המתאר של קוביות הבטן של הדוגמנים. בסופו של דבר, מישהו מחרב את המסיבה. בשביל לגלות מי, תצטרכו להציץ בווידאו.

אהבנו: את המשפחתיות הסקסית והיפה של ההילפיגרים. נראה שהם באמת נהנים להם שם.

4. הכבשים של ברוקס ברדרז

מה בסרטון: המותג האמריקאי Brooks Brothers האניש באופן ממוחשב שבעה טלאים קטנים ומתוקים שצעיפים וסוודרים צבעוניים נקשרו לצווארם, ובסרטון הם שרים במקהלה את להיט חג המולד "ג'ינגל בלס". רגע של טריוויה: על פי הנצרות, ישו נמשל לשה.

אהבנו: את הרעיון הפשוט והמקורי. לפעמים לא צריך יותר מכמה כבשים שרות.

5. דן גילספי שר לברברי

מה בסרטון: דן גילספי, סולן להקת The Feeling, שר את להיט הכריסטמס המתקתק Stop The Cavalry יחד עם להקת כלי מיתר. כל המשתתפים לבושים בבגדים מתחלפים מתוך הקולקציה של ברברי, ומצולמים על רקע פתיתי שלג זכים. וזהו. לא קריאטיבי במיוחד, אבל חביב כמוזיקת רקע.

אהבנו: בעיקר את השיר, שעושה לנו חשק לקחת את הרכב ולהצפין עד כנסיית הבשורה בנצרת. לצערנו, בגדים של ברברי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.