>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

יש מעט מאוד דימויים שנחרטו בתודעה הציבורית, הנשית, ובעיקר – האופנתית, כמו סצנת הפתיחה של "ארוחת בוקר בטיפאני". הרי כל אחד ממרכיבי המראה של הולי גולייטלי זכה לאינסוף חיקויים, כתבות ואזכורים – כאלו המוכרים גם למי שלא ראה את הסרט עצמו. כולם יודעים שאת גולייטלי משחקת אודרי הפבורן, שהיא אוכלת קרואסון ולובשת שמלה שחורה קטנה של ז'יבנשי. ובכל זאת, רק מעטים יודעים כי משקפי השמש הגדולים והשחורים שמסתירים את עיניה של השחקנית הגבעולית שייכים למותג אוליבר גולדסמית.

  (צילום: קית גלסמן)

הפבורן לא לבד. מאז שנות ה-60 ועד היום הפך המותג אוליבר גולדסמית לשם דבר בקרב סלבריטאיות חובבות אופנה – מגרייס קלי ומרילין מונרו, ועד ליידי גאגא וריהאנה. חלקן הכירו אותו במסגרת תפקידיהן על הבמה, ואחרות דרך חיפושיהן הפרטיים אחר פריטי אופנה מרובי סטייל. מפתיע לגלות כי מותג שהפך לסמל של אופנתיות מתוחכמת, החל בעצם את דרכו כפתרון נוח לקצרי ראייה.

גרייס קלי עם משקפי שמש של אוליבר גולדסמית. קלאסיקה אופנתית (באדיבות האתר הרשמי של אוליבר גולדסמית)
גרייס קלי עם משקפי שמש של אוליבר גולדסמית. קלאסיקה אופנתית (באדיבות האתר הרשמי של אוליבר גולדסמית)

מותג המשקפיים נוסד בשנת 1926 על ידי פיליפ אוליבר גולדסמית, בשעה שמשקפיים נחשבו לפריט יקר ולא נוח. גולדסמית הצליח לשכלל את המשקפיים שיצר בכך שהקפיד שהם יתלבשו בצורה נוחה יותר על גשר האף, וכשנכנס בנו צ'רלס לעסק ב-1935 עלה גם מדד הסטייל שלהם. הבן האמין שמשקפיים, ובעיקר משקפי שמש, יכולים לשמש כפריט אופנה של ממש.

  (צילום: קית גלסמן)

מנקודה זו נחקק השם אוליבר גולדסמית כחלוץ ביצירת משקפי שמש חורפיים (כלומר, כאלו שהשימוש שלהם הוא בעיקר אופנתי), עבודה בצמוד לבתי אופנה גדולים ועיצוב משקפיים עבור תצוגות אופנה. האביזר שהיה עד אז הכרח פרקטי, הפך לאקססורי המשקף את הסגנון של בעליו. כיום נמצא אוסף משקפי שמש של אוליבר גולדסמית גם במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, כמייצג של פרק חשוב בהיסטוריה של הפריט.

  (צילום: קית גלסמן)

עם הכניסה לשנות האלפיים החל המותג לעשות שוב את דרכו אל פסגת עולם האופנה, הפעם בהנהגת הנינה קלייר גולדסמית (המייצרת גם קו משקפי ראייה תחת שמה, שאינו נמכר בישראל). הרטרו לסגנון של שנות ה-60 וה-70 שם גם את הדגמים הקלאסיים של אוליבר גולדסמית במרכז הטרנד, ולצד עיצובים קיצוניים כמו משקפי שמש בצורת פרפר ופירמידה, נוצר ליין החוזר לעיצובים של העשורים ההם.

  (צילום: קית גלסמן)

ליין הווינטג' של המותג משחזר בדיוק דגמים ישנים, אך מיוצר לפי תקני האיכות המעודכנים של היום. כך אפשר ליהנות ממשקפי שמש המדמים בדיוק את אלו שהרכיבו ב-1966, ב-1972 או ב-1974, למשל, רק עם עדשות חדשניות. ובמיוחד בשביל חובבי ההיסטוריה, על כל דגם מוטבע גם התאריך המקורי שבו נוצר העיצוב שלו. אז אם תמיד חלמת להיראות כמו אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאני" – אולי זה צעד בכיוון הנכון.

מחיר: 1,750 שקל.

להשיג ביוסף חבר – אופטיקה בוטיק, שדרות ח"ן 59, תל אביב. טל' 03-5221442.