>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

ניצני החזה המציצים מתחת לשמלת הסריג השחורה שלובש הדוגמן האנדרוגיני אנדריי פז'יק במודעות קמפיין חדשות שהתפרסמו ברחבי העולם, אינם תוצאה של תהליך הורמונלי שעובר הדוגמן הבלונדיני בן ה-20. לאחר שכבר הופיע במודעות הקמפיין של מארק ג'ייקובס וז'אן פול גוטייה, פז'יק מככב עתה בקמפיין חדש לחזיית "מגה פוש-אפ" שמציג בית הכלבו ההולנדי Hema (סוג של המשביר לצרכן ההולנדי). על פי פרסומי החברה, החזייה מגדילה את החזה בשתי מידות קאפ ונמכרת במחיר מצחיק של 20 יורו. בסכום כזה, מי בכלל צריך שתלי סיליקון?

  (צילום: GettyImages)

פז'יק, מהדוגמנים הלוהטים של התקופה, נולד ב-1991 בבוסניה, ועם פרוץ המלחמה נמלט עם משפחתו לסרביה ומאוחר יותר לאוסטרליה. הוא פרץ לתודעת מעצבי האופנה רק ב-2010, אך הספיק כבר להצטלם למגזינים הנחשבים ווג פריז, ווג איטליה, ID ו-Love, ואף לקחת חלק בקמפיינים לקיץ 2011 של ז'אן פול גוטייה והמותג מארק ביי מארק ג'ייקובס. למרות שבאפריל השנה דורג במקום ה-11 ברשימת 50 הדוגמנים המובילים באתר models.com, תחילת דרכו המקצועית לא היתה קלה – רק מעטים הסכימו להעסיק דוגמן שמראהו נשי כל כך. אך אז בחרה עורכת ווג פריז לשעבר קארין רויטפלד, הידועה בחיבתה לשערוריות ודימויים מתעתעים, לצלם אותו בבגדי נשים.

בקמפיין של Hema. מראה נשי מתעתע
בקמפיין של Hema. מראה נשי מתעתע

המראה הגבעולי והעדין של פז'יק זיכה אותו בלא מעט כותרות בעיתונים, ואף קנה לו מקום בתצוגות אופנה לבגדי נשים וגברים כאחד. מגזין הגברים FHM אף לקח את משחקי הג'נדר בנדר צעד נוסף קדימה, ודירג את הדוגמן הצעיר במקום ה-98 ברשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם לשנת 2011. קוראי FHM, אגב, התלהבו פחות מהתרגיל, ותמונתו של פז'יק ירדה מאתר המגזין לאחר שעוררה לא מעט תגובות הומופוביות.

עבור פז'יק שטוח החזה, קמפיין החזיות החדש הוא קפיצה בת שתי דרגות לקאפ B; עבור קהל הלקוחות השמרני של בית הכלבו, ודאי מדובר בטלטלה. בשני המקרים, מדובר בתרגיל יחסי ציבור מבריק ובמקפצה פרסומית לשני הצדדים. שעות ספורות לאחר שהופצו התמונות ברחבי הרשת, הן זכו לפרסום בינלאומי רחב. ג'וזף טני, הסוכן של פז'יק, אמר בשיחה עם הבלוג frockwriter כי "הבחירה בפז'יק היא מהפכנית. מעולם לא נעשה קודם לכן קמפיין הלבשה תחתונה לנשים שצולם על דוגמן".

ההזדהות של פז'יק עם המין הנשי התחילה כבר בילדותו. בראיון שנערך איתו בגיליון ספטמבר של ניו יורק מגזין, שעל שערו כיכב הדוגמן, סיפר כי אהב בגדי נשים כבר מגיל צעיר ובתור ילד העדיף לשחק עם בובות. למרות שחריגותו הקשתה עליו בתחילה, בגיל 13 החליט ללכת עד הסוף עם נטייתו והחל לקנות בגדים בחנויות הלבשה לנשים ואף צבע את שיערו. "כשהתחלתי להתנסות, זה היה כדי לגרום לעצמי אושר, להסתכל במראה ולהיות מרוצה", אמר. "אף פעם לא עשיתי סמים או משהו כזה. זה תמיד היה הרצון להיות יפה, להיות יפהפה כמו שילדה רוצה להרגיש".

שטוח חזה (משמאל), על שער מגזין
שטוח חזה (משמאל), על שער מגזין

עם זאת, כשנשאל פז'יק בראיון לפני כשנה האם ישקול לעבור ניתוח לשינוי מין, ענה ספק בהומור, ספק ברצינות: "אהיה חייב רק אם יציעו לי להיות הדוגמן של ויקטוריה'ס סיקרט. אני לא יכול לדמיין אותי עושה קמפיין כזה באופן אחר".

שלוש מודעות הקמפיין, שהתפרסמו אתמול ברשת, מציגות לנז'רי מבלי לצלם לנז'רי. פז'יק מצולם בשמלת מעטפת עמוקת מחשוף, בשמלת סריג שחורה בעלת שרוולים ארוכים שרצועת החזייה מבצבצת ממנה, ובחולצת סריג אפורה עם חוטי לורקס, בעלת מחשוף מעוגל – באף אחת מהתמונות לא רואים אותו בחזייה בלבד. הבחירה במראה מהוגן ו"סטרייטי", ודאי נועדה כדי לשמור על האיזון הפרובוקטיבי של הקמפיין כלפי הצופה הלא מודע, אך יוצרת בעצם פרובוקציה הפוכה: ההצגה של פז'יק כאישה לכל דבר, מבלי לחשוף ברמז את היותו זכר – כפי שנעשה בקמפיינים קודמים, שבהם צילומים של חזהו החשוף גילו את מינו האמיתי – יש בה כדי לתעתע בקהל הצופים. וזו, בעצם, הפרובוקציה האמיתית.