>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

לסטיילסט גל אפל יש כבר מספיק ביטחון עצמי לצאת מהמאורה המגוננת ולעמוד ברחוב. מה שהחל לפני כשנה כבוטיק קטן, חלק ממועדון "דיזנגוף" (בבעלות השחקנים איתי תורג'מן ואושרי כהן) בכיכר צינה המתפוררת, הפך בשבוע שעבר לבוטיק רחב ידיים ועמוס כל טוב מבחירותיו של הסטייליסט, השוכן במרחק מאה מטרים צפונה. השם נותר זהה: Dust by Gal Apple. כך גם המותגים אותם מציג אפל. אז מה חדש? בעיקר נפח הקולקציות התלויות על הקולבים בחנות.

"אני מרגיש שרכשתי לעצמי מקום ברחוב דיזנגוף", אומר אפל, מהסטייליסטים הבודדים בישראל שהצליחו למנף את עצמם דרך מסך הטלוויזיה, תחילה כמלביש של כוכב נולד ובהמשך ככוכב נולד בפני עצמו, המתהדר בסגנון לבוש מובחן. "עכשיו זה לשחק מול הגדולים. יש מאחוריי עשייה, ועכשיו אני יכול לבנות בוטיק רחב יותר, עם עומק". לדבריו, הקונספט של "חנות בתוך מועדון" הוכיח את עצמו, אך עם יציאת מועדון דיזנגוף לפגרה, התאיידו גם הלקוחות הבליינים.

בחנות החדשה הוא שומר על ההתמקדות בבגדי גברים, המהווים כ-80 אחוז מהמצאי במקום. כל היתר נשים. הבחירה להתחשב גם בבנות המין היפה נבעה כפי הנראה מטעמי סולידריות, משום שקבוצת הפריטים המוצעת לנשים הינה חלשה יותר וממוקדת פחות מזו של הגברים.

פריטים לנשים בחנות של אפל. ''אני עדיין נותן צ'אנס לנשים'' (צילום: דור מלכה)
פריטים לנשים בחנות של אפל. ''אני עדיין נותן צ'אנס לנשים'' (צילום: דור מלכה)

"אני עדיין נותן צ'אנס לנשים", אומר אפל, מבין ומודע לכוחו כקניין וסטייליסט הפונה במובהק לגברים הסובלים מההיצע הדל בישראל. "נכון שיש ואקום מוחלט באופנת גברים בארץ וגם כסטייליסט אני מאוד אוהב להלביש גברים, אבל אני עוד לא אומר נואש, ומנסה לפנות בבוטיק גם לקהל נשי".

אחת הדרכים העקיפות של אפל לפנות אל הקהל הנשי מגיעה מכיוון לא צפוי. העונה הוא חבר לרשת האופנה "קסידי בוטיק", וישמש כפרזנטור נמרץ במודעות הקמפיין של החברה המנומנמת. כמו כן, מתוקף תפקידו כסטייליסט הוא יעניק ללקוחות הרשת ימי סטיילינג מרוכזים, וייקח חלק פעיל בעמוד הפייסבוק של המותג.

שירות דומה הוא יעניק גם ללקוחות הבוטיק העצמאי שלו. "אני לא יודע אם השם גל אפל יביא אנשים", הוא משמיע קול לכאורה מצטנע. "אתה חושב שהם באים בגלל השם? אני מקווה שהם יישארו. היום אני רוצה להתפתח. כל חיי רציתי להיות קניין, והבוטיק הוא רק דריסת רגל שמשלבת בין שתי האהבות הגדולות שלי: קניינות וסטיילינג".

על הקולבים בכניסה לחנות תלויות כחיילים חולצות פולו של המותג פרד פרי, לצד חולצות אריג מכותנה של המותג הבריטי הנחשב בן שרמן, אשר אומנם מיובא ארצה גם על ידי חנויות בלו נייבי, אבל אצל אפל הוא שומר על קו צעיר ואלטרנטיבי יותר, כמו במקרה של יתר המותגים.

''הבוטיק משלב את שתי האהבות הגדולות שלי: קניינות וסטיילינג'' (צילום: דור מלכה)
''הבוטיק משלב את שתי האהבות הגדולות שלי: קניינות וסטיילינג'' (צילום: דור מלכה)

העניין בולט בעיקר בקו החליפות והז'קטים של המותג הגרמני Drykorn for Beautiful People, שמציע אופנת גברים גנדרנית עם הקפדה על חייטות חצופה בעלת אלמנטים גותיים. אפל שולף מהקולב חליפת טוקסידו שחורה מבייבי קורדרוי נעים למגע, המורכבת מז'קט טוקסידו עם דש צווארון רחב מסאטן ומכנסיים תואמים עם פס סאטן מבריק לכל אורכם. פריט מעניין אחר הוא מקטורן קטיפה בצבע חלודה עם בטנת פייזלי ממשי. אם היו בישראל רוקרים אמיתיים - Drykorn היתה כתובתם הקבועה.

ייתכן, אני אומר לו, שמוטב היה לוותר על קבוצת בגדי הנשים לטובת פיתוח קו הגברים, כך שאל מול הקז'ואל שמציעים מותגים כמו פרד פרי ובן שרמן, וחולצות האריג היפות של המותג Xacus (אותן ניתן למצוא גם בבוטיק INN7), יציע הבוטיק גם קו חתרני יותר, לגברים נועזים יותר בלבושם.

אבל אפל חושב אחרת. "אני יושב בדיזנגוף, ואני צריך גם להיות זהיר", הוא מסביר. "אדג'יות זה חשוב, אבל צריך גם להיות מסחרי". בעתיד הוא חולם להתפתח לייבוא מותגים בינלאומיים נוספים, וכן לפתוח חנות למותג בן שרמן. "זה מותג עם גזרות מצוינות, מחירים אטרקטיביים וסטייל משובח. אז למה לא?"

להשיג בדיזנגוף 114, תל אביב. טל' 03-5221987. שעות פתיחה: א'-ה' 20:00-10:00, ו' 15:00-10:00.

הקמפיין של רשת קסידי בוטיק בהשתתפות אפל (צילום: רון קדמי)
הקמפיין של רשת קסידי בוטיק בהשתתפות אפל (צילום: רון קדמי)

השורה התחתונה

מדד האיכות: טוב מאוד. המותגים שאפל מציג תפורים לעילא ועשויים מחומרים איכותיים.

מדד השיק: טוב. הבוטיק יושב על קו התפר בין המסחרי לאדג'י. כמעט כל גבר ימצא בו פריט שיחמיא לו.

למי מתאים: לגברים שלא מפחדים מז'קט קטיפה ולבנות שרוצות סטיילינג אישי מאפל.

כמה להוציא: 800 שקל יספיקו לכם למכנסיים בגזרה ישרה של בן שרמן + טי שירט.