>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

אחרי חודשים של ציפייה, מהמורות ועיכובים, הושק אתמול האתר החדש של טאבי גבינזון – הילדה הבלוגרית שהפכה לאחד מסמליה המובהקים של תעשיית האופנה בעידן האינטרנט. האתר החדש נקרא Rookie (טירון, בתרגום לעברית), שם המרפרר לבלוג האישי המפורסם של גבינזון, Style Rookie, שפתחה כשהיתה בת 11. "רצינו להימנע מהשמות המוזרים ששומעים רק כשהולכים לרופא ומדברים על 'התפתחות'", הסבירה גבינזון בת ה-15 בראיון לאתר MTV.

בתצוגת האופנה של אלכסנדר וואנג, 2010 (צילום: gettyimages)
בתצוגת האופנה של אלכסנדר וואנג, 2010 (צילום: gettyimages)

אתר Rookie החדש פועל כמגזין מקוון עם כתבות בנושאי אופנה וסטייל, ומיועד לנערות מתבגרות. הוא מתעדכן שלוש פעמים ביום, לפי סדר יומם של תלמידי תיכון: אחרי בית הספר, אחרי ארוחת הערב ולפני השינה. בכל חודש יתמקדו תכניו בנושא אחר, כאשר הראשון הוא כמובן "התחלה". "כתבנו הרבה על פעם ראשונה", סיפרה גבינזון באותו ראיון. "מירנדה ג'ולי כתבה על הרגע הפמיניסטי הראשון בחייה, ויש סיפור נוסף שבו אריקה סגוביה צילמה אחיות קטנות וזה מאוד חמוד. מבחינת הפן האסתטי, יש סיפור אופנה על חזרה לבית הספר וצבעי חורף".

על שער מגזין לאב
על שער מגזין לאב

לא מעט תלאות עברו על הפרויקט החדש של גבינזון בתקופת הקמתו. במקור נולד הרעיון כשיתוף פעולה בין גבינזון לעורכת ג'יין פראט, האישה שעומדת מאחורי מגזין הנערות סאסי ושהשיקה את האתר המצליח xo Jane (שנמצא תחת חברת Say Media). גבינזון היתה אמורה להשתלב ב- xo Jane ולספק לו את הנימה הצעירה והבועטת, אך רצונה של הבלוגרית הצעירה בשליטה מלאה גרמו לה להיפרד מהפרויקט ולהקים את Rookie העצמאי, שנפתח בתמיכת ניו יורק מדיה, ספינת האם של ניו יורק מגזין. "לא היתה התפרקות או משהו דומה", אמרה גבינזון ל-MTV. "כשקראתי לג'יין ואמרתי לה שאנחנו לא ממשיכים עם המו"ל של xo Jane, היא היתה לגמרי קול ומבינת עניין. היא אומנם לא יכולה לכתוב לנו, אך היא עדיין המנטורית שלי ועוזרת לי מאוד".

שיער אפור בכניסה לתצוגת האופנה של רודארטה, 2010 (צילום: gettyimages)
שיער אפור בכניסה לתצוגת האופנה של רודארטה, 2010 (צילום: gettyimages)

המעבר של גבינזון מתפקיד של בלוגרית עצמאית וצנועה לעורכת רבת עוצמה מסמן שינוי כללי שעובר הנערה הצעירה בעקבות המעמד המכובד שלו זכתה בעולם האופנה. בתחילת דרכה היא התפרסמה כילדה צנומה וממושקפת, עכברית למראה, עם סגנון לבוש אקלקטי שהורכב מכובעים מוזרים ובגדים גדולים שכמו נלקחו מהארון של סבתא. החיבור שעשתה בבלוג בין אופנה עילית לתרבות הפופ של שנות ה-90 (למרות שהיא עצמה נולדה רק ב-1996) קנה לה מעריצים רבים, וביניהם מעצבות המותג רודארטה, האחיות קייט ולורה מאליווי, שלקחו ממנו השראה לקו שיצרו עבור בית הכלבו טארגט.

מגיעה לפרזנטציה של פטריק ארוול, 2010 (צילום: gettyimages)
מגיעה לפרזנטציה של פטריק ארוול, 2010 (צילום: gettyimages)

במהרה הפכה הילדה הלא מלומדת ליקירת המעצבים, והבלוג שלה זכה במיליוני הקלקות. היא הוזמנה לכל שבועות האופנה, וקיפצה בגמלוניות מתצוגה לתצוגה כשהיא מלווה באביה. גם המראה החיצוני שלה עבר מגוון מהפכים: היא צבעה את שיערה לאפור, לכתמתם ולכחול בוהק.

עם אנה ווינטור. הפכה ליקירת תעשיית האופנה (צילום: gettyimages)
עם אנה ווינטור. הפכה ליקירת תעשיית האופנה (צילום: gettyimages)

כיום בוחרת גבינזון בלוק מעודן יותר. שיערה ארוך וגלי בגוון ג'ינג'י, וגופה – שהתבגר והתעגל מעט – מכוסה בבגדים נשיים בסגנון וינטג', עם קריצות בוהמייניות. אפילו על משקפיה האיקונים ויתרה. "אפשר לקרוא להם סימן ההיכר של טאבי, אבל עליי הם נמאסו", אמרה לניו יורק מגזין. "אני חושבת שאחד מהנושאים העתידיים של האתר יהיה 'טרנספורמציה'. זה כמו מה שכתבתי על צפייה חוזרת בסרט 'ג'ונו': הייתי אובססיבית לגביו, ואז שנאתי אותו בגלל ששנאתי את מי שהייתי – הייתי נבוכה והרגשתי כל כך מטופשת. רק כשצפיתי בו מחדש אחרי שעבר זמן הבנתי שזה סרט טוב, ויכולתי גם להשלים עם מי שהייתי".