>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

לפני ימים ספורים התקיימה פגישה של חברת קסטרו במשרד הפרסום ראובני פרידן, השוכן במרכז תל אביב. הבעלים ומנכ"ל החברה אתי רוטר הגיעה אליה כשהיא מדוושת על אופניים חדשים וממותגים של קסטרו. באיחור אופנתי אחרי בתי אופנה כמו גוצ'י, פנדי ופראדה, בשורת האופניים האופנתיים נוחתת גם בישראל, עם השקת הסדרה של קסטרו, המציעה למפדלים האורבניים את האפשרות להתהדר בדגם מעוצב וטרנדי, בטווח מחירים שמתחיל ב-990 שקל ומסתיים ב-3,490 שקל.

תחת הסלוגן "צאו להפגין אהבה - צאו באופניים", מסר גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, כי "כחלק מהאמירה החברתית עמה יצאנו בקיץ האחרון, בחרנו בקסטרו להתחבר אל פריט הלייף-סטייל האולטימטיבי, המאפשר לחסוך בדלק ולהיפטר מחיפושי החניה המתישים".

החיבור אל העיר הגדולה עומד בבסיסה של חברת קסטרו מאז פתיחת מתחם "קסטרו תל אביב" בחורף 2003, תוך ייצור פעילויות מיוחדות לתושבי העיר ופנייה אל מכתיבי דעה תל אביביים. האופניים החדשים, כך נראה, ישמשו כגלגלי עזר גם בחיבור אל האג'נדה החברתית והאקולוגית הקוראת להחליף את הרכבים באופניים, כצעד בדרך לסביבה נקייה יותר וחסכונית יותר.

האופניים של גוצ'י. קסטרו מצטרפים לטרנד באיחור
האופניים של גוצ'י. קסטרו מצטרפים לטרנד באיחור

חמשת הדגמים החדשים עוצבו בשיתוף פעולה בין יצרן אופניים (בקסטרו לא מוכנים לחשוף את שם היצרן) לסטודיו לתקשורת חזותית של קסטרו. תהליך העבודה ארך כשנה וחצי, תוך מחשבה על עיצוב הדגמים ואבזורם, למשל במקרה של כיסא הניטים בדגם The Hipster, או הסל בסגנון רטרו המעטר את דגם The Sexy. הדגמים כולם עשויים אלומיניום קל, המאפשר נשיאה של האופניים במדרגות היישר הביתה. למתגוררים בקומות גבוהות ללא מעלית, מציעה קסטרו את הדגמים המתקפלים The Hipster ו-The Babe.

לדברי נגה פלוטניק, מנהלת יחסי הציבור של חברת האופנה, החיבור בין המותג לעיר היה צעד מתבקש. "כמו שחשוב לי להתלבש טוב", היא מסבירה, "חשוב לנו כחברת אופנה שגם האופניים עליהם אתה רוכב ייראו טוב". למרות שקולקציית החורף שהושקה לפני כשבועיים בתצוגת ענק לא חשפה דגמים שיהיו נוחים לרכיבה עירונית (ע"ע חצאיות המקסי הארוכות שיתפסו לכן בגלגלים, או חצאיות המידי הצרות שלא ממש יאפשרו לכן לדווש בנחת), מחלקת העיצוב של החברה כן לקחה חלק בסיעור המוחות הסופי, בעיקר בכל הנוגע לאבזור האופניים – פעמון, מדבקות צבעוניות המיועדות להדבקה על האופניים וסלסילות.

דנה פרימן. ''זו הצהרה חברתית ואקולוגית יותר מאשר אופנתית'' (צילום: דודי חסון)
דנה פרימן. ''זו הצהרה חברתית ואקולוגית יותר מאשר אופנתית'' (צילום: דודי חסון)

כחלק מקידום הסדרה פנתה קסטרו אל מספר אושיות תל אביביות מוכרות יותר או פחות: אורלי ויינרמן, דנה פרימן, הדוגמן עידן רול (בן זוגו של הראל סקעת), השחקנים פיני טבגר וסשה דמידוב, איש הטלוויזיה ובמאי התיאטרון ג'ייסון דנינו הולט, הזמרת מיכל שפירא והצמד המוזיקלי כהן את מושון (מיכאל כהן ומיכאל מושונוב). "חלקם חברים, חלקם אנשים שהתאימו ללוק שרצינו לייצג", מסבירה פלוטניק. "אלו אנשים שחיים בתל אביב, מתוך הסצנה".

פרימן, למשל, נוסעת מזה כשנתיים על אופניים. "בגיל 28 קיבלתי במתנה מבן זוגי אסף אמדורסקי זוג אופניים, אז החלטתי ללמוד לרכוב", היא מספרת. "עד אז לא רכבתי על אופניים, וגם רישיון נהיגה אין לי. זה נס שאני בכלל נוהגת. אין לי ראייה מרחבית מי יודע מה, אבל הנסיעה על אופניים חיזקה אצלי את היכולות המוטוריות".

רכיבה על אופניים היא הצהרה אופנתית חדשה?

"צר לי על אותם אנשים שרואים בזה הצהרה אופנתית. זו הצהרה חברתית ואקולוגית יותר מאשר אופנתית. אני מעדיפה אופניים על פני מכוניות. לא בכדי אנשים בערים גדולות כמו ניו יורק או אמסטרדם נוסעים על אופניים. זה מזהם פחות את הסביבה, וגם פותר את בעיית החניה בתל אביב".

סשה דמידוב. ''אלו אנשים שחיים בתל אביב, מתוך הסצנה'' (צילום: דודי חסון)
סשה דמידוב. ''אלו אנשים שחיים בתל אביב, מתוך הסצנה'' (צילום: דודי חסון)

גם אורלי ויינרמן, חברתם של הזוג גבי ואתי רוטר, אומרת דברים דומים על יתרונות הרכיבה בעיר, אלא שבניגוד לשאר המצולמים, היא לא רוכבת על אופניים. "פעם ידעתי לרכוב על אופניים", אומרת ויינרמן, "אבל העדפתי סקייטבורד. נכון מפתיע?"

את האופניים ניתן להזמין מתוך קטלוג בכל סניפי קסטרו, וכן בעמוד הפייסבוק של החברה. האופניים יישלחו אל החנות הקרובה לביתכם או ישירות לביתכם (בהזמנה דרך האינטרנט). הדגמים מוצגים גם בחלק מסניפי קסטרו ברחבי הארץ, והחל מהשבוע יוצגו האופניים מדי שבוע באחת מחנויות החברה במסגרת חנות הפופ-אפ הניידת Rolling Store. תאריכים קרובים: 21.08-04.09, קסטרו נצרת, מתחם ביג; 21.08-10.09, קסטרו נהריה; 21.08-04.09, קסטרו סניף מעלה אדומים.