רק מעטים כבר שמעו על המותג סי סניור, מותג ההלבשה התחתונה שעושה בימים אלו את צעדיו הראשונים. סי סניור – מותג ישראלי נדיר בתחום שנשלט כמעט כולו על ידי מותגים מיובאים – שייך לדריה קרסנוב, 32, שעיצבה תלבושות לתיאטרון ועבדה אצל מעצבי אופנה שונים עד שהחליטה לצאת לדרך עצמאית. היא החלה לאט, בעיצוב פריטים בודדים, עד שהצליחה ליצור שפה עיצובית ייחודית משלה. הקיץ נחשפת הקולקציה הראשונה שלה.

למרות שפריטי ההלבשה התחתונה של סי סניור משלבים גזרה מושלמת עם איכות ראויה לשבח, קרסנוב הגיעה לעיצוב אופנה ללא לימודים אקדמיים (היא בוגרת המחלקה לאיור בוויטל). על כך היא מפצה בתעוזה ופרפקציוניזם מרשימים. "עוד לא מצאתי את התופרת הביתית שתענה על כל הדרישות שלי", היא מסבירה. "לכן אני תופרת הכול לבד בבית שלי". מרבית הקולקציה של סי סניור עשויה מבדי תחרה צרפתית, שאותם היא קונה דרך יבואן מקומי. החזיות נמנעות מריפוד ומברזלים, אך גזרתן יכולה לתמוך בחזה עד מידה D. לבעלות חזה גדול יותר היא מציעה חזייה מרשת פאוארנט (של מחטבים) עדינה אך תומכת. בעתיד הקרוב, מבטיחה קרסנוב, היא תיצור גם פריטים ממשי ומסאטן ותוסיף קו של חזיות עם ברזלים.

איך התגלגלת לתחום ההלבשה התחתונה?

"חברה מלונדון הציעה לי להקים ביחד מותג להלבשה תחתונה. עיצבנו פריטים לא קונבנציונליים, והם הצליחו ואפילו משמשים לי השראה עד היום. יחד עם זאת, רציתי לעצב קו הלבשה תחתונה נשית ולבישה ולכן החלטתי להמשיך לבד".

  (צילום: גל אלי)

חלוצת החזיות

אנחנו נפגשות בחנות סיפורי תחרה בתל אביב. הפריטים של קרסנוב בולטים מיד לעין, למרות שבחנות גם מותגי ייבוא רבים. בעלת החנות רגינה פוטשניק ממהרת להוסיף תשבחות ומספרת כי בנות רבות כבר הפכו למעריצות המותג, כולל סלבריטאיות כמו עדי אשכנזי, יאנה גור, דנה פרידר וימית סול.

הקולקציה החדשה כוללת חמישה דגמי חזיות, שכל אחד מהם מגיע בכמה וריאציות של כתפיות ובשלל צבעים. גם התחתונים מעוצבים במגוון גזרות עם דגש על חוטיני וברזילאי לצד מעט טנגה ודגם אחד של בוקסר מתחרה. "אני משתדלת להימנע מהמראה הזנותי והולכת על הכיוון הנשי עם תוספות של אלמנטים מפנקים כמו פפיונים", אומרת קרסנוב. הצבעוניות ענפה וכוללת גוון בננה מוצלח במיוחד, טורקיז, שחור, לבן, ורוד וניוד. את הקולקציה משלימים קומבינזונים מסאטן עם גימורי תחרה. דגם אחר של בייבי דול עם חזיית משולשים כבר הוכרז כ"בסט סלר", והוא נחטף ברגע שהוא מגיע לחנות – בעיקר כמתנה לכלות. לאחרונה עיצבה קרסנוב גם בגד ים העשוי משני בדים, כך שניתן ללבוש אותו משני צדדיו. הסגנון נשי מאוד, אך מצליח שלא ליפול למלכודת הרטרו האופיינית להלבשה תחתונה מתחרה.

  (צילום: גל אלי)

מהיכן את שואבת השראה?

"אני מתייחסת להיסטוריה של הלבוש, לאמנות, לטבע ולמוזיקה. בחורף הקרוב יהיו גם פריטים שבעיצובם שאבתי השראה ממצרים העתיקה ומזרם האר-דקו".

את מכירה מעצבים ישראלים אחרים בתחום ההלבשה התחתונה?

"נראה לי שאני חלוצה בארץ בתחום ההלבשה התחתונה, ואני מקבלת מכך המון סיפוק".

ואכן, באופן מפתיע יש בארץ רק מעצבים צעירים מעטים המתעסקים בהלבשה תחתונה – זאת בניגוד לריבוי החברות הישראליות שמתמחות בתחום ואף מייצאות בהצלחה לחו"ל. אפילו סצנת המעצבים הפורחת של השנים האחרונות, שכוללת מעצבי אקססוריז, תיקים, נעליים וכמובן בגדים, לא מצליחה לחדור לתחום התחתונים.

מדוע, לדעתך, אין כמעט מעצבים עצמאיים של הלבשה תחתונה בישראל?

"מאוד קשה לשרוד בארץ. עסקים קטנים לא נתמכים והרבה מהם לא מצליחים לשרוד. בנוסף, פעם היו הרבה מעצבים והיו חומרי גלם. עכשיו מאוד קשה למצוא. אני מסתובבת שעות בחיפושים אחר קרסים ואלמנטים מתאימים. אני חושבת שאנחנו לא ממש מעצמה של הלבשה תחתונה. חברות ישראליות כמו דלתא מעצבות חזיות עם קאפ קשיח והמראה הכללי הוא מאוד קז'ואל. אבל יש זרם שלם של בנות שמחפשות הלבשה תחתונה אלטרנטיבית, פריטים מיוחדים ונוחים".

  (צילום: גל אלי)

יש אהבה, אבל אין מודעות

קרסנוב מסבירה שהיא רוצה לשנות את הרחוב הישראלי. בחלומה הנשים המקומיות יעטו פריטי הלבשה תחתונה באותה חדווה שהן עונדות תכשיטים. "אני מסתובבת ברחוב ורואה בנות עם חזייה קרועה מציצה מתחת לבגדים", היא אומרת. "יש אהבה לנושא, אך חסרה המודעות".

ועדיין יש לך תחרות קשה מאוד בתחום. מה המסר הייחודי שלך כמעצבת?

"מאוד חשוב לי שאישה תרגיש נשית ולא תרגיש שהיא צריכה להסתיר את החזה מאחורי חזייה בצבע גוף. שהיא תוכל ליהנות מחזיות צבעוניות. זה פריט שצריך להיות מינימליסטי כך שבקושי מרגישים אותו על הגוף, אך שגם יפנק ויחזק את מצב הרוח והביטחון העצמי. אני מנסה לספק אלטרנטיבה לנישה חסרה".

מחירים: חזיות 398-339 שקל, תחתונים 219-169 שקל, קומבינזונים 560-450 שקל, בגדי ים 725-699 שקל.

להשיג בסיפורי תחרה, בזל 2, תל אביב.