זה היה רק עניין של זמן עד שההסברה הישראלית, אם יש דבר כזה בכלל, תתלבש גם על תחום האופנה. אחרי הכול, היש קמפיין אפקטיבי יותר מזה הנישא על גופם של אנשים שמסתובבים איתו בראש חוצות? בימים אלו משיקה העמותה החברתית Nu Campaign קולקציית חולצות טי שמטרתה "חינוך והסברה למען ישראל בכל העולם", כדברי מנכ"ל העמותה דויד קרמר.
Nu campaign, עמותה המתפקדת גם כמותג טי שירטים, הוקמה בשנת 2009 על ידי קרמר, יהודי דרום אפריקאי שעלה ארצה לפני כעשור. מטרת העמותה היא הפצת רעיונות של עמותות לקידום והסברה חברתית ישראלית בתבל באמצעות חולצות טי. חלק מן ההכנסות ממכירת החולצות עובר היישר לאותן עמותות. "אנחנו מקפידים על עמותות הפועלות רק בישראל, ארגונים שיש בהם מסר אנושי ופרו-ישראלי", מסביר קרמר, שישתתף בשבוע הבא בוועידה השנתית של ארגון ROI, מיסודה של המיליארדרית היהודייה לין שוסטרמן, התומך ביזמים יהודים צעירים מהעולם המובילים פרויקטים בעלי אוריינטציה חברתית.
החולצה הבולטת ביותר בקולקציה היא The Shark and The Fish, שנוצרה כמחווה לסיפור "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה", שנכתב על ידי גלעד שליט כשהיה ילד בן 11. הסיפור הוא על מפגש בין דג וכריש צעירים, המחליטים להיות ידידים למרות המתח והיריבות וכנגד כל הסיכויים. החולצה נושאת הדפס של כריש שחור ששיניו חשופות ומולו דג ים קטן בצבע טורקיז. "אני לא נכנס לשאלת השחרור של גלעד, אלא בא ומספר את הסיפור האנושי", משיב קרמר בהתפתלות לשאלה האם מובלעת בחולצה גם אג'נדה פוליטית מזוהה.
בין הדוגמאות הרבות באתר החברה ניתן למצוא סדרה של חולצות לקידום עמותות. למשל, חולצה עם ההדפס What's Yours Is Mine, התומכת בארגון Geomine המפנה מוקשים שנותרו מן המלחמה, עם הדפס מחוכם של משחק המחשב הפופולרי משנות ה-90 "שולה המוקשים"; Hearts in America, ארגון התורם טכנולוגיות ישראליות לכפרים באפריקה, הוא סלוגן נוסף המלווה בהדפס של יבשת אפריקה בצורת מנורה מוארת; וחולצה אחרת היא פרי שיתוף פעולה בין זמר ההיפ הופ החרדי מתיסיהו לארגון ICTP הפועל לשיקום האיטי. גם הזמיר עידן רייכל מככב על חולצות המותג, מכיוון שהוא מפיץ את המסר האנושי של ישראל. נו, טוב.