"זו הולכת להיות התצוגה הראשונה בעולם שבה מוציאים יש מאין", אומרת טובל'ה מאחורי הקלעים, רגעים ספורים לפני תחילת תצוגת האופנה המשותפת שלה ושל בתה נעמה חסין. "התכתבנו עם פאייטים, חומר שתמיד נחשב זול בעיני אנשים, ונתנו לו טוויסט אורבני ספורטיבי. זה הכי יוקרתי, אבל מחומר שלא עולה מיליונים. הורדתי את כל הסברובסקי - אני לא יכולה לשמוע יותר את המילה הזאת, זה יקר כמו יהלומים והתוצרת שלו כמו מסין".
בעוד טובל'ה נרגעת איתנו, נעמה חסין מנהלת ביד רמה את הלבשת הדוגמניות. אבל תוך רגע ניגשת דפנה דה גרוט אל טובל'ה בשאלה: לא עדיף שהשפתון יהיה סגול ולא אדום? "סגול, בהחלט", פוסקת המעצבת, ומסבירה לנו: "לקחתי את הסטיילינג מהאולימפיאדות ביוון, שם תמיד עשו צמות בשיער והלכו עם טוגות. את הטוגות השארתי לששון קדם, שהתצוגה שלו ריגשה אותי כי יש לו כתב יד מאוד מזוהה - לא כמו תצוגות אחרות היום, שלא הבנתי מי זה מה. כמו רזיאלה, שנראתה לי פתאום כמו גדעון אוברזון".
כמה דקות אחר כך, והדוגמניות של טובל'ה ונעמה חסין עולות על המסלול. אבל למרות על הפאייטים והנוצצים, אין ספק שהשואו הכי גדול בתצוגה של טובל'ה ונעמה חסין הוא טובל'ה עצמה.
נקודות האור
הנעורים. התצוגה של טובל'ה ונעמה חסין נפתחה בשקופית עם הכיתוב "ט' הגדולה מכולם", והוכיחה כי לטוב ולרע, אף אחד לא יוכל לקחת מהמעצבת הוותיקה את האנרגיות המתפרצות שלה ואת היצירתיות שפרסמה אותה והפכה אותה למעצבת מוערכת. התצוגה קרצה למראה ילדותי - ולא רק כשילדות בבגדי המעצבות עלו על המסלול. הגזרות, הצמות בשיער והפוזות של הדוגמניות הזכירו לכל מי שהעז לשכוח שטובל'ה יש רק אחת.
הספורטיביות הנוצצת. הניסיון לקחת את בד הפאייטים הצעקני ולהפוך אותו לפריטים ספורטיביים כגון אימוניות, גופיות ושמלות טניס, יצר כמה פריטים ייחודיים ומקוריים במיוחד. אומנם לא כל הדגמים בקולקציה הצליחו לתרגם את ההשראה הזו לבגדים אלגנטיים, אך המוצלחים בהם הוכיחו כי השילוב הלא שגרתי בהחלט יכול לשדרג את הבד המושמץ.
נקודות החושך
פיזור הדעת. הבעיה הגדולה ביותר בתצוגת האופנה של טובל'ה ונעמה חסין לא היתה דגם כזה או אחר, אלא חוסר מיקוד שיצר תצוגה לא אחידה ולא קוהרנטית. בעוד ברגע אחד הרגשנו כי אנחנו צופים בתצוגת בגדי ספורט משודרגים, ברגע אחר הוצגו לפנינו גלביות מדבריות נאות. רעיונות טובים ופחות טובים צעדו זה לצד זה, ללא סלקציה של ממש. למרות שבכל אחד מהקווים השונים באופיים שראינו היו דגמים יפים, כתצוגה אחת זה בעיקר הותיר תחושת בלבול.
ההגזמה. למרות איפור ושיער מדויקים, בחירת שילובי הבגדים השונים והנעליים של הדוגמניות יצרו עומס ויזואלי לא חינני. אין צורך להציג שמלת פאייטים עם מגפי פאייטים גבוהים כדי להעביר את המסר הנוצץ. במקרים שבהם הוחלט למתן את כמות האלמנטים הזוהרים בתלבושת אחת, התוצאה היתה קלילה ונעימה לעין הרבה יותר.
הדס שואף