>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
ביום ראשון השבוע קטפה הזמרת הבריטית אדל שישה פרסי גראמי על אלבומה החשוב 21, שראה אור לפני כשנה ונמכר בלמעלה מ-13 מיליון עותקים ברחבי העולם. בתזמון של כבוד השמור בעיקר לכוכבות כמו מדונה או ביונסה, הופץ באותו יום גיליון מרץ של מגזין ווג אמריקה שעל שערו מתנוססת הזמרת המוכרת, במראה קצת פחות מוכר – הפנים היפות עדיין שם, אבל קשה להתעלם מהיעלמותם של סנטימטרים משמעותיים בהיקפים הדשנים שמזוהים עם הכוכבת העסיסית.
לבושה שמלת תחרה שחורה המבליטה מותניים צרים, אדל נראית על השער כמו אחרי דיאטה רצחנית ואימוני כושר מפרכים. השאלה מתי הספיקה אדל לשנות גזרה, זכתה לתשובה מאכזבת בצפייה בטקס הגראמי שהתקיים השבוע בבריטניה – לא דיאטה, לא ספורט ואפילו לא המחוך המהודק עשו את העבודה, אלא מחלקת הפוטושופ של המגזין, שעבדה שעות נוספות כדי להצר את מותניה של הזמרת בת ה-23 ולגזור מעט גם מהידיים השמנמנות שאחזו בפסלוני הזהב.
השער החדש של ווג מגיע לאחר שבוע שבו שוב עלתה סוגיית המשקל של אדל לכותרות. בראיון לעיתון הצרפתי מטרו, חינמון המופץ ברכבת התחתית של פריז, טען קיסר האופנה קרל לגרפלד כי לאדל יש אומנם פנים יפות, אך לטעמו היא שמנה מדי.
המעריצים תקפו, התקשורת חגגה וגם אדל עצמה לא שתקה: "מעולם לא רציתי להיראות כמו דוגמנית על שער של מגזין", אמרה בראיון למגזין People, רגע לפני שהשער המדובר ראה אור. "אני מאוד גאה לייצג את האישה הממוצעת. אני רואה אנשים שחיים את חייהם לפי חוקים נוקשים ורוצים להיות רזים יותר או עם חזה גדול יותר, וזה משפיע על חייהם לרעה. אצלי זה מעולם לא היה כזה אישו. אולי כי אני לא מסתובבת עם אנשים נוראיים שעושים מהמראה שלי עניין כל כך חשוב".
בצעד מפתיע ונדיר לגביו, בחר לגרפלד להתנצל. בהודעה ששחרר המעצב לעיתונות ימים ספורים לאחר פרסום הראיון במטרו, טען כי דבריו הוצאו מהקשרם, וכי אמירותיו כוונו אל הזמרת לנה דל ריי, שעליה אמר באותו ראיון כי אצלה אי אפשר לדעת מה אמיתי ומה עשוי מסיליקון. "אדל היא הזמרת המועדפת עליי ואני מעריץ גדול שלה", אמר לגרפלד בהודעה. "לפני עשור איבדתי 30 קילו ממשקלי, ואני עדיין שומר על משקל מאוזן. אני יודע כיצד זה מרגיש כאשר העיתונות מתאכזרת אליך בגלל המראה שלך. אדל היא נערה יפה. היא הטובה מכולם. ואני כבר לא יכול להמתין לצאת אלבומה החדש".
הכתבה בווג מגיעה חמישה חודשים בלבד לאחר הופעתה של אדל על שערו של הווג הבריטי, וכן על שעריהם של מגזינים חשובים אחרים כמו ג'נטלוומן, גלאמור ורולינג סטון. היה זה רק עניין של זמן עד שהיא תשכנע את העורכת אנה ווינטור להציב אותה על שער ה-Power Issue, כאחת הנשים החזקות בתעשיית הבידור והמוזיקה. לפני כשנה היתה זו ליידי גאגא שכיכבה על שערו של אותו "גיליון כוח", ושנה קודם לכן, השחקנית טינה פיי.
בראיון לווג מספרת אדל בפעם הראשונה כיצד החלימה מהניתוח שעברה בתחילת נובמבר לשיקום מיתרי הקול שלה, ועל DVD חדש שצילמה בתחילת סיבוב ההופעות שלה, שהעבודה עליו הופסקה לאחר ארבעה חודשים בשל מחלתה. אולם על רקע הכנות והפתיחות שמגלה אדל בכל הנוגע למצבה הבריאותי, בולט במיוחד בראיון היעדר ההתייחסות למידותיה הנדיבות - עובדה שהפכה בתוך זמן קצר לאייקון של נשים גדולות מסביב לעולם. אם מוסיפים לכך את התמונות המרוטשות שמלוות את הכתבה, קשה שלא לחשוד בחברי המערכת - ואולי באדל עצמה - בניסיון להעלים מהקוראים את אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הכוכבת – מלבד כשרונה המוזיקלי כמובן.
אומנם בשנה האחרונה השילה אדל לא מעט קילוגרמים ממשקלה, אך המרחק בין המציאות לעמודי הכרומו רחוק מלהיות אמין. קיבלנו את אדל בעטיפת צלופן מרשרשת ואופנתית מתמיד, אבל החיתוך בבשר החי וההתעקשות להציג אותה כרזה יותר למרות המראה המלא שהיא מייצגת, עומדים בסתירה גמורה לקונספט שלשמו נבחרה לככב על השער, ככוכבת חזקה שגאה במה שיש לה להציע לעולם, כולל מידותיה הנדיבות.