>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

בעוד מעצבי הבגדים והנעליים בישראל נמצאים לרוב במלחמת הישרדות יומיומית ומתישה, ומתקשים עדיין ליישר קו עם רמת האיכות וההיצע שמגיעים מחו"ל, מסתמן כי דווקא בתחום עיצוב התיקים בולטים מאוד הכישרונות הישראלים הצעירים. לשמות ותיקים כדניאלה להבי, טס וכיסים, מצטרפים עכשיו שלל מעצבי תיקים חדשים, המוכיחים שאינם נופלים מהקולגות שלהם בחו"ל, ולעתים אף מתעלים עליהם. נראה כי בתחום התיקים מצליחים המעצבים הישראלים לשלב ראייה עיצובית רעננה, איכות של חומרי גלם ומוצר סופי הפונה לקהל המקומי, ואפילו לחו"ל. מתוך ההיצע הנוכחי, בחרנו חמישה מעצבי תיקים צעירים ומבטיחים במיוחד, שכדאי מאוד להכיר.

מתוך הקולקציה של עינת סקלסקי (צילום: קית גלסמן)
מתוך הקולקציה של עינת סקלסקי (צילום: קית גלסמן)

עינת סקלסקי

מי: עינת סקלסקי, בוגרת שנקר משנת 2005 ובעלת תואר שני בעיצוב אביזרים מקריאטיב אקדמי במילאנו.

מה בקולקציה: שתי קולקציות בשנה, קיץ וחורף, כאשר בכל אחת כ-30 דגמים, כולל אביזרים כמו חגורות וארנקים.

החומרים: עורות בטיפולים שונים.

ההשראות: "אני מתחברת לחומר. בהתחלה אני מוצאת את העורות, ואז אני מתחילה לשחק. אני לא מתחילה דרך סקיצות, כי העור נותן לי השראה".

בשורה אופנתית: "השילוב בין תיקים מודרניים יומיומיים לעבודות יד וטכניקות מסורתיות. יש גם אלמנטים אתניים שאני שואבת מתרבויות בעולם, כמו הפרנזים בסגנון אינדיאני".

לקוחות: "נשים בגילאי 65-25, שמחפשות אמירה ולא רק תיק קלאסי רגיל. אני מאמינה שהתיקים שלי פונים לנשים עצמתיות עם נוכחות".

מחירים: 2,000-500 שקל.

להשיג: בסטודיו של המעצבת, אבולעפיה 19, תל אביב; ברשת סאקס וברשת דנה אשכנזי.

מתוך הקולקציה של עינת סקלסקי (צילום: ראובן כהן)
מתוך הקולקציה של עינת סקלסקי (צילום: ראובן כהן)

Hilla Toledano

מי: הילה טולדנו, שהחלה לעצב לפני כשלוש שנים, חברה לבית מלאכה בדרום העיר ומאז עובדת בשיתוף פעולה איתו. בימים אלו היא משיקה קולקציה שלישית.

מה בקולקציה: 17 דגמים של תיקי ערב, תיקים לאייפד, תיקי עבודה עם מקום ללפטופ, תיקי איפור ועוד. בכל תיק יש מחזיק מפתחות תואם שנתלה בתוך התיק, וחלק מרצועות הנשיאה של התיקים יכולות להפוך לשרשראות עצמאיות.

החומרים: עור ואביזרים המצופים בזהב 24 קראט.

ההשראות: "אני מסתובבת הרבה ושואבת השראה מהמון מקומות, כמו גם ממוזיקה ומסגנון החיים שלי שמשתנה כל הזמן".

בשורה אופנתית: "אני מייצרת אמירה אירופאית יוקרתית בשילוב סגנון רחוב ישראלי, ועובדת קשה כדי שהאיכות לא תיפול מזו של מותגים בינלאומיים. אביזרי הזהב משדרגים מאוד את האפיל".

לקוחות: "מגיל 17 ועד 50. התיקים מתאימים לכל מי שמבינה עניין ומוכנה להשקיע באקססורי על אופנתי שישרוד זמן רב".

מחירים: 2,380-440 שקל.

להשיג: ברשת רזילי ובבוטיקים דה בראנץ', מווילה, צ'וצ'ה, מייקלוזט, ברנדיס ובלוק 190.

מתוך הקולקציה של מדוזה (צילום: גיא גלעד)
מתוך הקולקציה של מדוזה (צילום: גיא גלעד)

Lady Bird

מי: אביגיל פנט, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ואמנות, ובוגרת מגמת עיצוב אביזרים ב־IED – המוסד לעיצוב בינלאומי במילאנו. בשנת 2010 הקימה מותג עצמאי ובימים אלו היא משיקה רשמית את הקולקציה הראשונה שלה.

מה בקולקציה: תשעה דגמים הנושאים את שמותיהן של נשים שפגשה המעצבת ואשר הותירו בה את רישומן.

החומרים: עור.

ההשראות: "במסעותיי במפעלים השונים אני מוצאת את העורות ש'עושים לי משהו מבפנים', דרך המגע שלהם, הטקסטורה או הצבע. כשהחומר בידי, אני משחקת איתו כדי להכיר את האופי הייחודי שלו ומשם מגיע עיצוב התיק".

בשורה אופנתית: "אני חושבת שמה שבאמת מאפיין את האופנה המקומית הוא נטייה לפשטות וניקיון. אני מקווה שאני יוצרת עיצוב טוב, שמבחינים בו, שמתבלט בשטח, שנאמן לעצמו (ולי), אך עדיין משתלב בסגנון מינימליסטי ונקי. האתגר הוא לחדש ולהפתיע דווקא בעיצוב שלא משתלט".

לקוחות: "מהלקוחות שפגשתי נראה כי טווח הגילאים מאוד רחב, מ-20 ועד 70 בערך. אני חושבת שאישה בכל גיל יכולה למצוא את עצמה עם תיק של Lady Bird".

מחירים: 990-370 שקל.

להשיג: ברשת מאיו ובבוטיקים עלמה, בנקר, פל תיקים, בוטיק 5, סופיה ירושלים ובחנות מוזיאון ארץ ישראל.

קולקציית הקפסולה של קולקט. ''הבשורה היא במינונים בין המסחריות לבין האמירה האישית שלנו'' (צילום: קית גלסמן)
קולקציית הקפסולה של קולקט. ''הבשורה היא במינונים בין המסחריות לבין האמירה האישית שלנו'' (צילום: קית גלסמן)

Collecte

מי: אסף שם-טוב, בוגר מצטיין של שנקר משנת 2003, ובת זוגו טל דרורי, בוגרת שנקר משנת 2009, חברו יחד והקימו את המותג Collecte לפני כשנה.

מה בקולקציה: כ-12 דגמים של תיקי יום וערב לנשים, לצד קולקציית קפסולה שחורה מעור בעיצובים לא שגרתיים.

החומרים: עורות עם אביזרים ממתכת מאיטליה וישראל.

ההשראות: "המטען האישי של כל אחד מאיתנו, וקופסה שאליה אנחנו מכניסים תמונות, חפצים וכל דבר שמפרה אותנו. בשלב הבא אנחנו מחפשים חומרים ומציירים סקיצות של התיקים".

בשורה אופנתית: "הבשורה שלנו היא במינונים בין המסחריות לבין האמירה האישית שלנו. אנחנו לא מחפשים רק למכור תיקים, אלא להעביר את המהות שלנו כמעצבים ויוצרים ייחודיים. ואף פעם לא מפחדים להעז".

לקוחות: "ככל שהמותג מתקדם, אנחנו רואים עד כמה הלקוחות שלנו ורסטיליות ושונות זו מזו".

מחירים: 1,600-400 שקל.

להשיג: בסטודיו (בתיאום מראש בטל' 077-5749248, 052-4881090), בקטלוג של Xnet, ברשתות מאיו, רזילי ופל תיקים.

מתוך הקולקציה של מדוזה (צילום: עומר מסינגר)
מתוך הקולקציה של מדוזה (צילום: עומר מסינגר)

מדוזה

מי: גילי רוזין ועדי זינגפר, בוגרות המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, השיקו את המותג בשנת 2009. בימים אלו הן נוסעות להשתתף בתערוכת Bread & Butter במתחם ה-Treasury.

מה בקולקציה: שני קווים: מדוזה לנשים, שבו תיקים, תיקי ערב, ארנקים, תכשיטים וליין פרימיום של תכשיטי מתכת; ומדוזו – קו תיקי יוניסקס שבו תיקי מזוודה מרובעים ותיקים ללפטופ.

החומרים: פיתוח של פלסטיק בהטבעות חום בשילוב עם דמוי עור ופלסטיקים המגיעים מריפוד של מכוניות.

ההשראות: "בקו מדוזה ההשראות הן מעולם המים, מהצורות האמורפיות ומצבעוניות חזקה. בקו מדוזו הנטייה היא להטבעות גרפיות ולצורות גיאומטריות".

בשורה אופנתית: "רצינו לבנות מותג עם סיפור. חשוב לנו להביא משהו חדש בתחום הטכנולוגי ולשלב אותו עם עיצוב הנשען של קווים קלאסיים. לשמור על איכות גבוהה לאורך כל התהליך ולייצר ורסיות חדשות ומקוריות לעיצוב מוכר".

לקוחות: "הלקוחה שלנו משתנה מדגם לדגם. היא יכולה להיות צעירה בת 20, אשת עסקים בת 45 שמחפשת תיק עם אמירה ואפילו סבתא שרוצה קלאץ' מיוחד".

מחירים: 1,200-279 שקל.

להשיג: בחנות מדוזה, דיזנגוף 110, בחצר, תל אביב. שעות פתיחה: א', ג', ה' – בתיאום מראש; ב', ד' 18:30-10:30; ו' 15:00-10:00; ובחנויות רשת סטורי, סוהו ומוזיאון ארץ ישראל. לרשימת החנויות המלאה, לחצו כאן.