קניון מגדלי תל אביב שבשכונת נחלת יצחק בתל אביב מסתמן לאחרונה כמוקד עלייה לרגל לאנשים בעלי מידות גוף החורגות מהממוצע. הם לא מגיעים בגלל התקרות הגבוהות, אלא בשל מגוון החנויות הפונות לאנשים במידות בגדים ונעליים מחוץ לגבולות הנורמה. לאחרונה הושקה במקום חנות אופנת הנשים מרלין, המציעה מותגי אופנה אמריקאיים לנשים במידות גדולות – אחות צעירה לבוטיק Tall Men בבעלותם של בני הזוג מיכה ודקלה פוקס.
מיכה, בחור המתנשא לגובה של 2.04 מטר, פתח לפני כחמש שנים את Tall Men. כיום הוא מחזיק חנות נוספת בברוקלין, שתי חנויות בקרואטיה ואחת בבוסניה, המתמקדות במותגים אמריקאיים כמו קלווין קליין, ראלף לורן, טומי הילפיגר, שון ג'ון (המותג של הראפר פי דאדי), ליווי'ס, לי ומותגים נוספים – לגבוהים ולנמוכים. אלו גם מיובאים באופן אישי על ידי בני הזוג לחנות החדשה, שמספקת לראשונה בארץ מותגים ברמת ביניים לנשים במידות 60-42.
"תחום המידות הגדולות בישראל לא מפותח כמו בארצות הברית", אומר מיכה. "מספיק שאחוז אחד מהאוכלוסייה שם יצרוך מידות גדולות וזה כבר כלכלי. אנחנו מציעים ייבוא של מותגים, למי שלא מחפשת או מוצאת את עצמה במותגים הישראליים". הבחירה בייבוא מארצות הברית (ללא פערי תיווך של הסוכנים המקומיים, שאינם מייבאים כלל את קו המידות הגדולות) מאפשר יכולת תמרון גבוהה בגזרות, סוגי בדים וסגנונות לבוש. אם עד כה נאלצה הלקוחה הישראלית להסתפק בשתי רשתות אופנה מרכזיות ובבוטיקים ספורים המציעים לה טוניקות ש"מסתירות את הבטן", במרלין מספקים פריטים בגזרות מתוחכמות ובבדים איכותיים שלא תמצאו אצל המתחרים.
למשל, הפתרונות שמציעה חברת Dockers בקו המכנסיים. בכל אחד מהדגמים מורכבת בקו המותניים, בנוסף לכפתרה הרגילה, גם חגורת גומי אלסטית, המאפשרת התאמה מושלמת יותר למבנה הגוף של הלקוחה. מכנסי הג'ינס של Lee, מציינת החברה, "מרזים" ו"אורזים" את הישבן. בחינה של הגזרה מגלה כי המכנסיים, שחלקם האחורי העליון גבוה יותר מהקדמי, יוצרים אשליה של קימור בגב, וכך מעניקים מראה של ישבן חטוב יותר. מה אתם יודעים.
עוד בחנות: פריטים מקולקציית הקיץ של Lauren – קו הנשים של ראלף לורן עד מידה XXXL, המותאם למי שמחפשת פריטים בסגנון פרפי כמו חולצות כותנה מחויטות בדוגמת פסים עם צווארון ז'אבו, או שמלת ויסקוזה עם מחשוף וי לא עמוק במיוחד, שיתאימו ליום ולערב. פריטי קז'ואל יפים ניתן ללקט בקו CK של קלווין קליין: טוניקה רחבה בגזרת פרפר עם הדפס צבעוני בדוגמת איקט (אריג פופולרי ממרכז אסיה) שעבר צביעת טאי דאי, או שמלת מקסי בהדפס דומה, עם גב חשוף וכתפיות קלועות. ממש כמו לרזות, רק במידה גדולה. עם זאת, הקולקציה של שון ג'ון הורסת את התמהיל בחנות. קו העיצוב של המותג מיושן, הדפסיו כעורים, והוא פופולרי בעיקר בקרב אפרו-אמריקאיות גדולות שיושבות בקהל של תוכניות האירוח.
המגוון שמציע הבוטיק רחב, אך עדיין כדאי להרחיב את קבוצת בגדי הקז'ואל גם לקו ערב, אולי המכשלה הגדולה ביותר של נשים במידות גדולות. את המותגים כבר יש, עכשיו רק נותר לעשות קניינות מקיפה יותר. כמו כן, הייבוא האישי מאפשר לחנות להציע מחירים נוחים. מכנסי ג'ינס של Lee, למשל, נמכרים ב- 320 שקל, בעבור גופיית משי עם הדפס פרחים בגווני כחול ותכלת של טומי הילפיגר תשלמו 400 שקל, ועל חולצת פסים מחמיאה מכותנה של CK תשלמו 380 שקל. לא זול, אבל בהחלט סביר בהתחשב בהיצע המוגבל בתחום.
מחירים: חולצות 650-150 שקל, חצאיות 660-320 שקל, מכנסיים 800-320 שקל, שמלות 1,200-250 שקל.
מרלין. מגדלי תל אביב, נחלת יצחק 18, תל אביב, טל' 03-6034747.
השורה התחתונה
מדד האיכות: טוב. חלק גדול מהמותגים נמנה על הזן האיכותי ביותר ולכן בחנות ניתן למצוא רמת תפירה גבוהה.
מדד השיק: בינוני. אם לוקחים בחשבון את המגבלה של בגדים במידות גדולות, תהליך הקניינות הוא טוב, אבל עדיין נדרשת עין מיומנת יותר כדי להימנע מאוסף קלישאות כמו החולצות המודפסות של שון ג'ון או הג'ינסים עם הקרעים של ליווי'ס.
למי מתאים: לנשים מלאות ומעלה, מן הסתם, שנואשו מההיצע ברשתות המקומיות למידות גדולות.
כמה להוציא: 1,000 שקל יוציאו אתכן מהחנות עם שני פריטים לפחות.