השוואת מחירים היא אמנות בפני עצמה. כולם זוכרים את קרב העגלות בין רשתות השיווק למזון, כשכל אחת התהדרה בסל המצרכים הזול ביותר, ובפועל מאחורי הפרסומות היקרות הללו (המתגלגלות בסופו של דבר מכיס הצרכנים), יושב פאנל של חשבים ויועצים שבחנו היטב את מחירי המתחרים ובנו בקפידה את הסל שבו הרשת שלהם תזכה.

תזכורת: היזהרו ממותגים (צילום: shutterstock)
תזכורת: היזהרו ממותגים (צילום: shutterstock)

את הרשימה שלנו, שהצגנו לפני שבוע, ערכנו לפי צרכים אמיתיים שהורכבו על פי איסוף מספר רשימות שהופקו ע"י מוסדות חינוך, סלים מומלצים של משווקים, ומשוב של תלמידים שסיננו את המיותר.

הכתבות הקודמות לחזרה לבי"ס:

פניתי אישית לחצי תריסר משווקים מוכרים עם הרשימה, שבה כמעט 40 פריטים, וביקשתי הצעת מחיר. חלק מהמשווקים התקשו לעמוד בלחץ הלקוחות כדי למצוא זמן לנושא. נשארנו עם ארבעה (לפי סדר הא"ב): אופיס דיפו, הפיראט האדום, כפר השעשועים וקרביץ.

השוואת המחירים פרטנית וכוללת:

* הנתונים התקבלו מבתי העסק בכתב ובאחריותם המלאה. טל"ח.

מסקנותי:

1. כפי שהצגנו בכתבה הקודמת, פער המחירים של מוצרים ממותגים לעומת בסיסיים יכול להגיע לעשרות אחוזים, דבר שמתבטא בסל הרכישה באופיס דיפו, המציעה רק מותגים איכותיים על פי הנחיות חברת האם.

2. הפערים בין רוב החנויות מול רכישה באינטרנט וזו מול זו, זעומים ועומדים על כ-5% לכל היותר.

3. רשת קרביץ הפתיעה עם הסל הזול ביותר, אפילו ב-15% פחות מהמחירים הנמוכים שמצאנו באינטרנט במספר אתרים פופולאריים.

4. אם מנסים להרכיב רשימה שבה רוכשים בכל אחת מהרשתות רק את המוצרים הזולים בה לעומת כל האחרות בלבד ומאחדים את התוצאה, מקבלים סכום של 197 ₪, שהוא זול ב-15% מסל בחנות הזולה ביותר במבחן, אבל כאן באמת צריך לשקול את המאמץ, הדלק והזמן בניסיון לחסוך כך.