הנה אתגר לא פשוט: התבקשתי ליצור איור מגזרי נייר של כוכבות "סקס והעיר הגדולה" בעבור תערוכה של חברת הלווין yes - סדרה ששידורה הסתיים לפני למעלה מעשור, ולאפיין אותה כסדרה רלוונטית ואופנתית. בנוסף, זו היתה הפעם הראשונה שיצרתי בטכניקת גזרי הנייר סדרה של דמויות שמוצגות יחד, ושמערכת היחסים ביניהן באה לידי ביטוי באיור ובקומפוזיציה. נערכתי לאתגר בכיף ובהתלהבות – רשימות ארוכות, מגזיני אופנה שנערמו על השולחן ותמונות של כוכבות הסדרה נתלו על חלונות הסטודיו שלי.

כתבות נוספות בסדרה נערה בהשראה

>> פרידה קאלו מגזרי נייר

>> וונדרוומן מגזרי נייר

עיצוב הדמויות

הדמות של קארי

 קארי בגרסה הסופית (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
קארי בגרסה הסופית (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

קארי בראדשו היתה "לב" הסדרה, ובמהלך השנים הפכה גם לאייקון אופנה. לכן, האתגרהיה לייצג אותה כדמות סופר-אופנתית, שיקית ועדיין רלוונטית. לא ידעתי מה לעשות בעניין הלבוש אז התחלתי בפנים ובשיער. הגלים הבלונדיניים הם המסמל הייחודי של הדמות. יצרתי את הגלים בעזרת המספריים, כמו שמסלסלים סרטי מתנה. בחרתי בצבע קרם בהיר, ועל השורשים הכהים שלה ויתרתי. התבקשתי לא להראות את תווי פנים של דמויות, ולכן את מירב המאמצים השקעתי בצורת הראש - שיהיה צר וארוך כשל קארי - על מנת שיוכלו לזהות אותה גם ללא תווי פנים.

תלתלים בלונדינים עשויים בטכניקת סרטי מתנה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
תלתלים בלונדינים עשויים בטכניקת סרטי מתנה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

התלבושת של קארי עברה שלושה גלגולים. בתחילה הלבשתי אותה בחליפת מכנסיים לבנה מקסימה שאהבתי מהסדרה, אך זה לא המאפיין הכי בולט שלה. חברה יעצה לי ללכת על התלבושת המדהימה שקארי לבשה בפריז - שמלה מפוספסת שחור-לבן עם פרח ענק, שהיה סימן היכר לתלבושות של קארי. התחלתי לחתוך פס פס ולא התפשרתי על שום מילימטר, הדבקתי את הפסים לשמלה בזהירות ובסבלנות. התוצאה היתה נחמדה, אבל הרגשתי שהיא לא מספקת. החלטתי לשחרר לעבוד על אלמנט אחר, עד שהמחשבות יתבהרו.

 קארי בגרסת "פריז" שנגנזה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
קארי בגרסת "פריז" שנגנזה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

הדמויות של סמנתה, מירנדה ושרלוט

את סמנתה היה הכי קל "להלביש". בחרתי לה שמלת מיני קצרצרה מנצנצים ורודים. למירנדה, נמרת הקריירה, עיצבתי שמלה מנייר מנומר, בהשראת שמלות וגזרות שלבשה בסדרה, אך עדיין לא הרגשתי שלמה איתה. ואז הבנתי מה הבעיה: המעצבת שבי - שמושכת תמיד לכיוון המינימלסטי - האירה את עיני המאיירת שבי, שתמיד רוצה להכביר בפרטים. הבנתי שיש לאפיין את כל הדמויות בצורה יותר אייקונית. במלים אחרות: אין צורך שאלביש אותן בבגד ספציפי, מזוהה ומשויך למעצב או לתקופה, אלא לבדל בין הדמויות על ידי הסגנון והסטייל של כל אחת, אשר נשאר מזוהה לאורך כל התקופות בסדרה.

השמלה שעשיתי לסמנתה, שהיתה הכי פשוטה מבחינת העשייה שלה, לכדה שוב את עיני ונראתה לי הכי נכונה. הבנתי שכדי שההבדלים בין הדמויות יבלטו ויעבדו כיצירה אחת, חשוב שמבחינה עיצובית תהיה אחידות גם בחומרים. החלטתי לשים נצנצים לכולן, ולהשיג בכך שתי מטרות: גם תחושת טקסטורה של פייטים וגם שיקוף הזוהר וחיי הלילה של ניו יורק. בנוסף, הנצנצים אפשרו לי את החופש להתמקד בגזרות ובאופי הבגדים, ולשים דגש על הצורות השונות שמאפיינים את הסטיילינג של כל דמות. חשבתי הרבה על הבידול של הדמויות בסדרה ועל הסגנון של כל אחת - קארי הרומנטית, מירנדה המעשית, שרלוט השמרנית וסמנתה המשוחררת. וכולן, כמובן – סקסיות. לאט לאט התגבשו לי השמלות בראש.

בחזרה לקארי: כזכור, בגלגולה השני, הדמות שעיצבתי לבשה שמלה קצרצרה עם פרח גדול בכתף, בהשראת שמלה שלבשה בסדרה. אבל עדיין הרגשתי שאני צריכה לתת לה ולבגד שלה יותר נפח ויותר מקום בתוך הפריים הכללי. לכן, בהשראת השמלה מרובת השכבות מהפרק בפריז יצרתי שמלת שכבות נפוחה וכייפית. היות וקארי היא בעיני הכי רומנטית ופילוסופית מבין הבנות, אפילו לא עשיתי לה רגליים, ונתתי לה להתעופף עם השמלה בשמי העיר. את מירנדה ושרלוט היה קל יותר לסגנן: למירנדה בחרתי נייר נצנצים כחול שידגיש את הג'ינג'י, ואת השמלה תפרתי בגזרה זהה לזו שעשיתי מהנייר המנומר. גזרה יפה אך פרקטית, כמו מירנדה עצמה. לשרלוט בחרתי שמלה בצבע צהוב בננה עם מחשוף מרובע, בהשראת השמלות שלבשה בסדרה. כזו שתתאים גם לביקור בכנסיה.

 מירנדה בגזרה יפה אך פרקטית (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
מירנדה בגזרה יפה אך פרקטית (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

כל דמות שמרה על הסגנון הלבוש הייחודי שלה, שליווה אותה לאורך כל הסדרה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
כל דמות שמרה על הסגנון הלבוש הייחודי שלה, שליווה אותה לאורך כל הסדרה (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

הרקע

אחרי שהתקדמתי עם הדמויות ניסיתי לשלב אותן ברקעים שונים. ניסיתי כל מיני ניירות מבריקים, וראיתי שהרקע הסגול הכהה הוא זה שמבליט את הדמויות בצורה הטובה ביותר. הוא גם עבד טוב עם הסגול הבהיר של השמלה של קארי והפך אותה לאלמנט ש"יוצא" מתוך הרקע בגוון דומה. לסגול הכהה יש תכונה נוספת – כזו של חושניות ומסתורין.

היות והעיר עצמה היא גם ישות מרכזית בסדרה, גם לה היה מקום של כבוד בעבודה. את בנייני ניו-יורק עיצבתי מקופסאות עטופות בטפט נוצץ, חומר שרומז על תרבות השפע: שופינג, כסף, קופסאות נעליים ובד בבד גם מייצג את העיר עצמה בצורתה. אספתי המון קופסאות - משחות שיניים, קרם ידיים, בשמים שעוד לא פתחתי ועוד ועוד.

בנייני ניו-יורק עוצבו מקופסאות עטופות בטפט נוצץ (צילום: אפרת חסון דה בוטון )
בנייני ניו-יורק עוצבו מקופסאות עטופות בטפט נוצץ (צילום: אפרת חסון דה בוטון )

כיוון שאני גם מאוד אוהבת טיפוגרפיה, שילבתי את שם הסדרה כחלק בלתי נפרד מהאיור: את השם sex and the city חשבת בהתחלה לכתוב בכתב מחובר מסרט זהב מסתלסל. בתמונה אפשר לראות ניסיון של האות S. בסופו של דבר ויתרתי על הכתב המסולסל והנשי, החלטתי שהיות והבנות כולן עדינות עם שמלות מתנפנפות ושיער מתעופף ברוח, עדיף שיהיה כיתוב חזק בפונט המקורי של הלוגו, אשר יעניק איזון ועוגן עיצובי בתוך הפריים. הדפסתי את הלוגו המקורי בגודל הרצוי וגזרתי את האותיות מנייר הנצנצים הורוד.

הנשים עצמן מתייחסות לאותיות הלוגו כשם שהן מתיחסות לבני המין הגברי שבסדרה, כל אחת על פי אופיה והרגליה: סמנתה לופתת את האות S בין רגליה, קארי מלטפת בעדינות את האות X, מירנדה אוחזת בהחלטיות באות C ואילו שרלוט נתלית ממש על האות T.

העבודה צולמה, הוגדלה לגודל ענק של 7 מטר רוחב על 2 מטר גובה ונתלתה בתערוכת פסח של yes oh gallery.