"סלופארק" ומתחרותיה מציעות פתרון קל לתשלום על חניה באופן אינטרנטי ואינטראקטיבי. האפליקציה הסלולרית, שדרכה ניתן לשלם על חניות לצד מדרכות או בחניונים עירוניים, החליפה את תווי החניה שהוצמדו פעם לחלון הרכב. כשנתקלתי לא מזמן בסרטון אנימציה חביב של "סלופארק", הופתעתי מהשינוי וחשבתי שהחברה יוצאת כנראה לאקזיט. צבעוני, תזזיתי, משועשע ומעודכן בשפה העכשווית של מיתוגי רשת. רק הלוגו נראה מנותק מהשפה העיצובית. בימים אלה הושק המיתוג החדש של סלופארק, ואז הכל התחבר.
Cellopark video product from Awesome Tel Aviv on Vimeo.
ב-2010, כשבניידים החכמים שלנו האפליקציות עדיין לא היו כאלו חכמות, סלופארק שהצטרפה למתחרה הוותיקה והגדולה שלה, פנגו, שכבר פעלה בשוק שלוש שנים. הלוגו של סלופארק (והשם שלה) נראה מיושן כבר ביומה הראשון, ולכן הנחתי שהיא הוקמה אי-שם בתחילת שנות ה-90 (כמו מתחרה נוספת שלה, איזיפארק, שתחגוג השנה 25 שנים להיווסדה). בניגוד לכל החוקים הבסיסיים בעולם המיתוג, האפליקציות - מוצר הדגל של שתי המתחרות - נראו כמעט זהות לחלוטין. עד למהלך הנוכחי:
כך שהמשימה שעמדה בפני סטודיו Awesome, שנבחר לשנות את תדמיתה של סלופארק, הייתה מצד אחד חלומו הרטוב של כל ממתג, אבל מצד שני אתגר לא פשוט: לשנות תפישת חשיבה של קהל הצרכנים, ולהעביר משתמשים מהמתחרה הגדולה, שמחזיקה 90% מהשוק. אז הנה תוצאות תהליך המיתוג המחודש:
האפליקציה פועלת גם באוסטרליה, והמהלך לוקח בחשבון התרחבות בינלאומית. וכך, ההחלטה הבולטת הייתה לשנות את הלוגו הראשי ולוותר על העברית לטובת אנגלית. בוטלה הטיית הפונט הישן, ובמקומו נבחר הגופ: asap שמשדר קלילות ורכות. הצבע הכחול עודן, ונקבע כצבע ראשי ומוביל.
ללוגוטייפ של המותג הצטרף לראשונה אייקון בצורת V שמדמה את שפת המדרכה הישראלית - המצאה מקומית מכוערת ופרימיטיבית, שהפכה לתקשורת חזותית במיטבה: אפשר לזהות סרטי קולנוע ישראליים כבר לפי המדרכות הצבועות שרואים בהם. מערך צבעים שמתקשר עם הישראלים ללא מלים, והנה הוא זוכה להכשר מיתוגי.
מלבד השינוי הבולט בעיצוב של שעון זמן החניה כדי לבדל בין שתי המתחרות, החידוש המרענן ביותר מורגש בטקסט: הלוגו אמנם לועזי, אבל הניב הוא סלנג ישראלי קליל -״איזה כיף״, ״מברוק״, ״דינג דונג״, ״אז מה חדש״ ועוד ביטויים (שעוצבו בגופן הטרנדי של התקופה, ״מנדטורי״) שאמורים לייצר חוויית שימוש יותר נעימה וסחבקית. הפונט שנבחר לשמש כגופן המשני, האינפורמטיבי יותר, הוא "אופן סנס" שמשלב קלילות והיי-טקיות.
מהלך המיתוג שהחל עם עלייתו שלהאתר החדש, יצבור תאוצה הערב (א׳) עם עלייתו של סרטון הפרסומת.
Cello 03 from Awesome Tel Aviv on Vimeo.
יואב גתי, מנהל הקריאייטיב, מתן לם, הארט דירקטור של המיתוג, ומעיין פרוינד, המנכ״ל והבעלים של סטודיו Awesome, לא ניסו להמציא את הגלגל מחדש, אלא להקנות חוויית שימוש נוחה שתעלה חיוך על פניהם של נהגים - אפילו כשהם נמצאים במסע המפרך אחר מקום חניה פנוי.