מיקה בר מעצבת ומייצרת בדים תלת-ממדיים ומוצרים מבוססי טקסטיל, שעשויים בטכניקות הדפסה ייחודיות ומיועדים לבית וכפריטי אופנה.

איפה הציגה: בתערוכות מסחריות ואמנותיות, כמו ״טלנטה״, הביאנלה לאומנות בדרום קוריאה, שבוע העיצוב מילאנו ולאחרונה maison&objet בפריז ואמביינטה בפרנקפורט.

היכן מוכרת: באתרים ובחנויות בארצות הברית ובאירופה, וגם באוסטרליה, ניו זילנד, טייוואן, יפן ומקסיקו. בארץ אפשר להשיג בסטודיו שלה וגם ב''טולמנ'ס'', ''nook'', ''כיסים'' ובאתר ''heartist.shop''.

מי אני: נולדתי וגדלתי ברעננה. בת 32, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר (2009) ופוליטכניקו מילאנו (2010). גרה בגבעתיים, עובדת בתל אביב.

פריצת הדרך שלי: מבחינה אישית, כשזכיתי בתחרות ״טלנטה״ במינכן ב-2010. הבנתי שהעבודה שלי מדברת לאנשים וזה נתן לי הרבה ביטחון. מבחינה עסקית, קמפיין המכירה הראשון באתר המכירות הגרמני מונוקי (Monoqi).

הכי פופולרי: כרית בשחור-לבן מסדרת GEO (קיצור של גיאומטרי) (צילום: מיכאל טופיול)
הכי פופולרי: כרית בשחור-לבן מסדרת GEO (קיצור של גיאומטרי) (צילום: מיכאל טופיול)

הפריט הכי פופולרי שלי: כרית שחור-לבן מסדרת GEO.

הפרויקט הבא שלי: שיתוף פעולה עם חברת גרביים שווייצרית!

למה אני מצליחה בחו"ל יותר מאשר בארץ: השוק כאן קטן וחנויות לא רוצות או לא יכולות להסתכן בהזמנות ולכן פועלות בקונסיגנציה, מה שלא מאפשר לי פעילות אמיתית. מאחר שההתעניינות הגדולה מגיעה מחו״ל, באופן טבעי אני משקיעה שם את מרב המשאבים שלי, מה שמשמר את המצב. דווקא עכשיו אני רוצה לפעול יותר גם כאן. אני מאמינה שהקהל כן נמצא פה, פשוט צריך למצוא את הדרך הנכונה להגיע אליו.

כרית Tamara (צילום: מיכאל טופיול)
כרית Tamara (צילום: מיכאל טופיול)

מה יכול להקל יותר על מעצבים להצליח בישראל: הכל :) ובאמת, הבעיה די עמוקה. אם יהיו כאן יותר יצרנים, ואפילו יותר יבואנים של חומרי גלם, אולי זה יוזיל עלויות ויאפשר עבודה זורמת ועקבית יותר. כמו כן, שחנויות יזמינו וישלמו. כשחנויות מייבאות הן משלמות, אז למה לא לשלם גם לספקים מקומיים?

עצה למעצב צעיר שרוצה להצליח: שייקח נשימה עמוקה, יידע מה הוא רוצה, יתמיד וישקיע בצילומים טובים..