רואים אותם ביותר ויותר בתים: חיפויי קיר מזכוכית, שעליהם מודפסים ציורים, דוגמאות או צילומים, לפי בחירה וטעם אישי. החופש היצירתי שהיכרנו פעם בעיקר מחולצות טי מודפסות בהזמנה אפשרי עכשיו - בזכות הטכנולוגיה - גם בעיצוב הבית, ובקנה מידה גדול.

יש כאלה שמזמינים חיפויי קיר מודפסים למטבח, כחידוש שמחליף את הקרמיקה המסורתית. יש כאלה שבוחרים בהם בתור דלתות ארונות המטבח, או ארונות הקיר בחדר השינה. אפשר גם ללכת בגדול, על קיר שלם, כאלמנט דקורטיבי שאי אפשר להתעלם ממנו.

יפית ריקלין היא מעצבת גרפית, שהחברה שהקימה – "טיפא-ארטס" – היא היום אחד השחקנים המרכזיים בישראל בתחום ההטמעות הגרפיות בזכוכית. תחילת דרכה בעבודה עם עור: אחרי שפיתחה טכניקה להטמעת גרפיקה בעור יצרה ליין של אקססוריז. חבר שאהב את אחד הארנקים שעיצבה ביקש ממנה שולחן באותה דוגמה. ריקלין הציצה ונפגעה: "התלהבתי מהשילוב בין הגרפיקה האמנותית לתחום עיצוב הפנים".

הארנק (בתמונה למעלה), ששימש השראה לשולחן (צילום: שי גבריאלי)
הארנק (בתמונה למעלה), ששימש השראה לשולחן (צילום: שי גבריאלי)

היום מטמיעה החברה שלה איורים במשטחים מזכוכית, עץ ופלסטיק, וכמעט לכל צורך: חיפויי קיר, ארונות, מחיצות, משטחי עבודה, דלתות ודלפקים.

החומר שזוכה לפופולאריות הגדולה ביותר הוא הזכוכית. בבתים פרטיים נעשה בה שימוש בעיקר במטבח, במגוון סגנונות. מאחר שרוב הלקוחות מזמינים מטבחים לבנים או בצבע עץ, מסבירה ריקלין, "את הטאץ' האישי והתעוזה נותנים בחיפוי".

לחובבי בית המלוכה האנגלי (צילום: דרור כץ)
לחובבי בית המלוכה האנגלי (צילום: דרור כץ)

לחובבי טבע וצבע (צילום: שי גבריאלי)
לחובבי טבע וצבע (צילום: שי גבריאלי)

אין ספק שזו אינה בחירה מאופקת, במיוחד אם אין לכם טעם משובח במיוחד. פחות "מסוכן" לשלב את חיפויי הזכוכית המודפסים במשרדים, חנויות או חללים ציבוריים. באצטדיון החדש בפתח תקווה, למשל, שילבה ריקין חיפויי קיר שבהם איורים של רגעים שחרוטים בזכרונו של כל אוהד ממוצע. בבריכת השחייה במגדלי YOO בצפון תל אביב משתקפים האיורים העדינים, שמזכירים שפיריות, במים.

חדר העיתונאים באצטדיון החדש בפתח תקווה (צילום: שי גבריאלי)
חדר העיתונאים באצטדיון החדש בפתח תקווה (צילום: שי גבריאלי)

בחנות למכשירי סטריאו (צילום: שי גבריאלי)
בחנות למכשירי סטריאו (צילום: שי גבריאלי)

מעבר לשאלות של אסתטיקה, לחיפויי הזכוכית יתרונות מעשיים: הם עמידים מאוד וקלים לניקוי. הברק וההשתקפות תורמים לאשליה של מרחב ופתיחות. המראה המתקבל נחשב אלגנטי, ומגוון ההדפסים והצבעים, בגימור מט או מבריק, מסחרר.

בחדרי השינה, שבהם הריהוט בדרך כלל קבוע ומוגדר (מיטה, ארון ושידות לילה), תפסו ההטמעות הגרפיות במיוחד, בעיקר על דלתות הארונות. "לקוחות מאוד מתלהבים", אומרת חני חלפון, מעצבת ראשית בחברת "הרדור". "ארון מודפס בהזמנה אישית מוסיף צבע לחדר, מבטא את היצירתיות של המזמינים ונחשב מודרני". גם המגוון מפתה: "האופציות אינסופיות, החל מתמונה אישית שצולמה במצלמה ביתית של הלקוח ועד תמונה ממוחשבת מהמאגר שלנו".

לישון בישראל, להרגיש במנהטן. ''א.א.מראות''
לישון בישראל, להרגיש במנהטן. ''א.א.מראות''

התענוג לא זול, ותלוי במורכבות ההדפס ובגודל המשטח. בטיפא-ארטס מדברים על 6,000 עד 15,000 שקלים למטבח, תלוי בגודל. ב"א.א. מראות" גובים 1,600 שקלים למ"ר וב"מטבחי פרנקל 33" 2,000-2,500 שקלים למ"ר. מחיר ארון קיר של "הרדור" בלי הדפס מתחיל ב-5,000 שקלים. הדפס פשוט יחסית, של פרח, ייקר אותו בכמה מאות שקלים, והדפס מורכב יותר, של קו הרקיע של מנהטן, למשל, ייקר אותו בכאלפיים שקלים.

עוד טרנדים מעניינים:

>> לראות ולא להיראות: בתים, מרפסות ורהיטים מחוררים

>> אין יותר מעושר מזה: פסיפס במקום טפט