לפעמים גם מיזם שנישא על כפיהם של אינטרסים שיווקיים מובהקים, יכול להיות הברקה יצירתית. כך הוא הדין עם המיזם הפריזאי, שהשבוע פצחה בו חנות הרהיטים השוודית "איקאה". ציבור נוסעים שממתין למטרו הוא ציבור שבוי, ולעתים תכופות גם עייף ומשועמם. ניצול שלושת האלמנטים האלו יוצר את הפרסומת האינטראקטיבית המושלמת לחברת רהיטים. וככה זה נראה:

במספר רב של תחנות מטרו הוצבו למשך שבוע ספות צבעוניות, לרווחת הממתינים לרכבת. הרשתות החברתיות כבר מלאות בתמונות של אנשים יושבים פרקדן על הספות הללו. לצידן מאירות מנורות סלון אופנתיות, ומאחוריהן טפט שעליו צילום של כוננית ספרים טיפוסית עמוסה בספרים. מדפי הספרים הם אשליה ויזואלית, אבל כל השאר אמיתי לחלוטין.

בכמה תחנות שהמרחב שלהן איפשר זאת, הוקמו דירות שלמות: חדר שינה, מטבח וסלון, ולעתים גם חדר ילדים. הרעיון מאחורי הדירות השלמות היה להראות לפריזאים שאפשר ואף חינני להתגורר בחללים קטנים (שלא עולים על 54 מ"ר), אם מרהטים אותם בצורה חכמה - או עם רהיטים של איקאה, אם לדייק במסר השיווקי.

כדי להדגיש את המסר, שיכנה איקאה באחת הדירות התחתיות חמישה דיירים נבחרים למשך שישה ימים. הדיירים חשופים לעיני העוברים והשבים, שמביטים בהם בסקרנות מציצנית. מי מבין העוברים והשבים שהיה זריז מספיק להירשם בדף הפייסבוק של איקאה-צרפת זכה גם להתארח בשעות הערב בדירה.

זו לא פעם ראשונה שאיקאה יוצאת במיזם שיווקי-ריאליטי. הפעם הקודמת הייתה ב-2008 בארצות הברית, כאשר הקומיקאי והתסריטאי מארק מאלקוף עבר להתגורר בתוך חנות איקאה בניו ג'רזי, בזמן שדירתו בניו יורק עברה שיפוץ קצר. מאלקוף התגורר בחנות במשך שבוע, וכל צעד ושעל שלו הועבר בשידור חי באינטרנט.