טל גור הוא מרצה בכיר, מעצב בולט ואוצר (תערוכה שאצר בשם "זמן 02" הוצגה לאחרונה בבית המצורעים בירושלים). הוא יליד 1962, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (1996). בעשור האחרון הפך לאחד המעצבים הבולטים בתחום גופי התאורה ואובייקטים מפלסטיק המיוצרים בטכנולוגיית הרוטציה, כשהוא עובד (גם) מהסטודיו שלו שבקיבוץ גלגל, בבקעת הירדן.

בשנת 2000 החל גור את מסעותיו למזרח הרחוק - בעיקר ליפן - ואת התנסויותיו בתחומי מלאכה שונים, שבהם עיצוב הוא חלק אינטגרלי ממרקם דינמי של חיים-תרבות.

עבודתו "כד קטן", שהוצגה לאחרונה בתערוכת "פוסט פוסיל" במוזיאון העיצוב חולון, מרמזת על נס כד השמן - אבל בהיפוך הומוריסטי: הכד הקטן הוא בעל ממדים גדולים. את הכדים מייצר טל בטכניקה של רוטציה, אך הוא מתערב בתהליכי הייצור ומצליח להטביע חותם אישי על כל אחד מן הכדים.

מקור טכנולוגיית היציקה ברוטציה הוא בהכנת שוקולד. את החיבור לשוקולד מציג טל גור באמצעות תבניות עשויות נייר אלומיניום, המאפשרות ליצור פני שטח מקומטים המדמים את מראהו של השוקולד הנמס, כשהוא מתקשה שוב במקרר.

לפרקים הקודמים בסדרה:

השאלון

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מעצב?

"האמת היא שעוד לא הבנתי את זה".

איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?

"נובע בעיקר מהבטן. רוב העשייה העיצובית לא באה מן החוץ. עיקר הפנייה באה ממני אל עצמי".

מה היית אילו לא היית מעצב?

"כנראה שהייתי ממשיך לעשות את מה שעשיתי לפני שהתחלתי ללמוד עיצוב, וזה לגדל הודים".

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה של המאה?

"קמח ומים. כשמערבבים אותם יחד יוצא לחם".

מה העצה הטובה ביותר שאתה יכול לתת לאדם יוצר, או מה העצה שהיית רוצה לקבל בעצמך?

"העצה שאני בדרך כלל נותן היא גם העצה שקיבלתי בתחילת הדרך – לעשות".

  • מיה דבש היא עורכת התוכן של מוזיאון העיצוב חולון