התחילו את 2021 ברגל ימין: בתי אופנה וטקסטיל ששרדו את המשבר בהצלחה

בשנה הקשה האחרונה, שבמהלכה עסקים רבים קרסו, הם הפגינו חדשנות ויצירתיות שעזרו להם לשמור על יציבות ואפילו לצמוח. כתבה חמישית בסדרה

בשיתוף התאחדות התעשיינים

|

26.01.21 | 13:08

שמלה שעוצבה על ידי שנהב אבגי, סטודנטית במדרשה לאופנה. "שמים דגש על בניית גזרות ותפירה אישית מוקפדת" (צילום: אלמוג גבאי)
שמלה שעוצבה על ידי שנהב אבגי, סטודנטית במדרשה לאופנה. "שמים דגש על בניית גזרות ותפירה אישית מוקפדת" (צילום: אלמוג גבאי)
מפעל תפרון. "משבר הקורונה התחיל עם אי-ודאות רבה, אבל עברנו ממצב של 'אוי ואבוי' לפרודוקטיביות"
מפעל תפרון. "משבר הקורונה התחיל עם אי-ודאות רבה, אבל עברנו ממצב של 'אוי ואבוי' לפרודוקטיביות"
קבוצת פרסום 10. "לאחרונה הזמנו מכונות ומדפסות שיאפשרו לנו להדפיס במהירויות גבוהות במיוחד ולהוזיל ללקוחות את העלויות"
קבוצת פרסום 10. "לאחרונה הזמנו מכונות ומדפסות שיאפשרו לנו להדפיס במהירויות גבוהות במיוחד ולהוזיל ללקוחות את העלויות"
מוצרים של ארטק טכנולוגיות. "חייבים להשקיע בשירות אישי ומקצועי, דבר שהצרכן הישראלי מעריך ומוקיר"
מוצרים של ארטק טכנולוגיות. "חייבים להשקיע בשירות אישי ומקצועי, דבר שהצרכן הישראלי מעריך ומוקיר"
מוצרים של תעשיות פלוקטקס.  "החברה ידועה בכל העולם כזו שמייצרת את הבדים האיכותיים ביותר שקיימים בשוק"
מוצרים של תעשיות פלוקטקס. "החברה ידועה בכל העולם כזו שמייצרת את הבדים האיכותיים ביותר שקיימים בשוק"

מאת גלי לויטה ליבוביץ'

 

שנת 2020 הייתה קשה ומאתגרת לרבים מאזרחי העולם, ובוודאי לבעלי העסקים. עם זאת, סדרת הכתבות "תפור עליכם", שמתפרסמת בערוץ האופנה של Xnet בשיתוף התאחדות התעשיינים בישראל, מוכיחה כי ענפי האופנה והטקסטיל הישראליים הצליחו לשרוד את השנה הזו - ואת משבר הקורונה - בהצלחה גדולה, וזאת בזכות חדשנות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה שמאפיינות את הענפים הללו.

 

במסגרת ארבע הכתבות שפורסמו בסדרה עד כה, הוצגו 24 בתי אופנה וטקסטיל ישראליים, שבעליהם התראיינו וסיפרו כיצד הצליחו לשרוד את הימים הלא קלים הללו, למרות הכל. לפניכם כתבה חמישית, ובה סיפוריהם של שישה בתי עסק נוספים שנותנים לכולנו סיבה לגאווה.

 

תפרון

ייצור טקסטיל בטכנולוגיית אל-תפר

 

החברה הוקמה ב-1977, נסחרת בבורסה הישראלית ומנוהלת כיום על ידי משפחת ליברמן ממונטריאול, שהיא בעלת השליטה. עם לקוחותיה נמנות חברות בינלאומיות רבות, בהן Under Armor ו-וולמרט. העיסוק המרכזי שלה הוא ייצור טקסטיל בטכנולוגיית אל-תפר. "בדרך כלל חותכים ותופרים את גליל הבד", מסביר גרא דוידסון, מנהל הכספים. "טכנולוגיית אל-תפר מאפשרת סריגה של הבד בצורת המוצר, ללא תפרים בצדדים, אלא אם מדובר בחיבור שרוולים או יחידות אחרות של הבגד. חברת תפרון הייתה הראשונה שאימצה את הטכנולוגיה הזו לתחום הטקסטיל, וכיום היא ידועה כמתמחה בתחום בארץ ובחו"ל".

  

תפרון מייצרת בעיקר הלבשה תחתונה ובגדי ספורט. "בשנה האחרונה אנשים החלו להימצא יותר בבית, ועלתה הדרישה לבגדי ספורט נוחים, שמתאימים גם לאימון וגם להתנהלות בבית", אומר דוידסון. "משבר הקורונה התחיל עם אי-ודאות רבה, אבל עברנו ממצב של 'אוי ואבוי' לפרודוקטיביות. קיצצנו בהוצאות ויזמנו פעילויות שהותאמו למצב החדש. בזכות זה הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו לפני הקורונה. היכולת שלנו לפתח מוצרי סימלס בטכנולוגיית אל-תפר היא מבחינתנו הפנינה שבכתר. אנחנו גאים במחלקת הפיתוח וביכולת לספק מוצר נכון ואיכותי עם שירות מצוין ללקוחותינו בארץ ובחו"ל".

 

בגדי ספורט של תפרון. "מתאימים גם לאימון וגם להתנהלות בבית"
    בגדי ספורט של תפרון. "מתאימים גם לאימון וגם להתנהלות בבית"

     

    תעשיות פלוקטקס בע"מ

    ייצור ופיתוח מוצרי טקסטיל חדשניים לריפוד

     

    תעשיות פלוקטקס בע"מ היא מובילת שוק מיום הקמתה בתחום של ייצור ופיתוח בדי ריפוד חדשניים. החברה חתומה על מגוון רחב של פיתוחים מתקדמים, בהם בדי ריפוד חסיני אש, בדי ריפוד יוקרתיים שרמת החוזק והניקיון שלהם היא מהגבוהות בעולם, ופיתוח בדים בדוגמאות, בטקסטורות ובמגעים שונים. החברה הוקמה על ידי מאיר זיילר לפני כ-40 שנה בקריית מלאכי, וזאת בעקבות בקשה של הרבי מחב"ד שרצה לספק תעסוקה ופרנסה לתושבי האזור לאחר מלחמת יום כיפור. המפעל משתרע על פני כ-50 דונם, ו-97 אחוז מהמוצרים מיוצאים לחו"ל.

     

    עם לקוחות החברה נמנים יצרני הרהיטים הגדולים בעולם. כמו כן מקיימת פלוקטקס שיתופי פעולה עם משרדי אדריכלים מובילים ומספקת להם בד לריפוד עבור מלונות ומסעדות.

     

    המפעל של פלוקטקס מייצר את הבד מההתחלה ועד להגשת המוצר הסופי ללקוח, על פי דרישה, תוך שימוש בטכנולוגיות עילית מתקדמות המאפשרות הדפסה והטבעה של דוגמאות בצורה ייחודית. "תהליכים אלה הם תוצאה של השקעה תמידית במחקר ובפיתוח ובמעבדות טקסטיל מתקדמות שלנו, שנמצאות במפעל, ושל שיתוף פעולה עם רשות החדשנות בפרויקטים מסויימים", אומר שעיה זיילר, הסמנכ"ל ומנהל המכירות. "החברה ידועה בכל העולם כזו שמייצרת את הבדים האיכותיים ביותר שקיימים בענף, כולל הבד 'אימפלה', המוכר בישראל ובעולם – בד שדוחה כתמים ולכלוך ובעל עמידות גבוהה במיוחד".

     

     

    משבר הקורונה בהחלט השפיע על החברה. "תערוכות בינלאומיות גדולות, שבהן היינו אמורים להשתתף, נדחו בגלל המגפה", אומר זיילר. "עם זאת, המפעל השקיע מאמצים רבים כדי לתמוך בלקוחות, כולל הטסת סחורות באמצעות משלוח אווירי בעלות מאוד גבוהה. היה לנו חשוב לתת להם מענה מיידי".

     

    מוצרים של פלוקטקס. "מענה מיידי ללקוחות גם בתקופת הקורונה"
      מוצרים של פלוקטקס. "מענה מיידי ללקוחות גם בתקופת הקורונה"

       

      ארטק טכנולוגיות כחול לבן בע"מ

      פתרונות טקסטיל וייצור אריזות קשיחות בהתאמה אישית

       

      החברה הוקמה ב-2000 על ידי שוקי ואורי מצליח וממוקמת בקריית אריה שבפתח תקווה. בתחילת דרכה ייצרה אריזות רכות, וב-2009 החלה בייצור מארזי עץ ואלומיניום. ב-2015 התרחבה למתן פתרונות מלאים בתחומי הטקסטיל והאריזה.

       

      כיום מספקת החברה שירותים רבים, ובהם פיתוח וייצור של טקסטיל טכני, טקטי וצבאי; מתן פתרונות בתחום האריזה הקשיחה להגנה על ציוד יקר שדורש שינוע או שמשמש כעמדת עבודה בשטח; ייצור תיקים, מנשאים, כיסויים ופאוצ'ים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח; ייצור אפודי מיגון עם קוולר, ביגוד זוהר עם תקנים למאבטחים ולצוותי הצלה; ייבוא לוחות פלסטיק חזקים ועמידים לייצור מארזים קלים; ייצור והתאמת ספוגים ב-CNC להגנה מושלמת לציוד יקר; הלחמת כיסויים; ומעקב אחר פתרונות חדשניים בנושא פרזול מארזים.

       

      "לא קל לייצר בארץ, במיוחד לנוכח העובדה שהמעבר לאונליין מאפשר ייבוא ישיר מחו"ל", אומר שוקי מצליח. "לכן, חייבים להשקיע בשירות אישי ומקצועי, דבר שהצרכן הישראלי מעריך ומוקיר. ארטק טכנולוגיות שמה דגש רב על שירות מקצועי, מהיר ואיכותי, ועובדה היא שיש לחברה רשימת לקוחות ארוכה ומכובדת: משטרת ישראל, משרד הביטחון, אלביט, רפאל, חברות לציוד רפואי, חברות הייטק, חברות מתחום הבידור, חברות איפור ועוד".

       

      משבר הקורונה הציב בפני החברה אתגר. "שערי השמיים נסגרו בבת אחת, וחל מחסור חמור באמצעי מיגון", אומר מצליח. "כספקים של משרד הביטחון, קיבלנו פנייה בהולה לעזרה בייצור מגני פנים לצוותים בבתי חולים. הרמנו את הכפפה והתחלנו מיד בעיצוב ובייצור. גם פנינו לעמותה לנוער בסיכון ותגברנו בעזרתה את קו הייצור. עברנו לעבודה בשתי משמרות, והמשרד נהפך לחמ"ל שניהל את ההזמנות ואת האספקה. ייצרנו יותר מ-2.5 מיליון משקפי מגן עבור משרד הביטחון, משרד הבריאות והמשטרה, ולאחר מכן גם עבור עיריות ומועצות אזוריות. בנוסף, פיתחנו מותגים מעניינים לילדים".

       

      ארטק טכנולוגיות. "ייצרנו יותר מ-2.5 מיליון משקפי מגן"
        ארטק טכנולוגיות. "ייצרנו יותר מ-2.5 מיליון משקפי מגן"

         

        המדרשה לאופנה

        לימודים מעשיים בתחום עיצוב האופנה

         

        המדרשה לאופנה, המכשירה סטודנטים להשתלבות במערך האופנה הישראלי והבינלאומי כעצמאים, הוקמה ב-2006, וכיום יש לה ארבעה סניפים – בירושלים, באשדוד, בחיפה ובתל אביב. המדרשה גם מאפשרת הסבה לאופנה של בעלי מקצועות אחרים, הממומנת על ידי קרן מעגלים.

         

        סגל ההוראה מורכב מבוגרי אקדמיות גבוהות לאופנה בישראל ובחו"ל לצד אנשי מקצוע מתחום האופנה והעיצוב. אלה מעודדים את התלמידים לפתוח עסק עצמאי – גישה שזכתה לסיסמה "סטודיו משלך – שנה מהיום".

         

        רינת חוגי, מנהלת מגמת העיצוב, מסבירה שכיתות הסטודיו מצוידות כמו בתי סטודיו בארץ ובחו"ל, "תוך שימת דגש על בניית גזרות ותפירה אישית מוקפדת, בהתאמה לטכנולוגיות התפירה המתקדמות כיום". חוגי מוסיפה שבוגרי המדרשה מככבים ברשתות החברתיות, בעולם העסקי, במדיה ובאופנה הישראלית והבינלאומית. בוגרים אחרים הם בעלי עסקים בתחום ומצליחים לשלב את המקצוע בחייהם.

         

        שמלה שעוצבה במדרשה לאופנה. "סטודיו משלך - תוך שנה" (צילום: אלמוג גבאי)
          שמלה שעוצבה במדרשה לאופנה. "סטודיו משלך - תוך שנה"(צילום: אלמוג גבאי)

           

           

          י.ת.ט בע"מ

          מתפרה חדשנית שמייצרת עבור צה"ל וכוחות הביטחון וציוד מיגון לצוותים רפואיים

           

          ב-1974 הקים בוריס גרינברג את 'י.ת.ט בע"מ', מתפרה שמייצרת עבור צה"ל. עם השנים עבר העסק לדור ההמשך, וכיום מנהלים אותה שני אחים – יאיר גרינברג, המשמש כמנכ"ל, ואחיו מאור, הסמנכ"ל. "הייצור עבור צה"ל הוא גאווה מבחינתנו", אומר מאור. "נמשיך לתת מענה לצבא בכל רגע נתון, כל עוד יצטרכו וירצו. אנחנו הולכים איתו יד ביד ומאפשרים אספקה מיידית או ארוכת טווח".

           

          המתפרה, שממוקמת באזור התעשייה קריית ים, ושפס הייצור שלה נמצא בחורפיש, מקפידה להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, חדשניות ואיכותיות, ולאחרונה רכשה מכונות אוטומטיות חדשות במטרה להגביר את קו הייצור. הציוד שמיוצר בה כולל מדים, חרמוניות, מעילים ועוד. מיוצרים פריטים גם עבור צבאות בחו"ל ולקוחות פרטיים. במתפרה עובדים יהודים, ערבים ודרוזים. "אנחנו מייצרים עבודה במקומות הזקוקים לתעסוקה – בעיקר בכפרים באזור", אומר גרינברג.

           

          עם פרוץ משבר הקורונה שררה אי-ודאות במתפרה. "עובדים חששו להגיע", מספר גרינברג, "אבל הקפדנו על חיטוי המקום, כולל עמדות האוכל והשירותים, ופעלנו תחת ההנחיות ועל פי התו הסגול, כולל בדיקת חום יומית לכל העובדים. למרות הכל, העבודה המשיכה כרגיל. גם התחלנו לעבוד עם משרד הבריאות ולספק חלוקים לרופאים. חשוב מאוד לקנות כחול-לבן עכשיו. ככה נוכל לעזור לכלכלה הישראלית וכן לאזרחים ולעסקים שנפלו ושחייבים עזרה".

           

          הלוגו של י.ת.ט בע"מ. "נמשיך לתת מענה לצבא בכל רגע נתון"
            הלוגו של י.ת.ט בע"מ. "נמשיך לתת מענה לצבא בכל רגע נתון"

              

            קבוצת פרסום 10

            מתנות אישיות ומוצרי פרסום

             

            הקבוצה הוקמה ב-2008 על ידי האחים רותם ועידן אלדד ומציעה מתנות ומוצרי פרסום המותאמים לצורכי הלקוחות עם יכולת הדפסה צבעונית על כל המוצר. לצד רותם, שמגיע מעולם עיצוב המוצר, ועידן, שבא מעולם התוכנה וההייטק, מועסקים בחברה גם האבא, מישל, העוסק בניהול הייצור, והאמא, שרי, שהשתלבה במערך שירות הלקוחות.

             

            הטכנולוגיה שבה משמשת פרסום 10 מאפשרת בחירת מתנות אישית, כך שמנהלי שיווק ורווחה יכולים לתת לכל עובד או לקוח אפשרות לבחור מתנה מועדפת וגם להפוך אותה לאישית. לפני שבע שנים החלה החברה לפתח מערכת לבחירת מתנות, שבה כל עובד יכול לבחור מתנה מועדפת, לשדרג אותה ולרכוש מתנות נוספות. שנתיים לאחר מכן נפתח מפעל להדפסת בדים ומוצרים. כל הייצור נעשה בארץ. "במהלך השנה האחרונה חווינו ירידה במחזורים ופגיעה בהזמנות לעסקים קטנים", אומר עידן אלדד. "בחרנו להתמודד עם המצב על ידי פיתוח יוזמות חדשות, מוצרים ודגמים חדשים, במטרה להציע חדשנות ולהיות ערוכים לחזרה לשגרה אחרי הקורונה. בין השאר, פיתחנו אמצעים לשליחת מתנות לבתי העובדים והלקוחות, כולל אפשרות לבצע פעילות ספורטיבית עם מזרן יוגה, תיק ספורט ומוצרי ספורט בחבילה שהעובד הרכיב לעצמו".

             

            ויש לו גם טיפ. "חשוב לחדש ולהמציא את עצמך ואת הארגון מחדש כל רבעון, בהתאם לצורכי הלקוח, גם בתקופה קשה כמו הקורונה", הוא אומר. "לאחרונה הזמנו מכונות ומדפסות שיאפשרו לנו להדפיס במהירויות גבוהות במיוחד, ובכך להוזיל ללקוחות את העלויות, לבצע פרויקטים גדולים בזמן קצר ולפתח את יכולות החברה לייצא לחו"ל".

             

            מוצרים של פרסום 10. "נוכל לבצע פרויקטים גדולים בזמן קצר"
              מוצרים של פרסום 10. "נוכל לבצע פרויקטים גדולים בזמן קצר"

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד