מירה וליהי צבילינגר בקונספט חדש: "לא עושות שמלות זולות כדי למכור"

בית האופנה הישראלי הוותיק לשמלות כלה משיק יוזמה בימי הקורונה: 24 דגמים לאירועים סביב הנישואים. "להיות כלה זה לא רק בערב החתונה – זאת תקופה"

איתי יעקב

|

24.12.20 | 09:05

"הקורונה נתנה לנו את הדרייב לעשות משהו חדש". הקולקציה של צבילינגר'ס (צילום: שי פרנקו)
"הקורונה נתנה לנו את הדרייב לעשות משהו חדש". הקולקציה של צבילינגר'ס (צילום: שי פרנקו)
"לא ביטלה אצלנו אפילו כלה אחת" (צילום: שי פרנקו)
"לא ביטלה אצלנו אפילו כלה אחת" (צילום: שי פרנקו)

בית האופנה הישראלי לשמלות כלה "מירה צבילינגר", שעושה חיל בעולם, השיק בשבוע שעבר תת-מותג בשם Zwillinger's, המציע קולקציה משלימה לכלות סביב אירוע החתונה. זהו קונספט חדש וראשוני שעליו חתומות צבילינגר ובתה ליהי, הכוח המניע מאחורי היוזמה החדשה, אשר כמו יוזמות אחרות בעולם האופנה, נולדה בעקבות נגיף הקורונה שיצר מציאות חדשה.

 

הקונספט, מספרת ליהי, נולד בראשה לפני כארבע שנים, אך בחודשי הסגר הראשונים החליטה למנף את הרעיון למציאות. "הקורונה נתנה לנו את הדרייב לעשות משהו חדש. חודשיים לתוך הקורונה, כשראיתי סביבי שעסקים נסגרים ואירועים מתבטלים, הבנתי שזאת תקופה להביא חדשנות לתוך בית האופנה. שמלות ההוט קוטור תמיד יהיו ה'בייבי' שלנו, אבל אנחנו נהנות להרחיב את השפה העיצובית שלנו, ולתת ללקוחות אספקט נוסף מהסגנון והאסתטיקה המזוהים איתנו".

 

"זאת תקופה להביא חדשנות לתוך בית האופנה". מירה וליהי צבילינגר (צילום: שי פרנקו)
    "זאת תקופה להביא חדשנות לתוך בית האופנה". מירה וליהי צבילינגר(צילום: שי פרנקו)

     

    התוצאה: 24 דגמים המתאימים לאירועים סביב יום החתונה, כמו ארוחות ערב ובראנץ', טקס בעירייה, מסיבת רווקות וכדומה. "הכלות שלנו, במיוחד האמריקאיות, זקוקות לבגדים נוספים לשאר האירועים מסביב", מסבירה צבילינגר הבת. "להיות כלה זה לא רק בערב החתונה – זאת תקופה, והיה בנו רצון עז ליצור לכלות שלנו פריטי לבוש נוספים שילוו אותן".

     

    לדוגמה, מכנסיים לבנים בגזרה גבוהה מבד קרפ (1,150 דולר) לצד חולצת תחרה עם שרוולים ארוכים (1,980 דולר), שמלת תחרה עם שרוול א-סימטרי (3,380 דולר) וחגורה בדוגמת עניבת פרפר (320 דולר). כל הבגדים מעוצבים ומיוצרים בסטודיו בתל אביב בסדרות קטנות של עד 10 פריטים ממוספרים לדגם, והם מיועדים, נכון לעכשיו, לכלות מרחבי העולם. כלות ישראליות יוכלו לרכוש את הפריטים בהזמנה טלפונית בלבד. המחירים גבוהים, אך נגישים יחסית למחירי שמלות הכלה מקו ההוט קוטור של בית האופנה, שמחיריהן בסביבות עשרת אלפים דולר.

     

    "הכלות שלנו, במיוחד האמריקאיות, זקוקות לבגדים נוספים לשאר האירועים מסביב" (צילום: שי פרנקו)
      "הכלות שלנו, במיוחד האמריקאיות, זקוקות לבגדים נוספים לשאר האירועים מסביב"(צילום: שי פרנקו)

       

      בית האופנה של מירה צבילינגר הוא מהוותיקים הפועלים בארץ. בתחילת העשור הקודם הספיקה צבילינגר להציג בשבוע האופנה בתל אביב, אולם בשנים האחרונות עיקר הפעילות היא בחו"ל עם 40 נקודות מכירה ברחבי העולם – מטוקיו ועד בוורלי הילס. ליהי מספרת כי 90 אחוז מהכלות שמלביש בית האופנה הן מחו"ל, ורק 10 אחוז הן ישראליות.

       

      בנוסף, צבילינגר מציגה בקביעות בשבוע האופנה לכלות בניו יורק ונחשבת לאחת המעצבות הפופולאריות במחלקות הכלות של בתי כלבו יוקרתיים כמו סאקס פיפת' אווניו, נימן מרקוס (שהודיעו על פשיטת רגל, אך מחלקת הכלות עדיין עובדת) ואצל כהן שמלות הכלה בניו יורק מארק אינגרם.

       

      "גם הפריטים בקו הזה אינם זולים. בכל זאת, סוג העבודה יקר, כי כל פריט נתפר מהבדים הטובים ביותר על ידי תופרות אצלנו בסטודיו, ולא רצינו להתפשר על כך" (צילום: שי פרנקו)
        "גם הפריטים בקו הזה אינם זולים. בכל זאת, סוג העבודה יקר, כי כל פריט נתפר מהבדים הטובים ביותר על ידי תופרות אצלנו בסטודיו, ולא רצינו להתפשר על כך"(צילום: שי פרנקו)

         

        לדבריה, הקו החדש אינו פרשנות זולה לשמלות ההוט קוטור, אלא עיצובים נגישים וקלילים יותר. לא מן הנמנע, אגב, שהם יתאימו לכלות שמחפשות לחתונה שמלה ברוח התקופה ומוכנות להשקיע בה כ-3,000 דולר. "לא עניין אותנו לעשות שמלות זולות כדי למכור", מדגישה צבילינגר, "וגם הפריטים בקו הזה אינם זולים. בכל זאת, סוג העבודה יקר, כי כל פריט נתפר מהבדים הטובים ביותר על ידי תופרות אצלנו בסטודיו, ולא רצינו להתפשר על כך".

         

        "אני לא מאמינה שאפשר לקנות הוט קוטור אונליין, בטח במחירים האלה, ורוב הלקוחות גם רוצות לגעת בבד, למשש את השמלה", היא ממשיכה ומתייחסת למעבר לרכישות דרך הרשת שבולט באופנה בתקופה זו, "אבל הקו החדש הוא סיפור אחר לגמרי".

         

        "מאמינה שבבוא הזמן, הקו יתפתח ויגדל" (צילום: שי פרנקו)
          "מאמינה שבבוא הזמן, הקו יתפתח ויגדל"(צילום: שי פרנקו)

           

          לדבריה, במהלך כל תקופת הקורונה זוכה המותג לנאמנות מצדן של הכלות. "הקשר עם הלקוחות התהדק והתקרבנו לכלות שלנו בתקופה הזאת ברמה האישית", מספרת ליהי. "לא ביטלה אצלנו אפילו כלה אחת. להפך, הכלות עשו אירועים מצומצמים של 20 איש והחגיגה המצומצמת רק הפכה אותן ליותר יצירתיות וורסטיליות".

           

          "הכלות עשו אירועים מצומצמים של 20 איש והחגיגה המצומצמת רק הפכה אותן ליותר יצירתיות" (צילום: שי פרנקו)
            "הכלות עשו אירועים מצומצמים של 20 איש והחגיגה המצומצמת רק הפכה אותן ליותר יצירתיות"(צילום: שי פרנקו)

             

            לפני שהצטרפה לאמהּ, עיצבה ליהי צבילינגר, בוגרת המחלקה לאופנה בשנקר משנת 2009, בגדי קז'ואל למותג עצמאי שנשא את שמה ועבדה במשך תקופה קצרה במותג האופנה לצעירות twentyfourseven. חלומה הגדול, היא מספרת, היה להביא את עולמות הקז'ואל לבית היוקרה של האם.

             

            עכשיו, כך נראה, היא עושה את דריסת הרגל הזו בעקיפין. האם, לדעתה, הצעד הבא יוביל להרחבה של בגדי הקז'ואל דה לוקס בבית האופנה? "ברור", היא עונה בלי לחשוב. "אני שמחה שהגעתי להבנה לאיזה קהל יעד אני רוצה לפנות. אף פעם לא חשבתי שאעשה שמלות כלה. באתי מ-street wear ולקחתי את המותג למקום שלי. אני מאמינה שבבוא הזמן, הקו יתפתח ויגדל".

             

               

               

              ואיך משלבת סטלה מקרטני בין יוקרה ואקולוגיה?

              מנהל האירועים של סטלה מקרטני: "בישראל אין מודעות לאקולוגיה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Daniele Venturelli/Gettyimages )
              מנהל האירועים של סטלה מקרטני: "בישראל אין מודעות לאקולוגיה". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Daniele Venturelli/Gettyimages )

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד