ניחוחות של שבועות: עשר המלצות קטנות לבחירת בושם חדש באביב

להיצמד למרכיבים טבעיים שישנו את ריחם בהתאם לגוף, לא להתפתות להתייעץ עם הסביבה ולזכור שריח הוא גם זיכרון שמזוהה איתנו – איך למצוא את הניחוח הנכון

אסי טוחןפורסם: 27.05.20 08:52
60 אחוז ממכירות הבשמים בעולם הושפעו מיוקרת המותג או מקמפיין הפרסום שלו. עם זאת, הבחירה הנכונה ביותר שייכת לאף (צילום: Shutterstock)
60 אחוז ממכירות הבשמים בעולם הושפעו מיוקרת המותג או מקמפיין הפרסום שלו. עם זאת, הבחירה הנכונה ביותר שייכת לאף (צילום: Shutterstock)

אין כמו האביב בשביל להתחדש בנינוח מרענן. נכון, השנה האביב נגזל מאיתנו ממש מתחת לאף, אך לפני שהקיץ ימלא את האוויר בנוכחותו הרשמית ב-21 ביוני, כדאי להתעכב מעט על ניחוחות האביב שהציפו חרש את המדפים ולהתחבט שוב בשאלת השאלות: איך בוחרים בושם חדש מתוך ים הבשמים הגדל תמידית ומוצאים את זה שניחוחו יהיה עלינו לא פחות מאלוהי? עשר המלצות קטנות שיקלו על הבחירה.

 

1. לפי רוז'ה דוב, הבשם המיתולוגי של בית גרלן, בושם כדאי תמיד לבחור לבד, כי הוא נועד לך ולטעמך האישי.

 

2. אף פעם אין לנסות בושם חדש, אם כבר יש על הגוף בושם אחר.

 

3. ריח הוא גם זיכרון ולכן כדאי להקפיד על בושם אחד שיהיה מזוהה איתך כמו חותמת אישית. גם אם יש לך בשמים נוספים במלתחה.

 

4. אם הבושם מכיל מרכיבים טבעיים, אין סיכוי שהניחוח יהיה זהה על אחרים. למעשה, במרכיבים טבעיים הגוף מבשם את הבושם ולא להפך.

 

5. לבושם לוקח כשש שעות להתפתח על הגוף והתווים הבסיסיים הם הניחוח שאיתו נשארים בסוף. במילים אחרות: בושם דומה לרומן. צריך לבלות איתו זמן, כדי להכיר אותו באמת.

 

בושם הוא פריט הלבוש הראשון על הגוף. ג'ניפר לופז
    בושם הוא פריט הלבוש הראשון על הגוף. ג'ניפר לופז

     

    6. כמובן, יש גם דרך קיצור. כך מגלים במהירות את התפתחות הריח על עור הגוף: מתיזים את הבושם לתוך כף היד, מגלגלים נייר טישו בין כפות הידיים למשך מספר שניות, ומריחים את פנים כף היד. זה הריח האמיתי של הבושם, כפי שיתגלה בעוד כמה שעות.

     

    7. תמיד כדאי לברר איזו משפחת ריח היא המועדפת עלינו (בהתבסס על הבשמים שבחרנו בעבר), כדי לקצר את הדרך בבחירת בושם חדש. בעולם הניחוחות קיימות ארבע משפחות ריח עיקריות: רעננים, פרחוניים, אוריינטליים ועציים. עבור מי שרוצה להתעמק, יש בתוכן, כמובן, גם תתי משפחות – כך שתמיד אפשר להמשיך לחקור.

     

    8. 60 אחוז ממכירות הבשמים בעולם הושפעו מיוקרת המותג או מקמפיין הפרסום שלו. עם זאת, הבחירה הנכונה ביותר שייכת לאף. תשכחו ממותגים, עצמו עיניים ותריחו מה הניחוח שמרגש אתכם ביותר.

     

    9. תווי בושם מעוררים רגש לפחות כמו תווי מוזיקה. לכן, כדאי לבחור אחד שיצית את הדמיון ו"ישדר תחושות, זיכרונות, חזון ותשוקות", כפי שדולצ'ה & גבאנה ניסחו פעם היטב.

     

    10. ז'אן פול גוטייה, מאידך, אמר פעם כי "בושם הוא פריט הלבוש הראשון על הגוף". מספיק להיזכר בציטוט השערורייתי המשויך למרילין מונרו כי למיטה היא לובשת רק שאנל 5, כדי להבין שהוא צדק.

     

    ואיזה ניחוחות חדשים הושקו לאביב?

    הפרחוניים לנשים

      1. מון פריז אינטנסמנט, 419 שקל ל-90 מ"ל, איב סן לורן | 2. איג'ו, 299 שקל ל-100 מ"ל, איסי מיאקי | 3. קולקציית הבשמים איי וואנה האב, 99 שקל ל-50 מ"ל, ברשת אפריל | 4. אין לאב וויט יו פריז, 269 שקל ל-100 מ"ל, אמפוריו ארמאני | 5. רוז גולדאה בלוסום דלייט, 449 שקל ל-100 מ"ל, בולגרי | 6. סי פאשן אינטנס, 369 שקל ל-100 מ"ל, ג'ורג'יו ארמאני | 7. 007, 130 שקל ל-30 מ"ל, ג'יימס בונד | 8. הלואין איים יוניק, 209 שקל ל-100 מ"ל, דל פוזו | 9. דיס איז לאב, 299 שקל ל-100 מ"ל, זאדיג & וולטר | 10. ל'אינטרדי קוטור אודישן, 399 שקל ל-50 מ"ל, ז'יבנשי | 11. לה וי אה בל אינטנסמנט, 385 שקל ל-100 מ"ל, לנקום | 12. לה נוויט טרז'ור ניוד, 369 שקל ל-100 מ"ל, לנקום | 13. פלייר מאסק פלורל, 566 שקל ל-100 מ"ל, נרסיסו רודריגז | 14. פלורל בלום, 179 שקל ל-80 מ"ל, סבון | 15. קואץ' דרימס, 249 שקל ל-90 מ"ל, קואץ' | 16. פלאוור פופי בוקט, 494 שקל ל-100 מ"ל, קנזו | 17. פלורנס בלוסום, 329 שקל ל-75 מ"ל, רוברטו קוואלי | 18. צ'אנס או טנדר, 860 שקל ל-150 מ"ל, שאנל  

       

       

      העציים לנשים

        1. אלייב, 379 שקל ל-80 מ"ל, הוגו בוס | 2. וטיבר אנד גולדן ונילה, 715 שקל ל-100 מ"ל, ג'ו מלון | 3. פרומיס, 199 שקל ל-100 מ"ל, ג'ניפר לופז | 4. דה אונלי וואן, 560 שקל ל-100 מ"ל, דולצ'ה וגבאנה | 5. רד ווד, 369 שקל ל-100 מ"ל, דיסקוורד | 6. ל'אמבר דה מרווי, 650 שקל ל-100 מ"ל, הרמס ברשת אפריל | 7. נומייד אבסולו, 589 שקל ל-75 מ"ל, קלואה | 8. ווייט או בלאק פאודר, 99 שקל ל-50 מ"ל, קרליין

         

         

        האוריינטליים לנשים

          1. טוגדר, 149 שקל ל-50 מ"ל, אברקרומבי | 2. ביוטיפול בל לאב, 500 שקל ל-100 מ"ל, אסתי לאודר | 3. אייקון פרייבט, 219 שקל ל-50 מ"ל, ג'ייד | 4. וואט אבאוט פופ, 799 שקל ל-75 מ"ל, דה האוס אוף אוד בסניפי בוטיק אינדיבידואל | 5. פין אפ, 399 שקל ל-100 מ"ל, ז'אן פול גוטייה | 6. רוז פריק, 1,200 שקל ל-50 מ"ל, טום פורד | 7. אולימפיה אוניקס, 399 שקל ל-80 מ"ל, פאקו רבאן | 8. רד קווין, 99 שקל ל-50 מ"ל, פופה | 9. 212 רד וי.איי.פי רוז, 369 שקל ל-80 מ"ל, קרולינה הררה

           

           

          היוניסקס

            1. סי.קיי אווריוואן, 199 שקל ל-100 מ"ל, קלווין קליין | 2. אקסנטו אוברדוז, 1,180 ל-100 מ"ל, קסרג'וף

             

             

            העציים לגברים

              1. קולקציית בשמים, 249 שקל ל-125 מ"ל, אל גנזו | 2. סטרונגר וויט יו פריז, 269 שקל ל-100 מ"ל, אמפוריו ארמאני | 3. טר ד'הרמס, 395 ל-100 מ"ל, הרמס ברשת אפריל | 4. גרין ווד, 369 שקל ל-100 מ"ל, דיסקוורד | 5. 007, 130 שקל ל-30 מ"ל, ג'יימס בונד | 6. דיס איז לאב, 269 שקל ל-100 מ"ל, זאדיג & וולטר | 7. אוויאטור, 299 שקל ל-125 מ"ל, ז'אן פול גוטייה | 8. ג'נטלמן בואזה, 439 שקל ל-100 מ"ל, ז'יבנשי | 9. אימפקט, 279 שקל ל-100 מ"ל, טומי הילפיגר | 10. אינוויקטוס אוניקס, 329 שקל ל-100 מ"ל, פאקו רבאן

               

               

              הרעננים לגברים

                1. טוגטר, 149 שקל ל-50 מ"ל, אברקרומבי| 2. אקווה די ג'יו פרופונדו, 399 שקל ל-125 מ"ל, ג'ורג'יו ארמאני | 3. סיגניטור בו דה ז'ור, 570 שקל ל-50 מ"ל, טום פורד | 4. אקסטרים סקיי, 319 שקל ל-120 מ"ל, מייקל קורס

                 

                 

                האוריינטליים לגברים

                  1. דה וואן פור מן, 496 שקל ל-100 מ"ל, דולצ'ה וגבאנה | 2. 212 רד וי.איי.פי בלאק, 279 שקל ל-100 מ"ל, קרולינה הררה

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
                  בעבר היא היתה עיתונאית וכותבת מדור הלייף-סטייל "חיים טובים" במוסף 7 ימים, עד שהחליטה להתעמק בנפלאות עולם היופי, והפכה לפריקית מוטרפת של טיפוח מוקפד, איפור רענן, תכשירי שיער יוקרתיים וכל מה שביניהם. בדרך, היא הוציאה לאור ספרים ומאמרים על סודות הטיפוח של מרכזי היופי והספא המובילים בעולם, הטריקים של גדולי המאפרים בעולם, והכול אודות בשמים