מעצבת האופנה קלייר ווייט קלר, המנהלת האמנותית של בית האופנה ז'יבנשי, מצטרפת למשחק הכיסאות המוזיקלי המתקיים בימים אלה בתעשיית האופנה על רקע מגפת הקורונה העולמית. בסוף השבוע פורסם כי לאחר שלוש שנים בתפקידה, חוזה העבודה של ווייט קלר יופסק. טרם פורסם שמו או שמה של מי שיזכו להיכנס אל בית האופנה המיתולוגי, שנוסד בשנת 1952 על ידי הובר דה ז'יבנשי שהלך לעולמו לפני כשנתיים.
"כאישה הראשונה שהיתה המנהלת האמנותית של בית האופנה האגדי הזה, אני מרגישה כבוד על כך שניתנה לי ההזדמנות להוקיר את מורשת המותג ולהכניס בו חיים חדשים", אמרה ווייט קלר בהצהרה שפורסמה בחשבון האינסטגרם שלה, "אני מצפה עכשיו לצאת לפרק הבא. אהבה ויצירתיות נותרו ערכים מרכזיים במה שאני עושה ובמי שאני, כמו גם אמונה מכל הלב בחסד, והאומץ להיות נאמן לאמנות שלך. נתראה בקרוב, והכי חשוב, הישארו בטוחים".
מאז נכנסה לתפקידה בשנת 2017, הפכה ווייט קלר לאחת המעצבות המובילות בענף האופנה, הרבה בזכות שמלת הכלה שעיצבה שנה לאחר מכן לדוכסית סאסקס לשעבר מייגן מרקל. האחרונה גם העניקה לווייט קלר את פרס מעצבת השנה בטקס פרסי האופנה הבריטי. לאחר תריסר שנים שבהן עיצב למותג ריקרדו טישי (כיום המנהל האמנותי של ברברי), הביאה ווייט קלר זוהר הוליוודי, נשיות ואוסף אביזרים נחשקים לבית האופנה שהיה מזוהה בעבר עם השחקנית אודרי הפבורן.
בנוסף, היא הפיחה חיים בקו ההוט קוטור האלגנטי של המותג ואיחדה בין קווי הגברים והנשים בשבוע האופנה. בין היתר, ווייט קלר הלבישה בקביעות את גל גדות לטקסי האוסקר ולאירועי שטיח אדום. קודם למינויה בז'יבנשי, בתקופתה כמעצבת בבית האופנה קלואה, היתה חתומה על שמלת הכלה של בר רפאלי. בשנת 2018 בחר בה מגזין טיים לרשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם.
על אף ההערכה שקיבלה ווייט קלר מעולם האופנה, מכירות המותג לא המריאו כמצופה. ב-1 באפריל נכנס רונו דה לסקוון, לשעבר מנהל המותג דיור בארצות הברית, לתפקיד מנכ"ל ז'יבנשי בתאגיד היוקרה LVMH והדבר הראשון שעשה היה לשחרר את המעצבת מתפקידה. קולקציית סתיו-חורף 2020-21 שהציגה בחודש מרץ היתה האחרונה שלה למותג, ונראה כי לא היתה לה הזדמנות פומבית להיפרד ממעריציה.
על פי דיווח של הניו יורק טיימס השבוע, עם הצטרפותה של ווייט קלר לז'יבנשי התקרבו הכנסות המותג בשנה ל-600 מיליון יורו. מנכ"ל הקבוצה ברנאר ארנו ראה פוטנציאל גדול במותג והאמין כי המכירות יצמחו תוך כשנתיים וישתוו למותגי יוקרה אחרים בתאגיד כמו דיור ולואי ויטון, עם הכנסות של למעלה ממיליארד דולר בשנה. אלא שזה לא קרה והדו"חות השנתיים של המותג לא תאמו את ציפיות המנכ"לים. על אף יחסי הציבור, הביקורות הטובות שקיבלה והשימוש בפרזנטוריות כמו אריאנה גרנדה, אלה ראו בסופו של דבר, כמו תמיד, את שורת הרווח בלבד.
ואיך מעביר מעצב האופנה אלון ליבנה את ימי הסגר?