אורי ביטון

הושבנו כמה מהמעצבים והאדריכלים הטובים בארץ לענות על שאלות אישיות ומקצועיות, וחזרנו עם תשובות מרתקות. פרויקט אדריכלים ומעצבים 2020

לחצו כדי לצפות בסרטון
וידאו: שחף מור
"אני רואה את הפרויקטים שלי קמים לתחייה, וזה הקסם של התחום הזה". מעבודותיו של המעצב אורי ביטון  (צילום: באדיבות Ori design studio)
"אני רואה את הפרויקטים שלי קמים לתחייה, וזה הקסם של התחום הזה". מעבודותיו של המעצב אורי ביטון (צילום: באדיבות Ori design studio)

אורי ביטון, מעצב פנים ובעל הסטודיו Ori design studio.

 

איך הגעת להיות מעצב פנים? האם תמיד ידעת שתרצה לעסוק בתחום?

"תמיד נמשכתי לעיצוב ולאמנות, ידעתי שיש לי חוש אסתטי מפותח, ציירתי ורשמתי, אבל ממש לא חשבתי שזה יהפוך להיות המקצוע שלי. הלכתי לפי המסלול המקובל ונרשמתי ללימודי תעשייה וניהול, אבל לא הייתי שלם עם ההחלטה. לפני הלימודים טסתי לטיול בארצות הברית ושם הבנתי שאני רוצה ללכת לכיוון אחר. ניו יורק הדהימה אותי - הרחובות, הבניינים והאמנות. טיילתי בין הגלריות בסוהו ונחשפתי לעיצוב של הברים, החנויות וחלונות הראווה. משהו בקצב של העיר הזו מדבר עיצוב, וזה הצליח להפיל אצלי את האסימון שזה מה שאני רוצה לעשות. קיבלתי את ההחלטה והתחלתי להתקשר למכללות רלוונטיות, ביניהן לאסכולה מימד, והקדמתי את הטיסה חזרה כדי להספיק להגיע למבחני הקבלה. כבר היה לי תיק עבודות מלימודי אמנות בתיכון, וכל השאר היסטוריה".

 

ההשראה ללמוד עיצוב הגיעה מניו-יורק. אורי ביטון  (צילום: איתן טל סטיילינג: הילה ג'רבי)
    ההשראה ללמוד עיצוב הגיעה מניו-יורק. אורי ביטון (צילום: איתן טל סטיילינג: הילה ג'רבי)

     

    איזה מהפרויקטים שעיצבת הכי יקר ללבך?

    "עיצוב הקונספט של רשת Be היה עבורי צעד מאוד משמעותי. כאן ניתנה לי ההזדמנות ללמוד מבפנים כיצד מתנהלת רשת בסדר גודל כזה וגם איך מתפתחת רשת כזו משלבי הקונספט הראשוניים. קיבלתי כאן הזדמנות לנסח מחדש את חוויית החלל בבתי מרקחת ובחנויות פארם, לשדרג אותה בעזרת תפיסות חדשות ועדכניות וליצור חוויה שטרם נראתה בארץ בתחום הזה. זה פתח לי את הראש ודרש ממני הסתכלות רחבה על תחום העיצוב הקמעונאי מבחינה מערכתית והבנת האופן שבו הדברים מתנהלים, כמו למשל כיצד קונספט מהדהד הלאה לכל סניפי הרשת”.

     

    מה אתה הכי אוהב בעבודתך?

    "הסיפוק מאוד מהיר ומיידי. תוך כמה חודשים משלב הרעיונות והסקיצות כבר מתגבש חלל תלת ממדי וחווייתי שניתן להיכנס אליו ולחוש אותו. אני רואה את הפרויקטים שלי קמים לתחייה, וזה הקסם של התחום הזה".

     

    רשת הפארם Be. אחראי לעיצוב הקונספט  (צילום: סיון פרג')
      רשת הפארם Be. אחראי לעיצוב הקונספט (צילום: סיון פרג')

       

      מה ההבדל הגדול ביותר בין עיצוב חלל מסחרי לחלל פרטי?

      "קודם כל הקצב של העבודה. התחום הזה מהיר באופן משמעותי לעומת בנייה פרטית לאור העובדה שהלקוח מתחיל לשלם שכירות וכל עוד הוא אינו פתוח לקהל - הוא מפסיד כסף. זה מוביל אותי לפקטור נוסף שכלל לא קיים בבנייה פרטית - העובדה שניתן למדוד את העבודה שלי ברווחים. בחלל המסחרי יש משמעות לכל מטר רבוע של רצפת מכירה, וזה בא לידי ביטוי במכירות ובהכנסות. דבר נוסף הוא הלקוחות שעבורם אני מעצב את החלל - בבנייה פרטית חשוב להכיר לעומק את אורח החיים של הלקוחות עד הפרט הכי קטן, כולל הרגלים, חלומות, צרכים וכו’. לעומת זאת בחללים מסחריים הלקוח שלי - היזם או בעל העסק - אינו קהל היעד. אני נדרש להכיר את המאפיינים של העסק ואת עולמות התוכן והערכים שלו, אבל אלה שבסופו של דבר משתמשים בחלל הם הלקוחות של העסק, ועבורם אני מעצב".

       

      האם עבודתו של מעצב שמתכנן חלל מסחרי משפיעה על תפקוד העסק שעבורו הוא מתכנן את החלל? כיצד?

      "כמובן. כאמור, העבודה של מעצב הפנים בחללים מסחריים נמדדת במכירות. התכנון ועיצוב הפנים משפיעים על תנועת הלקוחות בחנות, על חוויית הקנייה שלהם, על ההחלטה שלהם להיכנס לחנות, על משך הזמן שהם שוהים בחנות, על החיבור הרגשי שלהם למותג ועוד ועוד. כיום המרחב המסחרי צריך לספק הרבה יותר צרכים עבור הלקוחות כדי שהם בכלל יטריחו את עצמם לקום מהספה, להיכנס לאוטו, למצוא חנייה ולשלוף את הארנק. הלקוחות כיום מחפשים אינטראקציה וחוויה, חשוב להם להכיר את המותג ולהתחבר לערכים שהוא מייצג, ועיצוב החנות יכול לסייע לבעל העסק להשיג את כל המטרות האלה וכך גם להרוויח יותר".

       

      פרטי התקשרות:

      טלפון: 052-8743737

      אתר: oribit.co.il

       

      • ניהול והפקה: עינת פרידמן לידרשיפ

      פייסבוק | אינסטגרם

       

      • צולם במתחם העיצוב SPACE NO.9 ריהוט: STATUS.FURNITURE

       

      • צילום: איתן טל סטיילינג: הילה ג'רבי איפור: ליאט בן שמשון

       

       

      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: נופר נוריאל)
      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: נופר נוריאל)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד