כשפונקציונליות פוגשת ויזואליות: אלוני מעצבים את בית האח הגדול

האח הגדול רועי עוז חלם לעצב את הבית בסגנון סרטיו של אלמודובר. למשימה המאתגרת נרתמה חברת אלוני, שתרמה לפרויקט את האריחים ואת הכלים הסניטריים

לחצו כדי לצפות בסרטון מהכנת בית האח הגדול
צילום: שחף מור
צבעוניות עזה, ומגוון של טקסטורות. בית האח הגדול. ריצוף: ATELIER 30x60, חיפוי: UNICOLOR 20x20,15x15  (צילום: ליאור גרונדמן)
צבעוניות עזה, ומגוון של טקסטורות. בית האח הגדול. ריצוף: ATELIER 30x60, חיפוי: UNICOLOR 20x20,15x15 (צילום: ליאור גרונדמן)
ריצוף: ATELIER 30x60  (צילום: ליאור גרונדמן)
ריצוף: ATELIER 30x60 (צילום: ליאור גרונדמן)

לרועי עוז, העורך הראשי ו”האח הגדול” בכבודו ובעצמו, היה חלום: לעצב את בית האח הגדול בסגנון סרטיו של פדרו אלמודובר. הסגנון האלמודוברי, הגדוש בצבעוניות עזה, חמה וקונטרסטית ובמגוון של טקסטורות, הדפסים ופרטים, הוא אולי בחירה מאתגרת עבור בית פרטי, אבל כאשר מדובר בחלל טלוויזיוני, מדובר בבחירה מושלמת. את התוצאה הססגונית והבלתי נשכחת ראינו על המסך, אבל מאחורי הקלעים נעשתה כאן עבודה ממושכת, אינטנסיבית ומרתקת שכללה עמידה בלוח זמנים צפוף במיוחד ומחשבה אינטנסיבית על השילוב בין מראה לפונקציה. בכל זאת, לא מדובר כאן אך ורק על סט טלוויזיוני אלא גם על בית של ממש, שבו מתגוררת ומשתמשת באופן אינטנסיבי קבוצה לא קטנה (וגם לא מאוד רגועה...) של בני אדם, כך שהשחיקה של הרהיטים והפריטים שבתוכו עלולה להיות גדולה יותר מאשר בבית פרטי רגיל.

 

ריצוף וחיפוי דמוי טראצו: NEWDECO 90x90, ברז: NEWFORM ; כיור: GLOBO ; אסלה תלויה: INCANTHO  (צילום: ליאור גרונדמן)
    ריצוף וחיפוי דמוי טראצו: NEWDECO 90x90, ברז: NEWFORM ; כיור: GLOBO ; אסלה תלויה: INCANTHO (צילום: ליאור גרונדמן)

     

    בין התחומים שחשוב במיוחד ליישב בין הצרכים הוויזואליים לאלה השימושיים נמצאים הריצוף, החיפוי והכלים הסניטריים. על כל אלה חברת אלוני, המתמחה ביבוא ובשיווק של המותגים המובילים בתחום, פרסה חסות וסיפקה למעצבים החרוצים של בית האח את הכלים הסניטריים ואת האריחים לחיפוי ולריצוף של כל חללי הפנים והחוץ בבית שאליו נשואות עיני המדינה.

     

    ההחלטה של חברת אלוני להיכנס לשיתוף פעולה עם פורמט הריאליטי הטלוויזיוני של ‘האח הגדול’ התבססה על ההבנה כי דרך שיתוף פעולה שכזה יוכלו לבוא לידי ביטוי הקולקציות המגוונות וזמני האספקה הלא שגרתיים שמאפיינים את הרשת בשנים האחרונות. אלה שיקולים משמעותיים שבאים בחשבון בעת בחירת אריחים וכלים סניטריים לחללי הבית, ושיתוף הפעולה עם התוכנית הוא דרך נפלאה להמחיש זאת.

     

    אריחי ביירון, 164 שח למ"ר  (צילום: ליאור גרונדמן)
      אריחי ביירון, 164 שח למ"ר (צילום: ליאור גרונדמן)

       

      בחירה במוצר אינה מבוססת על פן אסתטי או פונקציונלי בלבד. ישנם מנגנונים שמיועדים לחיסכון במים וברזים שמיוצרים במיוחד לשימוש של מספר רב של אנשים. למשל, יכולה לעלות דרישה לאריח בגוון מסוים או בצורה ספציפית, אבל אם האריח הזה מיועד לשפת הבריכה או לחלל הרחצה, עליו להיות אריח אנטי סליפ, נגד החלקה. קיים מכלול רחב של פרמטרים לבחירה נכונה ומותאמת של מוצר. בית האח כולל את כל חללי הבית השונים, וקל מאוד להציג בכל אחד מהם את הפתרונות המותאמים לכל חלל וחלל. מעבר לכך אפשר לומר שהניצוץ האלמודוברי הפך את הפרויקט למורכב – צבעוניות לא שגרתית, צורניות מאוד מסוימת, בחירה במוצרים ייחודיים.

       

      מוצרי אלוני המשולבים בחללי הבית השונים מותאמים לקונספט העיצובי ובמקביל ממחישים צרכנות נבונה. זהו תמהיל מוצרים החושף פונקציונליות גבוהה, בדגש על מנגנונים ועיצוב מוצר שמבטיחים חוויית משתמש מתקדמת, לצד מראה אסתטי, מוקפד מאוד ועדכני, שיותר מכל עושה לצופה חשק לעצב מחדש את ביתו שלו בסגנון הסרטים של הבמאי הספרדי הדרמטי.

       

      לעוד דוגמאות היכנסו לאתר של חברת אלוני

       

       

      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד