צילום: ירדן הראל

בלי לחץ: עשר דרכים קלות ויעילות להפחתת הסטרס בחמש דקות בלבד

מהרחה של למון גראס או לבנדר, דרך התבוננות בתמונות של סדר ועד שוקולד מריר איכותי וגרעיני דלעת - מצאנו דרכים מפתיעות שיעזרו לכם לצאת מהלחץ מהר

לנשום  לאט ולרקוד מהר (צילום: Shutterstock)
לנשום לאט ולרקוד מהר (צילום: Shutterstock)

1. תנשמו

היכנסו לחדר שקט שבו אין אפשרות שיפריעו לכם. שבו על מזרן נוח (או שכבו על הגב) ונשמו באיטיות: הכניסו המון אוויר לבטן, החזיקו אותו כמה שניות בפנים ולאט־לאט נשפו את כל האוויר החוצה. חזרו על הפעולה כמה פעמים. המיקוד הזה, בכאן ובעכשיו, יגרום לכך שתחוו את הרגע ולא תחשבו על העתיד, ואז באופן מיידי תרגישו רגיעה.

 

2. תרקדו

 חמש דקות של ריקוד מפחיתות את רמות הסטרס באופן ניכר. שימו מוזיקה שמחה וקצבית, פצחו בריקוד, ותגלו שאת הלחץ מחליפות תחושות של אנרגטיות, פאן ו"היי‭."‬ גם בזמן נהיגה אפשר לשים מוזיקה קצבית ולהתנועע איתה.

 

 

חמש דקות של ריקוד מפחיתות את רמות הסטרס באופן ניכר (צילום: Shutterstock)
    חמש דקות של ריקוד מפחיתות את רמות הסטרס באופן ניכר(צילום: Shutterstock)

     

    3. הביטו למעלה

    אנשים חרדים לרוב מסתכלים למטה. צאו מהבית (או צאו למרפסת/גינה), הרימו את הראש והביטו למעלה - בשמים, בציפורים, בעננים. הלך הרוח שלכם ישתנה לחיוב באופן מיידי.

     

    4. החליפו דיסקט

    עצרו לרגע את המחשבות הקשות שמתמקדות ב"מה יקרה"‬ ו"מה עלול להשתבש"‬ במקומן שאלו את עצמכם: "מה אני רוצה במקום זה‭?"‬ והשיבו, למשל, "אני רוצה להיות רגוע‭,"‬ או "להרגיש שמח‭."‬ העצירה כדי לשאול את השאלה ולהשיב עליה מפחיתה את הסטרס ומפסיקה את הלך הרוח הדרמתי של החרדה.

     

    5. חייכו

    כן, גם אם זה מאולץ. חוקרים הוכיחו כי מימיקה של חיוך מעבירה מסר למוח וגורמת לו לשחרר הורמונים שגורמים לרוגע.

     

    מימיקה של חיוך מעבירה מסר למוח וגורמת לו לשחרר הורמונים שגורמים לרוגע (צילום: Shutterstock)
      מימיקה של חיוך מעבירה מסר למוח וגורמת לו לשחרר הורמונים שגורמים לרוגע(צילום: Shutterstock)

       

      6.‬ הסניפו לבנדר

       או ניחוחות מרגיעים אחרים כמו מליסה, למון גראס או פצ'ולי. איך? טפטפו שתי טיפות שמן אתרי על ממחטה או פיסת בד והריחו.

       

       

      תריחו לבנדר (צילום: Shutterstock)
        תריחו לבנדר(צילום: Shutterstock)

         

        7. הביטו בסדר

        צפו באינסטגרם בפריימים ממוינים של חפצים (יש בכל נושא אפשרי - מעלים ועד מנעולים). עצם הצפייה בפריימים המאורגנים האלה מייצרת במוח רגיעה.

         

         

        8. רשמו לעצמכם

        קחו פתקית צהובה וטוש ושרבטו "טו דו ליסט". שימוש ברשימת מטלות מרגיע את הלחץ ומקל על העומס המנטלי.

         

        שימוש ברשימת מטלות מרגיע את הלחץ ומקל על העומס (צילום: Shutterstock)
          שימוש ברשימת מטלות מרגיע את הלחץ ומקל על העומס(צילום: Shutterstock)

           

           

          ‭.9‬ צאו לחופשה מדומיינת

          עצמו את העיניים וקפצו בדמיון לחופשה הנעימה האחרונה שלכם. תנו לבריזה, לנוף, לחוויות ולמעדנים לקחת אתכם אל החוויה כאילו אתם באמת שם ברגע זה ממש.

           

          קפצו בדמיון לחופשה הנעימה האחרונה שלכם (צילום: Shutterstock)
            קפצו בדמיון לחופשה הנעימה האחרונה שלכם(צילום: Shutterstock)

             

            10. אכלו שוקולד (בלי להילחץ)

             

            אבל מריר ובעל ‭ 70%‬מוצקי קקאו לפחות. הוא עשיר בפלבנואידים שמסייעים להפחתת סטרס. אבל הוא לא לבד. עוד ברשימה: עלים ירוקים, שיבולת שועל, יוגורט, חלב, סלמון, חזה הודו, גרעיני דלעת, קשיו ואוכמניות.

             

             עשיר בפלבנואידים שמסייעים להפחתת סטרס (צילום: Shutterstock)
              עשיר בפלבנואידים שמסייעים להפחתת סטרס(צילום: Shutterstock)

               

                לאזן בין סטרס לרילקס ב-10 דרכים טבעיות:

                 

                דרכים בדוקות לרגיעה על פי הרפואה המשלימה. הקליקו על התמונה (צילום: דניה ויינר )
                דרכים בדוקות לרגיעה על פי הרפואה המשלימה. הקליקו על התמונה (צילום: דניה ויינר )

                 

                 

                הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: ירדן הראל)
                הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: ירדן הראל)
                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד